שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    "זכיינית הרכבת הקלה איימה, המדינה התקפלה"

    ח"כ אורי מקלב טוען כי בתגובה להצעת חוק להפחתת קנסות ברכבת הקלה, הודיעה הזכיינית חברת סיטי פס, כי מבחינתה תהיה זו עילה לתביעה בגין הפרת חוזה

    "איומי זכיינית הרכבת הקלה, גרמו לממשלה להתנגד להפחתת קנסות לנוסעי הרכבת הקלה בירושלים". בדיון שנערך היום (ד') במליאת הכנסת, טען ח"כ אורי מקלב כי הזכיינית, חברת סיטי-פס, הודיעה למשרד האוצר כי אם תאושר הפחתת הקנס בגין נסיעה ללא כרטיס מ-180 ל-100 שקל, תיחשב ההפחתה להפרת החוזה שחתמה המדינה עם החברה.

     

    את הפחתת הקנס מנסים מקלב וקבוצת ח"כים לקדם באמצעות הצעת חוק, אשר קובעת בין היתר כי לא ייגבה כל קנס ממי שייתפס לראשונה נוסע ללא כרטיס. למרות תמיכתו של שר התחבורה, ישראל כץ, מתנגדת הממשלה להפחתת הקנסות. בתגובה לפניית ynet בעניין הטענות שהעלה היום ח"כ מקלב, אישרו בסיטי-פס כי אכן נשלח על-ידם מכתב: "החברה תומכת בכל שינוי שיטיב עם הציבור, אך ברור כי לכל שינוי יש משמעויות כספיות - שהמדינה תצטרך לתת עליהן את הדעת".

     

    עוד בערוץ הרכב של ynet:

     

    הקלה לנוסעי הרכבת הקלה בירושלים? (צילום: נועם מושקוביץ) (צילום: נועם מושקוביץ)
    הקלה לנוסעי הרכבת הקלה בירושלים?(צילום: נועם מושקוביץ)

     

    "אכיפה נוקשה ומשפילה"

    ח"כ מקלב טען היום במליאת הכנסת כי הפקחים של הזכיינית אינם מפעילים שיקול דעת בהתנהלותם מול נוסעים, וגורמים לפגיעה חמורה בחלק מהם. "אנשים הופכים בן-רגע (ל)אחרוני הפושעים והגנבים", הוא אמר. "מקיפים אותך ארבעה או חמישה פקחים, ואתה מורד מהרכבת במרכז העיר. (היו) נוסעים שסיימו את היום שלהם בתחנת משטרה. איך יכול להיות שנסכים לזה?". לדבריו, בחלק מהמקרים נקנסו נוסעים ששילמו עבור הנסיעה, אך בגלל תקלה במערכת הכרטוס והגבייה של חברת אגד לא הועבר התשלום לזכיינית.

     

    בדברי ההסבר לחוק, מתארים יוזמי ההצעה פגיעה חוזרת ונשנית בנוסעי הרכבת הקלה: "נוסעים רבים, בהם קשישים ועולים חדשים, חויבו בתשלום החיוב המוגדל, לאחר שפקיד מצא כי לא העבירו כרטיסם במיתקן שיועד לכך, וזאת משום שלא הכירו את המערכת החדשה. האכיפה הנוקשה גרמה להשפלה וביזוי של אזרחים תמימים, שהתייחסו אליהם כאל גנבים - ואף אולצו לרדת מהרכבת בבושת פנים".

     

    ממוצע של 100 קנסות ביום

    על-פי נתוני חברת סיטי-פס, זכיינית הרכבת הקלה, מאז תחילת הפעלתה בתשלום בדצמבר 2011 הוטלו על נוסעים כ-13 אלף קנסות. שי אייזנברג, סמנכ"ל תפעול ושירות בחברה, הסביר לפני כשבועיים כי "הממוצע הוא בערך 100 קנסות ליום, מול (כ-)70,000 נוסעים". בחברה הבטיחו כי הפקחים, אשר התנהגותם מעוררת ביקורת חריפה בקרב נוסעים, הונחו "להתייחס בכבוד, באדיבות, בענייניות ובמקצועיות לכל אחד מהנוסעים". 

     

    בתגובה לטענות שהועלו נגד גביית הקנסות, אמרו בשבוע שעבר בחברת סיטי-פס כי "המדיניות המחייבת מתן קנס למי שלא תיקף כרטיסו, נקבעה על-ידי רשויות המדינה". מנגד, במשרד התחבורה מודים כי אכן התגלו ליקויים רבים בהפעלת הרכבת הקלה. מנכ"ל המשרד בפועל, עוזי יצחקי, הסביר בוועדה לפניות הציבור כי "אכן יש מספר תקלות וליקויים בנושא מערכת הכרטוס, ההסברה, הקנסות, בטיפול בערר של הקנסות וגם בהתנהלות הפקחים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ח"כ אורי מקלב: נוסעים ישרי דרך הופכים לגנבים
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים