שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    רכישת מכונית חשמלית? רק אם יוכפל מחיר הדלק

    התחזיות המוקדמות היו אופטימיות - המציאות מוכיחה כי היו אופטימיות מדי. רכישת רכב חשמלי עדיין אינה כדאית מבחינה פיננסית, וכנראה לא תהיה כזו בזמן הקרוב

    זרם חלש. מכוניות חשמליות אינן כדאיות לרכישה, למרות שמחירי הדלק בארה"ב הגיע בשבועות האחרונים לרמות שיא. כך עולה מסקר שערכה חברת מחקר אמריקאית. למעשה, על-פי הערכות שמפרסמת חברת המחקר "לונדברג", רכישת ניסאן ליף החשמלית תהפוך כדאית פיננסית, רק אם יוכפל מחיר הדלק, ויגיע ל-8.53 דולר לגלון - לעומת כארבעה דולר כיום. ומה על שברולט וולט היברידית? זו תהפוך כדאית עבור חשבון הבנק של בעליה, רק אם מחיר הדלק יגיע ל-12.5 דולר לגלון - פי 3 ממחירו היום.

     

    עוד בערוץ הרכב של ynet:

     

    הערכות אלה עשויות ללמד על הדרך הקשה והארוכה הצפויה למכוניות חשמליות, בטרם יהפכו לחלופה ממשית למכוניות בעלות מנועי בנזין. "זו תהיה עבודה קשה ואיטית", אומר ג'ון אודל, עורך בכיר באתר הרכב אדמונדס, בהתייחסו לחדירתן הצפויה של מכוניות חשמליות לשוק הרכב העולמי. לדבריו, "אולי יש ציפיות גדולות מדי, לכך שההצלחה שלהן תהיה מהירה וגדולה מכפי שיכולה להשיג טכנולוגיה חדשה".

     

    קרלוס גוהן וניסאן ליף: אופטימיות מופרזת? (צילום: AP) (צילום: AP)
    קרלוס גוהן וניסאן ליף: אופטימיות מופרזת?(צילום: AP)

     

    ראוי להזכיר כי חלק מבכירי שוק הרכב חוזים הצלחה מהירה יחסית למכוניות חשמליות. נשיא רנו-ניסאן, קרלוס גוהן, העריך בעבר כי עד 2020 יגיע חלקן של מכוניות חשמליות לכ-10% משוק הרכב החדש בעולם. אלא שרבים מטילים ספק ביכולתן של מכוניות חשמליות לעמוד ביעדים אלה. באתר אדמונדס מעריכים כי מכוניות חשמליות והיברידיות יגיעו לנתח שוק של 1.5% בלבד שוק האמריקאי עד 2017, לעומת 0.1% אשתקד.

     

    מה שאולי מעכב את הצלחתן של מכוניות חשמליות, הוא המאמץ שמשקיעות יצרניות הרכב לשפר את יעילותם של מנועי בעירה פנימית. הפחתת משקל, שימוש במגדשי טורבו קטנים ויעילים, תכנון אווירודינמי יעיל - כל אלה ועוד, תורמים לכך שהמכוניות כיום חסכוניות משמעותית מבעבר. החיסכון שמשיגות מכוניות בעלות מנועי בנזין הופך את מחיריהן הגבוהים של מכוניות חשמליות, לקשים יותר להצדקה עבור צרכנים.

     

    אולם, מי שתומכים במכוניות חשמליות אומרים כי מכירותיהן יצמחו, ממש כמו שהצלחתה של טויוטה פריוס ההיברידית הייתה הדרגתית. כשהושקה הפריוס ב-2000, מכירותיה השנתיות היו כ-5,500 יחידות בלבד. ב-2007, שנת שיא המכירות עד כה, נמכרו יותר מ-180 אלף יחידות של הפריוס.

     

    "לך בעקבות הכסף", מסכם דאג פארקס, המהנדס הראשי של שברולט וולט. "אנשים משקיעים סכומי עתק בדבר הזה (מכוניות חשמליות). זה ויכוח של עשר או 20 שנה, ואנחנו מוכרים את הוולט רק שנה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שברולט וולט: רק אם מחיר הדלק יוכפל פי 3?
    צילום: רונן טופלברג
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים