שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    לג'נרל מוטורס נשבר מאופל. נכון, פעם נוספת

    קונצרן הרכב האמריקאי אינו מוכן עוד לשמוע על הפסדי עתק מכיוון חטיבת המכוניות האירופיות של אופל ווקסהול. במילים אחרות - פיטורים וסגירת מפעלים בדרך

    "אם אפשר לתקן את אופל, זה יקרה עכשיו - והקיצוצים יהיו עמוקים". כך אומר לפייננשל טיימס בכיר בג'נרל מוטורס, בעלת השליטה ביצרנית הגרמנית.  הענקית האמריקאית עומדת לפרסם כי הפסדי אופל ברבעון האחרון של 2011 היו "איומים", ולכן צפויה לדרוש מארגוני העובדים בגרמניה ליישם תוכנית התייעלות שתכלול קיצוצים נרחבים, ואולי גם סגירת מפעלים. "יש תסכול הולך וגובר מאופל", מבהיר הבכיר. "יש הרגשה שהקיצוצים לפני שנתיים לא הגיעו עמוק מספיק".

     

    עוד בערוץ הרכב של ynet:

     

    מה יעלה בגורל אופל? (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
    מה יעלה בגורל אופל?(צילום: רויטרס)

     

    ראוי להזכיר כי מערכת היחסים בין ג'נרל מוטורס ואופל מידרדרת כבר תקופה ארוכה: ב-2009 החליטו האמריקאים למכור את היצרנית הגרמנית, ואף עמדו על סף חתימת הסכם עם חברת מגנה הקנדית. אלא שבסופו של דבר החליטה ג'נרל מוטורס לשמור את אחזקותיה באופל, וניסתה ליישם תוכנית הבראה נרחבת. ב-2011 נפוצו שמועות כי היצרנית הגרמנית שוב עומדת למכירה, אך מנכ"ל ג'נרל מוטורס הבהיר ביולי האחרון כי "אופל לא עומדת למכירה".

     

    על-פי הדיווח בפייננשל טיימס, התוכנית שמכינים כעת האמריקאים כוללת פיטורים נרחבים, וסגירת שני מפעלים: האחד בגרמניה, והאחר באנגליה. על-פי הערכות, אופל הסבה לג'נרל מוטורס הפסדים של כ-14 מיליארד דולר מאז 1999, ובתשעת החודשים הראשונים של 2011 נאמדים הפסדיה ב-580 מיליון דולר. כאמור, בשבוע הבא צפויה ג'נרל מוטורס לדווח על הפסדים גדולים גם ברבעון האחרון של השנה.

     

    אלא שכדאי לזכור כי התוכנית שרוקמים האמריקאים צפויה לעורר התנגדות חריפה, במיוחד בגרמניה - שם נהנים ארגוני עובדים מעוצמה פוליטית רבה. מקורב לנושא אומר כי האמריקאים מנהלים משא ומתן עם איגוד העובדים של אופל, ובמסגרתו נשקלת העברת חלק מפעילות הייצור למפעלי ג'נרל מוטורס בדרום-קוריאה. אולם עד כה לא הושגו הסכמות כלשהם עם העובדים.

     

    "להנהלה החדשה יש מערכת יחסים טובה עם האיגוד, וכולם מחויבים לפתור ביחד את האתגרים שעומדים בפני החברה", אומר דובר של ג'נרל מוטורס, שגם מבהיר כי דברי הבכיר לפיינשל טיימס אינם מייצגים את עמדת הענקית האמריקאית.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מנכ"ל ג'נרל מוטורס, דן אקרסון
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים