שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    לקרוא ולקנא: כך שבדיה מפנקת רוכבי אופניים
    מאות קילומטרים של שבילים, חיישנים מיוחדים שמסדרים אור ירוק ברמזור ותחנות שירות בדרכים בין עירוניות - 30% מהתחבורה במאלמה מתנהלת על כלים דו גלגליים נטולי מנוע שמזהם את האוויר. איך הם עושים זאת וכמה זה עולה?

    אופניים הם דבר רציני במאלמה. נכון, העיר בת 300 אלף התושבים בדרום שבדיה היא לא המקום הראשון בו עמדו על יתרונות הכלי הדו גלגלי נטול המנוע, אך מאלמה יכולה לשמש מודל לדוגמא עם קרוב ל-410 קילומטרים של שבילי אופניים.

     

     

    השימוש באופניים במאלמה צמח בשנים האחרונות בקצב כה גבוה, עד שהיא כוללת 30% מכלל התחבורה. בעיר מנסים להקל ככל שניתן על הרוכבים. מערכות של חיישנים שהוצבו בצמתים מרכזיים משנים את האור ברמזור לירוק, אם תנועת כלי הרכב דלילה ורוכבי אופניים מתקרבים לצומת.

     

    רשות התחבורה השבדית אישרה לאחרונה סלילת כביש מהיר לאופניים בעל ארבעה נתיבים בין מאלמה לשכנתה העיר האוניברסיטאית לונד. הכביש, באורך 16 קילומטרים ייסלל ברובו סמוך לפסי הרכבת ומצדו תוקם חומה להגנה מפני הרוח ותחנות שירות לאופניים.

     

    מהכביש יתפצלו שבילים אחרים לאופניים ולהולכי רגל שיובילו לערים אחרות בקצה הדרומי של שבדיה. עלות הפרויקט עומדת על כ-7 מיליון דולר ויידרשו עוד כמה שנים עד שיושגו האישורים לסלילה על בכל המקומות.

     

    עלייה ברכיבה על אופניים תורמת להפחתה בפליטת גזי חממה, וכעת נותר לראות אם ערים אחרות ילמדו ממאלמה כיצד לחבר נתיבי אופניים באופן יעיל לאזורי עסקים ותעשייה ובכך להפוך את האוויר נקי יותר.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים