שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קיקה: שילמתם על רהיט? הוסיפו 50% כדי לקבלו
    צרכנים ששילמו אלפי שקלים על ריהוט טוענים שנציגי שירות הציעו להם לשלם תוספת של 50% מערך המוצר כדי לקבלו לפני מכירת החיסול בשבוע הבא. הנאמנים: "רוב ההזמנות כלל לא יוצרו. צרכנים שרהיטיהם מוכנים יכולים לקנותם שוב במכירה"

    תוך מספר ימים, ככל הנראה ביום שני מיד אחרי חג השבועות, מתכננים נאמני קיקה לפתוח את החנות בנתניה למכירת חיסול  בשבוע הבא, בכפוף לאישור בית-המשפט. בינתיים לקוחות החברה החלו לקבל מענה לפניותיהם ונציגים התקשרו אתמול לביתם.

     

     

    גילה, צרכנית שפעילה בקבוצת הפייסבוק "נפגעי קיקה", אמרה ל-ynet: "בקיקה מציעים ללקוחות שכבר שילמו על רהיטים ולא קיבלו אותם בגלל קריסת הרשת, לרכוש אותם שוב תמורת 50% אחרת יוצעו לקהל הרחב במכירת חיסול. זו יכולה להיות תוספת של אלפי שקלים".

     

    גילה קנתה בפברואר ספה מדגם אנדורה ב-9,000 שקל, מחיר הנחה מ-12 אלף שקל. את המחיר שילמה בשלושה תשלומים שהשלימה, לטענתה, במלואם. "למרות שהסחורה שלי בארץ, מבקשים ממני עוד כסף לשחרר אותה, או שיציעו אותה למכירה לקהל הרחב. עושים לו טובה", סיפרה ל-ynet.

     

    ירקתי דם עד שהצלחתי לקנות ספה

    במקרה, יום לפני שנסגרה החנות, התקשרה גילה לשירות הלקוחות לשאול מה קורה. "אמרו לי שהספה בארץ ושאפשר לספק הובלה", היא טוענת. "כשהרשת נפלה, שלחתי להם פקס והם פנו אלי אתמול (ג'). קיבלתי טלפון מפקידה מאוד נחמדה בשם רויטל שאמרה לי: 'הספה אצלנו שלמי תוספת של 50% מערך הספה ונוכל לשחרר אותה מהמחסנים שלנו'. אם לא אסכים, היא תימכר בחצי מחיר, במכירת החיסול המתוכננת.

     

    "אני לא יודעת אם מדובר ב-4,500 שקל חצי מהמחיר בו נמכרה או 6,000 שקל, חצי מהמחיר המלא, אך לטענת הנציגה, זה הדבר היחיד שהם יכולים לעשות עבורי, לבוא לקראתי: לרכוש את הספה עוד פעם בערך של 50%. הספה שייכת לי שילמתי עליה, אך לפי ההיגיון הישראלי, לפי החוק במדינת ישראל היא לא שייכת לי. אני נכת צה"ל, יש לי 3 ילדים, ירקתי דם עד שהצלחתי לגייס סכום עבור הספה. מה אני אמורה לעשות?

     

    "הנאמנים מעדיפים את הנישומים וצריכים להכניס כסף לחברה. לא מעניין אותם שהסחורה שייכת לאנשים וכרגע קיקה מאחסנת את הסחורה. 'תבעי את קיקה' אמרה לי הפקידה. איך החוק במדינת ישראל סובל דבר כזה? עיוות צדק".

     

    לקוח נוסף אמר ל-ynet: "היחידים שלא אכלו אותה, הם אלה ששילמו 35% ויוכלו לקנות א הרהיטים בתוספת של 50%. מי ששילם הכל צריך בעצם לשלם עכשיו 150% וצריך לשלוח במהרה פקס לחברה כדי לקבל את הרהיט במחיר הזה".

     

    החברה פועלת על פי חוק, אם כי יתכן שיש לצרכנים הללו מזור: אם שילמו את מלוא הסכום, הרהיט נחשב לרכושם ויתכן שקיקה רק מאחסנת אותו. אולם לשם כך יידרשו לייעוץ משפטי.

     

    "מי שרוצה יכול לחפש את הרהיט שלו במכירה"

    נאמן קיקה אלון כהן אמר ל-ynet: "מה לעשות אלה החיים. ומה קורה לספקים במקרה כזה? אותו הדבר בדיוק. מי שקנה ספה לא יוכל לקבל אותה, כי זו לא אותה חברה זו חברה אחרת. רוב הלקוחות שילמו חלק מהסכום ורוב הסיכויים שהרהיטים שהזמינו כלל לא הגיעו לארץ, או לא מוכנים עדיין. אלה ששילמו את מלוא הסכום ולטענתם הרהיט שלהם כאן, יכולים להגיע למכירת החיסול, לחפש את הרהיט שלהם ולקנות אותו שוב בחצי מחיר, אך אנו לא קוראים להם לעשות זאת, אין לנו מדיניות לבקש מאנשים לשלם שוב על המוצר שקנו. הם יכולים לעשות זאת רק אם הם מעוניינים בכך.

     

    אבל זה מה שנציגות שירות אומרות לאנשים בטלפון, לטענתם. האם תינתן להם קדימות בקניית הרהיט שהזמינו ושכבר הגיע למלאי?

     

    "היו אלפיים שיחות ללקוחות, יכול להיות שהיה בלבול או טעות. יש גם מקרים מיוחדים, אך כמדיניות, אנחנו לא מציעים ללקוחות שהרהיטים שלהם הושלמו לקבל את הרהיט מראש. הם יכולים להגיע ביום המכירה".

     

    ואנשים שלא סיימו לשלם על הרהיט?

     

    "רוב הסיכויים שלא יראו את הרהיט שלהם במכירה. כיוון שכל אחד מזמין רהיט במידה מסוימת, בצבע מסוים ואם הוא לא יוצר הוא לא קיים. אלה רוב הלקוחות, לצערי".

     

    גם לפי הנאמן השני, עו"ד רון בר ניב, אין העדפה לאלו שכבר הושלמו הרהיטים שלהם ואין להם העדפה במכירה. "לא ברור לי מה הנציגים אמרו, כנראה לא הבינו אותם. שירות הלקוחות חזר לפעול ומי שהסחורה שלו פה ושילם מקדמה, נניח 35%, צריך לשלם רק 50% כדי לקנות שוב את הסחורה. מי שהסחורה שלו נמצאת במכס, יצטרך להוסיף תשלום כדי לשחררה. מי ששילם תשלום ראשוני, יתכן שנוותר לו על התשלום הזה. אך רוב הרהיטים מוחזקים אצל הספקים ולא אצלנו, אפילו אלה ששולם עליהם את מלוא הסכום. אם נצליח להזרים כספים לחברה, אולי נוכל לעזור ללקוחות. אנחנו כרגע בשלב ראשוני של מיפוי והעדפת נושים ואנו פועלים לפי חוק. זה מקרה קשה במיוחד". 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    קיקה. לכו לחפש את הרהיט שלכם וקנו אותו שוב
    צילום: עידו ארז
    מומלצים