שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    החולה המדומה: ששון גבאי מבקר בתזמורת

    אחרי שגילם מנהל תזמורת חוזר ששון גבאי אל עולם המוזיקה הפעם כשחקן בהפקה מוזיקלית של "החולה המדומה" שמעלה תזמורת הבארוק ירושלים. "זו חוויה מרעננת" הוא אומר

    אולי היה זה סגן אלוף תאופיק זכריה אותו גילם בסרט "ביקור התזמורת", שפתח לשחקן ששון גבאי את התיאבון למפגש נוסף עם עולם המוזיקה. אולי היתה זו דווקא אהבתו לאלוף השנינה הצרפתי, מולייר, שבזכותה החליט לחבור לתזמורת הבארוק הירושלמית ולהוביל את "החולה המדומה", קומדיה מוזיקלית שחוזרת למקורות היצירה המשותפת שרקחו בשנת 1672 מולייר וידידו, המלחין מארק אנטואן שרפנטייה. 

     

    ההפקה, הרפתקה תיאטראלית פרועה ברוח הקומדיה דל ארטה, תציג בבכורה ב-26 במארס בהיכל אמנויות הבמה בהרצליה תחת שרביט המנצחים של מאסטרו אנדרו פארוט ובהשתתפותו של גבאי. "פנו אליי מהתזמורת ושאלו אם ארצה לקחת חלק בהפקה של 'החולה המדומה'", הוא מספר, "אני אוהב את מולייר וזה נראה לי נחמד", אומר גבאי.

     

    גבאי בתפקיד מנהל תזמורת המשטרה המצרית בסרטו של ערן קולירין ()
    גבאי בתפקיד מנהל תזמורת המשטרה המצרית בסרטו של ערן קולירין
     

     

    הוא חשב שמדובר בתפקיד שמסתכם בסיפור עלילת המחזה אבל למנהל התזמורת, דוד שמר היתה תוכנית אחרת. "לא היה לי מושג למה נכנסתי", אומר גבאי, "הסתבר שאני גם המספר שמנחה את הקונצרט, גם בן דמותו של פוליצ'ינלה הערמומי וגם נכנס לנעליו של גיבור המחזה, אראגון ההיפוכנדר הידוע".

     

    מבחינתו של גבאי שיתוף הפעולה עם תזמורת הבארוק סוגר מעגל של שנים ארוכות. "בתחילת הדרך, בצעירותי, כשעוד למדתי באוניברסיטה, הוזמנתי להופיע בפרויקט דומה של אנסמבל קאמרי", הוא אומר, "בין הקטעים המוזיקליים, שיחקתי את ארלקינו וזו היתה חוויה נהדרת. ההפקה הנוכחית זורקת אותי במנהרת הזמן לתקופה ההיא. יש פה, אם תרצי, סגירת מעגל".

     

    זה שונה מאד ממה שאתה עושה ביומיום. איך ההתנסות עד כה?

     

    "מרעננת. אני הולך עם זה עד הסוף ומשתעשע והאמת שנחמד לי. זו הזדמנות מצוינת לעשות משהו שלא מזדמן לי לעשות ביומיום. אני בדרך כלל משחק דמויות ריאליסטיות במחזות ריאליסטים. פה, אני מרשה לעצמי להשתטות, לא לקחת אותי יותר מדי ברצינות. אני גם חוזר לעולם המסכות. הוצאתי מהארון מסיכה שאני שומר עליה בנאמנות כמעט 30 שנה. זו מסיכה מאד יקרה ללבי מתוך 'משרתם של שני אדונים', שיצרה בשבילי במיוחד יהודית גרינשפן. הרעיון למסכה נולד מתוך סצנות שבהן פוליצ'ינלה מתקוטט עם נגני התזמורת. זה הזכיר לי את הקומדיה דל ארטה".

     

    איך הדיאלוג שלך עם המוזיקה של שרפנטייה?

     

    "בהתחלה נבהלתי קצת. בפעם הראשונה שהקשבתי ליצירה, זה נשמע לי קצת זר. כשהאזנתי לה שוב, התחלתי לאהוב את מה שאני שומע. זו מוזיקה נהדרת ויש בה הכל מהכל. חוץ מזה אני בא לכל החוויה הזו פתוח. זו חוויה, כמו שאמרתי, קצת אחרת בשבילי וזה נפלא. בכל מקרה, העיקר בקונצרט הוא כמובן המוזיקה של שרפנטייה. אני אשתדל להוסיף לה, מצדי, מימד משעשע בסגנון הקומדיה דל ארטה. אני מקווה שלא אקלקל את המוזיקה שלו".

     

    בהפקה שתציג ברצף גם באולם הנרי קראון בתיאטרון ירושלים (27 במארס) ובמרכז ענב לתרבות בתל אביב (28 במארס) ייקחו חלק לצדו של גבאי גם זמרות הסופרן ענת עדרי, כרמית נתן ועפרה הורביץ-זנתי, זמרי הטנור ליאור לביד, דוד נורטמן וטל קוך וזמר הבאס, גיא פלץ.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לאתר ההטבות
    מומלצים