שתף קטע נבחר

שומרת מסורת

מאזדה מחליטה לשמור על הגחלת וממשיכה את דרכה של ה-RX7. קבלו את ה-RX8

זוכרים את ה-RX7 האגדית? זה זמן רב שאנחנו ממתינים ליורשת מתאימה ונראה שסוף סוף נקבל את מבוקשנו. מכונית הספורט העתידית של מאזדה עשתה צעד חשוב לכיוון פס הייצור בתערוכת דטרויט, עם הצגת ה-RX8. למעשה, מדובר בפיתוח מתקדם לאוולב, מכונית התצוגה המלהיבה שנחשפה לפני שנה בתערוכת טוקיו. אולם אנשי מאזדה טוענים שהגרסה החדשה שהוצגה בדטרויט קרובה הרבה לפס הייצור. "לא אהיה מופתע" אמר מרק פילדס, יושב ראש החברה הצעיר, "לראות בעתיד הלא רחוק מכונית כזו - או מאוד דומה לה - על הכבישים היפים והמהנים לנהיגה בעולם". הוא יודע כנראה מה הוא אומר ורומז.
הבחירה בכינוי מזוהה יותר עם מאזדה - RX8 במקום אוולוב - משקפת היטב את לוח הזמנים הצפוף יותר של מאזדה. כך גם לגבי העיצוב, עם יחידות תאורה "מקובלות" יותר מבעבר. אך אין ספק כי גולת הכותרת ב-8 יהיה מנוע הוואנקל. מאזדה להזכירכם היא יצרן הרכב היחיד בעולם שעוד מייצר מנועים כאלה ובמשך השנים (40 במספר) שחררה לא פחות משני מיליון וואנקלים מפס הייצור. המנוע החדש, שמכונה רנסיס, אמור לייצר לברי מאזדה 280 כ"ס ב-9000 סל"ד, ללא שימוש במגדש טורבו (כפי שעושה למשל ה-RX7 המוזכרת).
המנוע החדש קל ב-30% ממנוע הטורבו של ה-7 וקומפקטי ממנו במידותיו. עובדה זו מאפשרת למאזדה להצהיר כי למרות מיקום המנוע בחרטום, ה-RX8 היא למעשה מכונית עם מנוע כמעט-מרכזי וחלוקת משקל מושלמת. זאת כיון שיחידת המנוע ממוקמת בין הציר הקדמי לתא הנוסעים.
אלא שלא רק המנוע מיוחד במכונית זו, גם למתכנני המבנה אין סיבה להצטנע. באופן מאוד לא שגרתי למכונית ספורט זו ארבע דלתות - הקדמיות נפתחות לפנים, האחוריות לאחור - וביניהן אין כל קורה מרכזית. לטענת מאזדה, מבנה זה מאפשר כניסה קלה יותר למושבים האחוריים. לא צריך עם זאת לשכוח כי מבחינה שיווקית יש להם כאן גימיק יוצא דופן ומסקרן...

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאזדה RX8 חדשה - בעקבות ה-RX7
נראית לכם?
נוח לכם?
וזו האבולב - הבסיס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים