שתף קטע נבחר

השרים אישרו: תיאסר רכיבת אופניים עם אוזניות

בקרוב תועלה להצבעה בכנסת שורת תקנות שישפיעו משמעותית על אופי הרכיבה: ייאסר על האזנה למוזיקה ותוטל חובה להשתמש באביזרים להגברת הניראות. כמו כן: מכוניות יחויבו לשמור מרחק מאופניים וכבישים יופקעו לטובת הדו-גלגליים

רוכבי ורוכבות אופניים , שימו לב: ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') הצעת חוק המפרטת שורת תקנות כבדות משקל הנוגעות לרכיבה על אופניים בכבישי הארץ, חלקן יתקבלו בברכה וחלקן עלולות לעורר לא מעט כעס בקרב הרוכבים. כך, לדוגמה, תיאסר הרכיבה עם אוזניות לשמיעת מוזיקה. מנגד, באזורים שונים בארץ יזכו הרוכבים לנתיבים וכבישים שלמשך חלק מהיממה יוקדשו להם בלבד.

 

"ליישר קו עם העולם המערבי" (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
"ליישר קו עם העולם המערבי"(צילום: ירון ברנר)

 

כתבות נוספות בערוץ החדשות של ynet:

 

את הצעת החוק יזם ח"כ זאב בילסקי (קדימה), ואליו הצטרף ח"כ יריב לוין (ליכוד). את התקנות אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה והצעת החוק צפויה לעלות בקרוב להצבעה בקריאה טרומית במליאה. ההצעה, שמטרתה להגביר את ביטחונם של הרוכבים בכבישים, הוגשה בשיתוף ארגוני רוכבי האופניים ובעקבות פניות רבות שקיבל ח"כ ביילסקי בנושא.

 

מעבר לסעיף איסור האוזניות, ההצעה כוללת תקנות שיחייבו את הרוכבים להגביר את ניראותם בכבישים באמצעות שימוש באביזרים שונים. כמו כן יחויבו נהגי מכוניות לשמור מרחק של לפחות 1.5 מטר מכל צד של הרוכב, ובמקרה של פתיחת דלת בשולי הכביש ופגיעה ברוכב - האחריות תוטל על נהג כלי הרכב.

 

אלא שהבשורה החשובה בהצעת החוק נוגעת לכבישים מאובטחים מהם ייהנו הרוכבים. ההצעה קובעת כי כבישים שבהם יש תנועה דלילה יוגדרו "כבישי רכיבה" למשך שעות קצובות. על הכבישים הללו יוצבו מחסומים משטרתיים שיתריעו בפני הנהגים על הימצאותם רוכבי אופניים במקום.

 

"אני מברך על החלטת ועדת השרים", אמר ח"כ ביילסקי. "אני מקווה שבהחלטה זו ניישר קו עם העולם המערבי בכל הנוגע לחקיקה המסדירה רכיבת אופניים. אני מאמין שעל ידי הרפורמה נעודד רבים לרכב ונצמצם פגיעות ומעורבות של הרוכבים בתאונות דרכים".

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ארכיון. מחאת הרוכבים בדרך?
צילום: ירון ברנר
מומלצים