שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    לרגל יום הצרכן: 10 הדיברות לצרכנות נבונה

    הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מפרסמת כיצד לנהוג. ביום ה' הקרוב יחול יום הצרכן הבינלאומי. אז מתי מותר לבטל עסקה?

    הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן פירסמה לרגל יום הצרכן הבינלאומי את עשרת הדיברות לצרכן הנבון

     

     

     1. משחקי מזל וטריוויה באינטרנט / סלולר - הם עסקה לכל דבר!  

    הימנעו ממסירת מספר הטלפון הנייד לספקי תוכן לצורך השתתפות בחידונים, הגרלות, משחקי מזל וטריוויה. מסירת מספר הטלפון הסלולרי, מהווה הרשאה לחיוב של חשבון הטלפון שלכם. הדריכו את ילדיכם בהתאם.

      

    מכל מקום זכרו כל ספק תוכן כזה חייב להעביר לידיכם שובר לגביית התשלום, טופס גילוי נאות הכולל מידע על זכות הביטול, אופן הביטול ומועדי הביטול.

      

    2. אין להסתמך על הבטחות בעל פה של נציג המכירות, בעסקאות המתבצעות באמצעות אינטרנט ו/או שיחה טלפונית   

    אל תסמכו על הבטחות בעל פה, זכותכם על פי חוק לדרוש חוזה מפורט טרם ההתקשרות. הימנעו מהתקשרות ללא קריאת החוזה מראש.  

     

    3. אל תתפתו לפרסום אשר חסרים בו פרטים - בדקו היטב כמה עולה העסקה הכוללת!

    בדקו מהו המחיר מלא, אופן הרכישה ובמקרה של עסקת מכר מרחוק בדקו מהם תנאי הביטול, אופן הביטול ודמי הביטול.

     

    4. זכרו! אם קניתם מוצר והעוסק מחייב אתכם בהובלת המוצר על ידו בלבד, ו/או מתנה את האחריות למוצר בהובלה שמתבצעת על ידו (של העוסק) – על מחיר ההובלה להיות כלול במחיר הכולל.

     

    5. אל תתפתו לבצע עסקה בלחץ של זמן – קחו את הזמן לחשוב!

    המציע מעוניין למכור לא פחות משאנחנו מעוניינים לקנות. אם המוצר טוב ורווחי, אין סיבה שייעלם מהשוק. טרם ביצוע רכישה השוו מחירים, בדקו את תנאי העסקה ואת תנאי האחריות והשירות. מגוון אתרי השוואת מחירים באינטרנט עומדים לרשותכם.

      

    6. עמדו על זכותכם לשלם את המחיר המופיע על המוצר

     המחיר על המוצר הוא המחיר הקובע לפיו תשלמו, גם אם הודבק עליו מחיר שגוי.

      

    7. בדקו שכתוב על המוצר למי לפנות במקרה של תקלה או קלקול

     

     8. אל תתעלמו מהאותיות הקטנות – יש להן חשיבות גדולה

     

    קראו אותם בעיון, יתכן שתשתנה דעתכם על העסקה. הגודל המזערי של "האותיות הקטנות" שבאות להגביל/לסייג או להתנות את האמור בפרסום יהיה 30% מגודל האותיות הגדולות ביותר בפרסום ולא פחות מ 2 מ"מ (למעט במדיה דיגיטלית).

     

    9. אל תתפתו למתנות חינם

     

    אין מתנות חינם. בדקו את פרטי "עסקת החינם" המוצעת ומה עליכם לעשות בתמורה לקבלת המתנה.  

     

    10. קיימת הזכות לביטול עיסקה בהתאם לאמור בחוק ובתקנות

     

     

    שימו לב!

    תקנות ביטול עסקה מתייחסות לרשימה סגורה של מוצרים שנקנו במקום העסק.

     

    התקנות חלות על מוצרים מעל 50 שקל הארוזים באריזה המקורית של היצרן שלא נפתחה, (למעט החריגים: ביגוד, הנעלה, תכשיטים עד 3000 שקל) שלא נעשה בהם שימוש.

     

    מוצרי אלקטרוניקה, חשמל, מים ורהיטים מותר לפתוח את האריזה אולם לא ניתן לבטל אם נעשה בהם שימוש לאחר פתיחת האריזה. יש לשים לב למועדים הקבועים בתקנות לגבי אפשרויות הביטול. 

     

    ניתן לבטל עסקה תמורת תשלום 5% ממחיר המוצר או השירות או 100 שקל לפי הנמוך. על מוצר שאינו מופיע ברשימת התקנות חלה מדיניות החזרת מוצרים כפי שהיא מופיעה בבית העסק. 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים