שתף קטע נבחר

ויצ"ו: עשר הפרסומות הסקסיסטיות ל-2011

לקראת יום האשה 2012, ולנוכח הדרת נשים משלטי חוצות, נשות ויצ"ו יעניקו בכנסת את אות הקלון למפרסם הפוגעני. בין המפרסמים המועמדים ל"פרס": AXE, ישראכרט, FIX, אפרודיטה, סנו ז'אבל ולואי ויטון. זוכת עבר: בר רפאלי למי עדן

מה יותר סקסיסטי: חברה מסחרית שמבקשת מבנות להעלות תמונות שלהן בחזייה לפייסבוק כדי לזכות בחזייה, חמות שמעירה לכלתה על ניקיון הבית, או חברה שמצהירה: "אפילו הילדות הטובות יפלו" ו"יש כאלו שאוהבות הפוך חזק ויש כאלו שאוהבות אותו שחור. רוצה לדעת מי ילדה טובה יותר?"

 

 

בפעם הרביעית ברציפות, נשות תנועת ויצ"ו דירגו את עשר הפרסומות הסקסיסטיות ביותר לשנת 2011. ב-6 במרס, התנועה תעניק את אות הקלון השנתי למפרסם הפוגעני ביותר באירוע בכנסת לכבוד יום האישה הבינלאומי (המצויין ב-8 במרס), בשיתוף הוועדה לקידום מעמד האשה.

 

השנה, הבחירה במפרסם הפוגעני ביותר תיערך לאור ארועי המחאה נגד הדרת הנשים בפרסומות בירושלים ובערים נוספות, וכן לנוכח דיונים בעניין שירת נשים בצבא מול חיילים דתיים ושירת נשים באירועים ציבוריים וכן הדרת נשים מאירועים שונים במגזר החרדי.   

 

  

בין עשר הפרסומות שעלו לשלב הסופי של אות הקלון למפרסם הסקסיסטי ל-2012: ישראכרט, AXE, פרופורציה, גולדסטאר, FIX, אפרודיטה, סנו ז'אבל, לואי ויטון, מטבחי דו-איט ולוריאל.

 

בשנה שעברה הוענק אות הקלון לקמפיין "קניון ארנה" (זרמון-גולדמן) ובשנים קודמות לפרסומת למי עדן בהשתתפות בר רפאלי ולפרסומת לסבון כלים Fairy בהשתתפות ישראל אהרוני וגברי בנאי.

 

חמש הפרסומות הפוגעניות ביותר ידורגו על ידי ועדת מומחיות, נציגות ארגוני נשים, אקדמיה, עיתונות והמשפט שיבחרו גם במפרסם ש"יזכה" באות הקלון. בין חברות הוועדה: ד"ר רוני הלפרן, ראש התכנית למגדר במכללת האקדמית בית ברל, מיכל רוזין, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ועו"ד ליאת קליין, היועצת המשפטית של האיגוד, שלומית ליר, בלוגרית וחוקרת תרבות, שרון צ'רקסקי, מנהלת קשרי ממשל של ויצו ומיכל הלפרט, נציגת האגף לקידום מעמד האשה בויצ"ו.

 

במרכז האירוע בכנסת ייערך דיון בנושא מעמד האישה בפרסומות ובריאליטי במעמד יו"ר הכנסת, ח"כ רובי ריבלין, יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת ובהנחיית העיתונאית מרב מיכאלי. בדיון ישתתפו ח"כ ציפי חוטובלי, אורנה בן דור, יוצרת הסדרה "מעושרות" ולאה שנירר משתתפת הסדרה, שירה מרגלית, סמנכ"לית זכיינית ערוץ 2 רשת לשעבר, הפרסומאי דני נטלר ממשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, פרופ' ענת פירסט, דיקאן ביה"ס לתקשורת מכללת נתניה לשעבר, ויוזם הקמפיין "לא מצונזרת", אורי איילון.

  

יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת: "הפרסומות שנבחרו מציגות תמונה עגומה של הצגת נשים ונערות באופן מבזה ומשפיל המנציח תפיסות מעוותות ופרימיטיביות של דמות האישה ושל היחסים בין המינים, מכילות אלמנטים פורנוגראפיים המחפיצים את גוף האישה ומקבעים סטראוטיפים של אישה כנועה ושטחית. עוד הוסיפה כי, השנה בלטה במיוחד גם תופעה של מחיקה וטשטוש נשים מפרסומות, תופעה שמשקפת באופן שונה התייחסות אל נשים כאובייקט מיני".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
פיקס: רוצה חזייה. הצטלמי בחזייה
מומלצים