שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    למרות צו המניעה: העובדים לא חזרו לרכבות
    בית הדין הורה לעובדי הרכבת לשוב לעבודה ב-9 בבוקר, אבל הם מסרבים. אנשי הוועד חסמו את הכניסה למוסך המרכזי, העובדים לא הגיעו לתחנות השונות. "זה ביזיון, אחת לחודש לפחות יש השבתה", אמרה סטודנטית בבאר-שבע

    בית הדין הורה לעובדי הרכבת לחזור לעבודה, אבל הם עומדים בסירובם. בפעם המי יודע כמה בתקופה האחרונה, תחנות הרכבת שוב נטושות - ושוב בגלל שביתה . הבוקר (יום ג') הוציא בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב צווי מניעה וקבע כי על העובדים לשוב לעבודה עד 9 בבוקר, אבל החלטתו שוב לא כובדה. אנשי הוועד חסמו את הכניסה למוסך המרכזי בלוד והעובדים לא הגיעו לתחנות הרכבת. השיבושים בתנועת הרכבת צפויים להימשך גם בהמשך היום.

     

    תחנת הוד השרון לא נפתחה גם אחרי צו המניעה שהוציא בית הדין, רבים מהנוסעים התייאשו והחליטו לנסוע באוטובוס. לתחנת רכבת מרכז ולתחנות אחרות העובדים עדיין לא הגיעו. מקורות בהנהלת הרכבת אמרו כי בעקבות זאת הגישה ההנהלה - בפעם השניה תוך 24 שעות - בקשה לביזיון בית הדין.

     

    תקועים על הפסים - כותרות אחרונות ב-ynet:

     

    עוד בערוץ החדשות:

     

    לאחר שההסתדרות והאוצר הגיעו בתחילת השבוע להסכמים שהובילו לסיומה של השביתה הכללית, אתמול ב-23:04 שוב פתחו עובדי הרכבת בשביתה - והפעם בגלל ארבעה קטרים. הנוסעים, שכבר רגילים לחפש תחליפים, לא היו מופתעים. "ברכבת עושים מה שבא להם, זה לא מוצדק", אמר אופיר, חייל בן 21 מפתח-תקווה, שהגיע הבוקר לתחנת רכבת מרכז, והבין שהרכבת לא תגיע.

     

    "בדרך כלל אני לוקח רכבת לבסיס באזור באר-שבע. היום הגעתי מוקדם לתחנת רכבת ארלוזורוב בתל-אביב וגיליתי ששוב שובתים", סיפר החייל. "אני מחכה לאוטובוס וזה יגרום לי לאחר בשעה לבסיס. זה מבאס, כי היה לי חשוב להגיע מוקדם. קמתי בהתאם לזה ובסוף כלום לא משנה. לא הופתעתי שיש שוב שביתה, אבל זה הופך להיות בעייתי. הם עושים מה שבא להם, זה לא מוצדק, זה דופק חיילים, סטודנטים, תושבים מהצפון, תושבים מהדרום. את כולם. ולהם לא אכפת".

     

    הרכבת לא תגיע. הנוסעים קמו מוקדם לאוטובוס (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
    הרכבת לא תגיע. הנוסעים קמו מוקדם לאוטובוס(צילום: ירון ברנר)

     

    העיצומים בפעולת קווי הרכבת נגרמים מהסכסוך המתמשך בין הנהלת הרכבת לחברי הוועד על מיקור חוץ של תחזוקת קרונות חדשים לחברה המייצרת אותם. ההנהלה פנתה לבית הדין וביקשה להוציא צווי מניעה נגד העובדים ולהכריז כי הוועד מבזה את החלטתו לשוב לעבודה. בעקבות זאת, התכנס בית הדין הבוקר והוציא צווי מניעה. ההנהלה הורתה לעובדים לשוב לעבודה, ההסתדרות ביקשה מהם לכבד את החלטת בית הדין, אך הם לא מיהרו לחזור. ב-11 ייערך דיון נוסף בבית הדין בין הצדדים.

     

    יעל, חיילת בת 19 מבאר-שבע, קמה ב-4:30 בבוקר במקום 5:30: "אני משרתת באזור המרכז. ידעתי כבר אתמול שיש שביתה ונאלצתי לקום שעה קודם כדי לקחת אוטובוס מוקדם מהרגיל, מהפחד שאם אעלה על האוטובוס שעה לאחר מכן הוא כבר יהיה עמוס, ולא יהיה לי מקום. ברכבת זה לא היה קורה. אני לא מבינה למה העובדים שובתים, אני מקווה שיש להם סיבה טובה, אבל אני כבר רגילה לשגרת שביתת הרכבות".

     

    לבד ברציף: עולה מצרפת שלא שמעה על השביתה

    ברציף הנטוש בכל זאת נמצאה מישהי אחת על הספסל שלא שמעה על השביתה. "הגעתי לפה וראיתי בלוח הזמנים הדיגיטלי שהרכבות עובדות", אמרה שרה ברנס, עולה מצרפת בת 22. "לא היה שום שלט ולא היה לי את מי לשאול אז ירדתי לרציף, אני מחכה לרכבת לראש העין". כשהבינה שיש שביתה סיפרה שהיא רגילה לכך מצרפת, אך זו פעם ראשונה שהיא נתקלת בשביתת רכבות בישראל. "יהיה לי בכלל איך להגיע לראש העין? מה אני עושה?".

     

    התור לאוטובוס בתחנה המרכזית בחיפה (צילום: אחיה ראב"ד) (צילום: אחיה ראב
    התור לאוטובוס בתחנה המרכזית בחיפה(צילום: אחיה ראב"ד)

     

    גם בתחנה המרכזית בבאר-שבע לא היו עומסים חריגים, אבל גם שם הנוסעים כעסו על התנהלות ועד עובדי רכבת ישראל. "אני כבר לא נוסעת ברכבת אלא רק באוטובוס. עליהם אפשר לסמוך", אמרה אחת הנוסעות. "אנחנו לא סומכים על הרכבת בבאר שבע", אמרה הסטודנטית רחל שנאלצה לקחת אוטובוס לתל אביב ללימודים. "אחת לחודש לפחות יש השבתה וזה פוגע בשגרת החיים. אם זה לא שביתה, אז זה עבודות תשתית. זה מתסכל ואף אחד לא עושה עם זה כלום. זה ביזיון".

     

    בחיפה הנוסעים למודי הניסיון כלל לא טרחו להגיע לתחנות הרכבת ופנו היישר לתחנות האוטובוס הסמוכות. רבים מהם כלל לא ידעו מדוע הרכבת מושבתת הפעם והיו בטוחים כי מדובר בהמשך השביתה מהשבוע שעבר - המאבק על זכויות עובדי הקבלן. לאוניד ליברמן, תושב הקריות שהיה בדרכו לקורס בתל-אביב, שמע על ההשבתה רק בדרך לתחנה: "אין סיכוי שאגיע בזמן. שמעתי על הסיבות לשביתה הזאת ואני ממש לא מצדיק אותה. אם מבחינה כלכלית שווה להחזיק בחברה חיצונית שתיתן שירותים לרכבת,

    אז צריך להחזיק בחברה חיצונית".

     

    תושבת הוד השרון הייתה עוד יותר נחרצת: "הדבר הזה מאוד מעצבן, אנשי הרכבת עברו את כל הגבולות וזאת עבריינות שצריך להפסיק אותה. זה לא עסק פרטי שהם יכולים לשחק בו איך שבא להם. בגלל השביתה הזו הפסדתי יום עבודה".

     

    לנה, תושבת כפר סבא, סיפרה שלא ידעה על השביתה. "אני צריכה לנסוע לתל אביב למקום עבודתי ועכשיו אאלץ לבזבז כסף על מונית ספיישל".


    פורסם לראשונה 14/02/2012 08:33

     

    בהכנת הידיעה השתתפו הלל פוסק, אילנה קוריאל, אחיה ראב"ד, שירי הדר וחסן שעלאן
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רכבת מרכז נטושה, הבוקר
    צילום: ירון ברנר
    לבד בתחנה
    צילום: ירון ברנר
    יש שם מישהו? התחנה בהוד השרון לא עונה
    צילום: חסן שעלאן
    מומלצים