שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    שומרים על הראש: "קסדת חצי" לא תהיה חוקית

    כשנה וחצי לאחר תאונה קטלנית בעקבותיה הוחלט להוציא מחוץ לחוק "קסדת חצי", הגיש משרד התחבורה תיקון לתקנות התעבורה, לפיו תיאסר רכיבה עם קסדה שכזו. הערכות - החל מיולי הקרוב יכנס החוק לתוקפו

    לידיעת הרוכבים: בעוד כחודשיים תיאסר רכיבה עם "קסדת חצי". משרד התחבורה הגיש לאישור ועדת הכלכלה תיקון לתקנות התעבורה, לפיו תיאסר רכיבה על כלי רכב דו-גלגליים עם "קסדת חצי". אם תאושר התקנה בדיון שייערך בוועדה בשבוע הבא, ייאסר השימוש בקסדה החל מיולי הקרוב.

     

    כדאי להזכיר כי יוזמה להוצאת הקסדה מחוץ לחוק עלתה כבר לפני כשנה חצי, בעקבות תאונת קטנוע בה נפצע אנושות שחקן העבר אבי כהן. כהן, שחבש בעת התאונה "קסדת חצי", נפטר כשבוע לאחר מכן כתוצאה מפגיעת ראש קשה. במשרד התחבורה הסבירו היום (ה') ל-ynet כי הכנת התקנה הסתיימה כבר לפני יותר משנה, אך רק כעת הועלתה לסדר יומה של ועדת הכלכלה.

     

    עוד בנושא "קסדת חצי" ב-ynet:

     

    הקטנוע עליו רכב אבי כהן ז"ל: קסדות חצי יוצאות מחוץ לחוק (צילום: סימון טרטקובסקי משטרת תל אביב) (צילום: סימון טרטקובסקי משטרת תל אביב)
    הקטנוע עליו רכב אבי כהן ז"ל: קסדות חצי יוצאות מחוץ לחוק(צילום: סימון טרטקובסקי משטרת תל אביב)

     

    זו לא קסדה, זו "צלחת פדחת"

    עם סיום הכנת התקנה במרץ 2011, הבהירו במשרד התחבורה כי בכל הנוגע לקסדות, נהוגה בישראל תקינה כפולה: אירופית ואמריקאית. אלא שבמטרה להגביר את בטיחות הרוכבים ולמנוע פגיעות ראש במקרה של תאונה, ביקשו במשרד התחבורה להוציא אל מחוץ לחוק את השימוש בקסדות חצי - המותרות על-פי התקינה האמריקאית.

     

    בעקבות פרסום כוונת המשרד להוציא את קסדות החצי אל מחוץ לחוק, התעורר ויכוח ציבורי בעניין התערבות המדינה בבטיחות הרוכבים. חלק מרוכבי הדו-גלגלי סברו כי אין להסכים עם ההתערבות בשיקול דעתם, בכל הנוגע לאמצעי הבטיחות שהם נוקטים בזמן רכיבה. אחרים דווקא תמכו בהוצאת קסדת החצי אל מחוץ לחוק.

     

    טל שביט, עיתונאי ynet ומבכירי הרוכבים בישראל, שנהרג בתאונת דרכים במרץ 2011, התייחס שבועות ספורים אחרי התאונה שבה נפגע אבי כהן לוויכוח שהתעורר בקהילת הרוכבים בעניין השימוש בקסדת חצי. "בימים האחרונים גועשים ורועשים הפורומים הדו-גלגליים ברשת בוויכוחים סוערים בעניין קסדות החצי, והקו המנחה את מרביתם - 'אף אחד לא יחליט בשבילי איך אני צריך למגן עצמי", כתב שביט, והסביר כי "אין כל הבדל עקרוני בין חוק חבישת קסדה, לבין הפיכת השימוש בקסדות חצי לבלתי חוקי, מטעם אחד פשוט - קסדת-חצי אינה קסדה".

     

    בהמשך דבריו, הבהיר שביט כי קסדת חצי כלל אינה ממלאת ייעודה של קסדה: הגנה על ראשו של הרוכב. "כמעט באותה מידה ניתן לשים כובע-בד על הראש, ולכנותו 'קסדת בד'", הוא טען. "אני מעדיף לכנות את קסדת החצי בשם 'צלחת-פדחת'. זה תיאור הרבה יותר מדויק".

     

    אגב, שביט התנגד להצעת חוק שהעלה ח"כ זאב בילסקי, ובה נקבע כי יש להוציא אל מחוץ לחוק גם קסדות 3/4. "לדעה שלי יש תמיכה חזקה מצד התקן האירופי",

    הסביר. "אנחנו הרי מסכימים עם אירופה לגבי התקנים שלה בהרבה תחומים אחרים, וספציפית בתחום הרכב. אין אף קסדת חצי שעומדת בתקן האירופי, ולעומת זאת - קסדות 3/4 שעומדות בו לא חסרות".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    "באותה מידה אפשר לשים כובע-בד"
    צילום: חגי דקל
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים