שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מכה לחברות התקשורת: סוף למבצעים הכובלים
    משרד התקשורת הודיע לחברות כי יאסור שיווק של "הטבה מותנית" במסגרתה מקבל מנוי חדש מוצרים אלקטרוניים כמו טלוויזיה או טאבלט במחיר מוזל, בתנאי שלא יעזוב. "הטבה כזו יוצרת חסם מעבר מלאכותי והינה מנוגדת לחוק"

    משרד התקשורת הודיע היום (ג') לחברות התקשורת, כי הוא מתכוון לאסור באופן מיידי שיווק של "הטבה מותנית", למנויים חדשים. במסגרת הטבות מסוג זה, המנויים מקבלים הנחה ברכישת מכשיר אלקטרוני כמו טלוויזיה או טאבלט, אולם היא נשללת מהם במידה והם עוזבים את החברה. המשרד סבור, כי הטבה כזו יוצרת חסם מעבר מלאכותי והינה מנוגדת לחוק.

     

     

    בנוגע למנויים שכבר הצטרפו למבצעים אלה, ויבקשו להפסיק את התקשרותם עם החברה, המשרד יחייב את החברות להמשיך ולתת את ההטבה באמצעות תשלום חודשי או חד פעמי. משרד התקשורת נתן לחברות שהות של שבועיים כדי להביע את עמדתם.

     

    בהתאם לתנאי המבצעים מסוג זה, המנוי רוכש בעסקה נפרדת, של 36 תשלומים שווים, ישירות מספקים עצמאיים, מוצר אחר כלשהו כמו טלוויזיה או טאבלט, ואלה מחייבים את הלקוח בנפרד, עבור המכשיר. בתמורה, הלקוח מקבל מחברת התקשורת, זיכוי בדמות הטבה חודשית בגובה התשלום החודשי שמשולם עבור המוצר, או חלק ממנו, למשך 36 חודשים. 

     

    משרד התקשורת מצטט את סעיף 51א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, אשר קובע: "ביטל מנוי של בעל רישיון את הסכם ההתקשרות עמו במהלך תקופת ההתחייבות, לא יגבה ממנו בעל הרישיון תשלום, ולא ימנע ממנו הטבה שהיה מקבל אלמלא הביטול, אם שיעורם הכולל עולה על סכום התקרה".

     

    לטענת המשרד, "הסעיפים בחוק התקשורת נועדו לצמצם חסמי מעבר בין חברות, למנוע כבילה של המנוי לחברת התקשורת ולהקל עליו את אפשרות מעבר הלקוח מהחברה ממנה הוא צורך שירותים, וזאת לשם הגברת התחרות והרחבת האפשרויות העומדות בפני הצרכן.

     

    "במסגרת הסעיפים, בוטלו או הוגבלו קנסות היציאה שרשאיות חברות התקשורת לגבות מצרכן המבקש להפסיק לצרוך את שירותי החברה, וכן הובהר במפורש כי אסור לחברת התקשורת למנוע מהמנוי הטבה שאותה היה מקבל אלמלא הביטול".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים