שתף קטע נבחר

זה התחיל באמינות...

ברגע שאמינותן של חברות הסלולר בעיני הציבור נפלה פלאים כפי שמראה הסקר הבא, הכל כבר היה מוכן לגרזן. דווקא קופות החולים ויצרניות המזון זוכות לאמינות גבוהה יחסית במדד האמינות של "המבחן של המדינה"

סקר מקיף שערך מכון "גיאוקרטוגרפיה" עבור "המבחן של המדינה" בדק את רמת אמינותם של ענפים שונים בעיני הציבור.

 

הנתון הראשון והדרמטי מכולם הוא הצניחה הגדולה באמינותן של חברות הסלולר - פלאפון, סלקום ואורנג', שעד שלפני כמה שנים נחשבו ל"נסיכות" המשק לחברות מודרניות מתקדמות הנותנות שירות מעולה ומעוררות אמינות.

 

חברות אלו צנחו ברמת האמינות צניחה מבהילה. רק 14% מהציבור מאמין להן, כנראה שאט אט חלחלה לתודעה מה שגופים שונים ניסו להעביר, שהחברות האלו פשוט מנצלות מצב של שליטה בלעדית בשוק כדי לגבות מחירים לא סבירים.

 

אמון הציבור בגופים וארגונים מתחומים שונים:

לחצו לצפייה בטבלה בהגדלה

 

מצבן של רשתות השיווק לא טוב בהרבה. כנראה שהמחאה החברתית עשתה את שלה ורק 19% מהציבור נותן אמון בהן ובקמפייני הענק שלהן.

 

באופן מוזר יצרניות המזון הצליחו לצאת מנושא המחאה בצורה די טובה, כש-30% מהציבור נותן בהן אמון רב ועוד 40% נותן בהן אמון חלקי.

 

מצבם של ערוצי התקשורת השונים - עיתונים וטלוויזיה - לא מזהיר, כשרמת האמינות המיוחסת להם היא בינונית, אם כי כאן יש לשים לב לחלוקה ברורה מגזרית: הקהל החילוני נותן באמצעי התקשורת אמון רב בהרבה מהקהל הדתי והחרדי.

 

אפשר בהחלט לומר שקופות החולים יכולות לטפוח לעצמן על השכם, הציבור מייחס להן רמת אמינות גבוהה כש-50% מהציבור מעניק להן רמת אמינות גבוהה מאוד ועוד כ-34% רמת אמינות בינונית. רק מיעוט של כ-10% העניק להן ציון נכשל במדד האמינות.

 

אין פלא אפוא שיש יחס ישיר בין רמת האמינות לבין הצלחה כלכלית, והטלטלה שעובר בזמן האחרון השוק הסלולרי מעידה על כך.

פורסם לראשונה 17/04/2012 17:56
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יחס ישיר בין רמת אמינות להצלחה כלכלית
מומלצים