שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קיבלתם קנס ברכבת הקלה? בקרוב תוכלו לערער
    עד היום לא יכולים היו נוסעי הרכבת הקלה לערער על קנסות שקיבלו בפני גוף חיצוני, אלא רק בפני הזכיינית ומפעילת הרכבת עצמה, חברת סיטי-פס. הצעת חוק פרטית הזוכה לתמיכת הממשלה, תשנה את המצב בעתיד הקרוב

    פקחי הרכבת הקלה קנסו אתכם? בקרוב תוכלו לערער על הקנס. הממשלה תומכת בהצעת חוק פרטית הקובעת כי משרד התחבורה יקים ועדת ערר חיצונית, אשר תעסוק בפניות נוסעי הרכבת הקלה בירושלים, ולא תהיה כפופה לזכיינית - חברת סיטי-פס. זאת בניגוד למצב הנוכחי, שבו ניתן להגיש ערעור על קנסות אך ורק לזכיינית עצמה.

     

    עוד במדור תחבורה ציבורית ב-ynet:

     

    קיבלתם קנס לא מוצדק? בקרוב תוכלו להגיש ערעור (צילום: AP) (צילום: AP)
    קיבלתם קנס לא מוצדק? בקרוב תוכלו להגיש ערעור(צילום: AP)

     

    לפי הצעת חוק שהגישו חברי הכנסת אורי מקלב ומשה גפני, ואשר אושרה אתמול (א') בוועדת השרים לענייני חקיקה, נוסע יוכל להגיש ערעור תוך 30 יום

    ממועד קבלת הקנס. בוועדת הערר יהיו שלושה חברים, ובראשה יעמוד משפטן בכיר, שימונה על-ידי שרי התחבורה והמשפטים. הזכיינית, שכיום נהנית משליטה מוחלטת בהליכי הערעור, שכן בחוזה שחתמה עם המדינה לא נקבע כי תוקם ועדת ערר עצמאית, תוכל למנות בעתיד נציג אחד בוועדה.

     

    הצעת החוק של מקלב וגפני צפויה לעלות ביום רביעי הקרוב להצבעה טרומית במליאת הכנסת, ולאור תמיכת הממשלה צפויה לזכות ברוב גדול. בתגובה לאישור הצעת החוק בוועדת השרים, נמסר מחברת סיטי-פס בתגובה כי "מאחר שמדיניות האכיפה נקבעה מראש על-ידי המדינה, אנו מברכים על ההחלטה ועל כך שהמדינה תהיה מעורבת בנושא".

     

    גם משרד התחבורה רוצה לערער

    יש לציין כי ח"כים מותחים בחודשים האחרונים ביקורת חריפה נגד מפעילת הרכבת הקלה, וניסו לקדם חוקים שיפחיתו את הקנסות המוטלים על נוסעים, מ-180 ל-100 שקל. אלא שניסיונות אלה נכשלו, לאחר שהזכיינית הבהירה למשרדי הממשלה כי הפחתת קנסות תיחשב להפרת החוזה שנחתם עימה. במקביל מנסים חברי כנסת לקדם את הקמת ועדת הערר, וזאת מאחר שלטענתם אסור להשאיר את שיקול הדעת בנושא פניות הנוסעים בסמכותה הבלעדית של הזכיינית.

     

    גם במשרד התחבורה תומכים בהקמת ועדה שכזו. בישיבה שערכה לאחרונה הוועדה לפניות הציבור בכנסת, הבהירו מנכ"ל המשרד ומנהל אגף תחבורה ציבורית כי המצב כיום - לפיו הזכיינית היא שדנה בערעורים שמגישים נגדה נוסעים - אינו תקין. במשרד גם אומרים כי הם עושים מעקב אחרי ערעורים שנדחו, במטרה לבחון את ההחלטות שמקבלת הזכיינית. מנהל אגף תחבורה ציבורית, יהודה אלבז, אף הצהיר כי המשרד יבדוק "את כל המקרים שבהם הזכיינית לא הסכימה לבטל את הקנס, כדי לבקר שאכן פה לא היה מקום לביטול".

     

    ראוי להזכיר כי בשני סיורים נפרדים שערכו ועדות הכנסת לפני כשבועיים, התגלו ליקויים בפעילות הרכבת הקלה. לארבעה מחברי הוועדה לפניות הציבור נדרשו כ-45 דקות כדי לרכוש כרטיסי נסיעה. אחד מהם אף החליט לוותר על רכישת כרטיס, ונסע בחינם מתוקף היותו חבר כנסת.

     

    בסיור שערכה הוועדה לביקורת המדינה, לא הצליח יו"ר הוועדה, ח"כ אורי אריאל, לרכוש כרטיס נסיעה, והצהיר כי "בכוונתי לבקש ממבקר המדינה לבחון את הבעיות ואת ההסכם עליו חתמה המדינה, שצפוי לעלות למשלם המיסים מיליונים רבים״.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הרכבת הקלה: נכשלו ניסיונות להפחית קנסות
    צילום: AP
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים