שתף קטע נבחר

מיתוג בקו אופ ישראל: הסניפים כ"מרכזי שכונה"

האגודה השיתופית קו־אופ ישראל משנה את שם הרשת מ"מיסטר זול" ל"קו-אופ שופ". הסניפים יגבירו את מעורבותם החברתית בשכונות, יערכו הרצאות לתושבים, יקיימו פעילות לילדים וירחיבו את מגוון המוצרים בהתאם לצרכי הקהילה

האגודה השיתופית קו־אופ ישראל ממתגת מחדש את פעילותה הקמעונאית ומשנה את שם הרשת "מיסטר זול" ל"קואופ שופ - הסופרמרקט שלנו". במסגרת המהלך ישודרגו כל סניפי "קו אופ שופ", וברשת טוענים כי מרכולי הרשת בשכונות המגורים יחזרו לתפקודם הקודם כמרכזי חיים שכונתיים, המעורבים בפעילות ובחיים החברתיים שבשכונה.

 

 

לדברי עופר פיינשטיין, מנכ"ל קו אופ ישראל: "סניפי קו אופ שופ ישמשו כ-One Stop Shop לכל צרכי משק הבית בשכונה. הצרכן יקבל חווית קניה הכוללת התייחסות לצרכיו האישיים, המשפחתיים והקהילתיים וזאת בתוספת מבצעי עומק על כ-300 מוצרים שיימכרו מדי חודש במחירים המתחרים במחירי דיסקאונט. המטרה היא להעניק לצרכן חווית קניה נוחה, נעימה ומשתלמת בתוך סביבת המגורים שלו".

 

 

 

עוד מוסיף פיינשטיין: "השאיפה שלנו היא להפוך את הסניף השכונתי למרכז חיים בו יכול הצרכן למצוא כמעט את כל מבוקשו מעבר לרכישת מוצרי מזון".

 

מאפייני הרשת יכללו בין היתר:

 

פעילות קהילתית

  • פעילויות שכונתיות כמו הרצאות העשרה בנושאי תזונה, בריאות, כלכלת משפחה ועוד.

 

  • פינות הפעלה לילדים בחופשות ובחגים בזמן שהוריהם עורכים קניות.

 

  • חיבור הקשר עם המוסדות השכונתיים.

 

  • "דלת פתוחה" למנהל הסניף בשעות פעילות בהם כל אחד מדיירי השכונה יכול לפנות למנהל בבקשות לשיפור וייעול.

 

  • מינוי שגריר קהילתי - מנהלי הסניף יעברו באופן שוטף הדרכות וסדנאות לשיפור והתמקצעות הקשר עם הקהילה.

 

  • הרשת תקיים שיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות וגורמי הרווחה לטובת משפחות מעוטות יכולת, באמצעות אספקת ארוחות עשר לילדים נזקקים, ומאידך תמיכה ועידוד מצוינות והישגיות של נוער השכונות.

 

מגוון מוצרים

  • מגוון המוצרים בחנויות יורחב וישתנה בהתאם לצרכי הקהילה. מלבד מוצרי המזון והניקיון יורחב מגוון מוצרי ה-Non Food, כמו צעצועים, ספרים, ציוד Home office, ציוד קמפינג, מזוודות, מוצרי סדקית ועוד.

 

  • המוצרים ייקבעו תוך התחשבות בצרכי הלקוח והרשת תתן מענה לצרכי אוכלוסיות מיוחדות הדורשות מזון בריאות ספציפי.

 

  • הרשת גם תפנה לקהל הדתי חרדי, תמפה את אזורי הפעילות של סניפיה ובכל מקום בו קיימת דרישה כזו, פעילות הסניף תותאם בין היתר באמצעות אופי הכשרות הנדרש השכונה.

 

הזמנת קניות

  • הרשת תפעיל מערך שירות אישי במעדניות ובאמצעות שיחת טלפון ישירה לקצב ניתן יהיה להזמין מוצרים תוך קבלת ייעוץ הקצב. ההזמנה תחכה ללקוח בסניף או תשלח לביתו.

.

  • כל לקוח יכול להתקשר לטלפון שירות לקוחות בסניפים ולבצע הזמנה טלפונית לקניותיו. הזמנתו תחכה לו בסניף ארוזה ומוכנה או תגיע לפתח ביתו באמצעות שירות שליחים.

 

  • הרשת תפתח מוצרי "TO-GO" בשני מסלולים: כריכים בריאים לילדי בית הספר שיהיו מוכנים בשעות הבוקר וניתן יהיה לקנותם בדרך לבית הספר; ארוחת קלות מבוססות סלטים בדרך לעבודה.

 

תת הרשת ממן נמכרה בהפסד

מהלך זה מגיע אחרי חילופי המנכ"ל וההנהלה, לאחר שבחודשים האחרונים התגלו בה חשדות לאי-סדרים כספיים. אותם חשדות הובילו לפרישות של בכירים -

לרבות המנכ"ל; למכירה בהפסד של תת-הרשת ממן; ולירידה במחזור המכירות הכולל של האגודה, המפעילה כיום 56 חנויות (מהן 46 סניפי מיסטר זול).

 

מיסטר זול היתה עיקר פעילות הקמעונאות של האגודה. מיקומי הסניפים (בתוך השכונות) וגודלם חייבו את החברה למצב את הרשת כשכונתית. קו-אופ ישראל גם ניסתה לחדור לשוק הדיסקאונט עם רכישת חנויות ממן, אך עקב שורת כשלים ניהוליים המהלך נכשל, כאמור.

 

הרשת נוסדה בשנת 1939 כאגודה שיתופית בתחום המזון בירושלים ובתחילת שנות ה-2000 ביצעה הרחבה של פעילותה גם מחוץ לגבולות העיר. קו-אופ ישראל מונה היום למעלה מ-13,000 חברים. לקו-אופ כמו ליתר הקואופרציות אין גרעין שליטה והוא נשלט למעשה בידי חבריו. מספרם של החברים הולך וגדל עם פתיחת ההצטרפות לבני משפחה. חברי האגודה זוכים להנחות בעת ביצוע רכישות ברשת.

 

קו-אופ שופ מונה כיום 51 חנויות בשטח מכירה כולל של כ-42 אלף מ"ר, במחזור מכירות של כ-900 מיליון שקל בשנה. הרשת מעסיקה למעלה מ-1,300 עובדים. במהלך 2012 יפתחו 3 סניפים חדשים תחת קו אופ שופ בהשקעה של 15 מיליון שקלים. הסניפים יפתחו במוצא ירושלים, עפולה ובכרמל בחיפה. קצב פתיחת הסניפים החדשים של הרשת יעמוד על אחד לרבעון.

 

בהכנת הידיעה השתתף גיל קליאן, "כלכליסט"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים