שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מונע סוכרת, עוזר למיגרנה: למה מגנזיום חשוב
    הוא מסייע במניעת מחלות לב וכלי דם, מעלים כאבי שרירים ומיגרנות ומעלה את רמות הכולסטרול הטוב בדם - כל הסיבות להגדיל את מינון המגנזיום אותו אנו צורכים

    מגנזיום הוא מינרל שנמצא באופן טבעי במזון אותו אנו אוכלים. אולם הידלדלות האדמה וריבוי המזון המתועש עתיר הסוכרים הפשוטים גורמים לדילול וחוסר מגנזיום בקרב רבים מאיתנו. צריכה קבוע של מגנזיום, מהמזון או כתוסף, חשובה ביותר למניעם מחלות לב וכלי דם, סוכרת, מיגרנות, קשיי נשימה והיתפסות שרירים. פעילותם של יותר מ-300 אנזימים בגופנו תלויים בהימצאות המינרל ברמה מספקת. מגנזיום הוא מינרל תוך תאי ובדיקות דם אינן אינדיקציה לאבחון של חסר.

     

    על פי דו"ח של גוף המחקר של הכנסת, לרוב הישראלים חסר מגנזיום. המינרל כל-כך נחוץ וחשוב לגופנו, שבמשרד הבריאות החליטו ממש לאחרונה על תחילתו

    של פיילוט, במסגרתו יוסיפו מגנזיום למי השתייה המותפלים, שבשל תהליך ההתפלה מאבדים אחוז גדול מהמגנזיום. לאחרונה פורסם מחקר בתה"ש על פיו המגנזיום שמקורו בים המלח ומתוצרת ישראל הוא המגנזיום הטוב והמשפיע ביותר במדדים מסוימים.

     

    מרפה שרירים, מסייע לסובלים מכולסטרול

    המגנזיום נחשב כמינרל חשוב במניעת מחלות לב וכלי דם. מחקרים רבים מדווחים על תופעות של הסדרת קצב לב, שיפור באיזון לחץ הדם, ירידה בכאבים הנגרמים מתעוקת לב, עלייה ברמת ה"כולסטרול הטוב" וירידה ברמת "הכולסטרול הרע" בקרב אלו שנטלו מגנזיום באופן סדיר. המגנזיום מונע היצמדות של טסיות דם זו לזו ובכך מונע היווצרות קרישי דם אשר עשויים לגרום לאוטם לבבי, טרומבוזות ("פקקת") ושבץ מוחי.

     

    אבל כאן לא מסתיימת הרשימה הארוכה של יתרונותיו של מינרל חשוב זה. בהיותו מרפה שרירים, המגנזיום נחשב למשלשל עדין, ויכול להקל בעצירות שנגרמת מקושי בהרפיית השרירים הטבעתיים, הוא גם עוזר בבעיות הקשורות במערכת הנשימה בכך שהוא מסייע בהרפיית הסמפונות.

     

    מסייע בהעלמת כאבי שרירים. מגנזיום (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    מסייע בהעלמת כאבי שרירים. מגנזיום(צילום: shutterstock)

     

    המגנזיום גם יכול להקל במקרים של מיגרנות הנגרמות פעמים רבות ממתח נפשי או פיזי. הוא גם מסייע במקרים של שרירים תפוסים בקרב ספורטאים במהלך פעילות גופנית, ולכן מומלץ ליטול תוסף מגנזיום לפני פעילות גופנית רבת עצמה למניעת היתפסויות שרירים. תוסף מגנזיום גם מסייע לאלו שסובלים מהתכווצויות שרירים ברגליים במהלך השינה.

    חוסר במגנזיום: מאבנים בכליות עד הפרעות שינה

     

    מה קורה לגוף במצב של חסר במגנזיום? עוויתות שרירים, הפרעות קצב לב, עצירות, עייפות וחוסר איזון של רמות הסוכר בדם, מה שהופך את המגנזיום לחשוב במיוחד עבור כל מי שסובל מרמות סוכר גבוהות בדם. נטילה קבועה של מגנזיום עשויה בהחלט להוריד את רמות הסוכר בדם ולהימנע מהגעה להיפוגליקמיה. חוסרים במינרל יכולים גם להוביל לטרשת כלי הדם, אבנים בכליה, כאבי וסת אצל נשים ועוד.

     

    ממזון עתיר מגנזיום ועד תוסף

    מה עושים כדי להעלות את רמת המגנזיום בגוף? תחילה, חשוב לאכול נכון. מזונות בהם רמה גבוהה של מגנזיום הם - ירקות כהים, אגוזים, גרעינים, קטניות, מוצרי סויה, בעיקר קמח סויה וטופו, שקדים, אגוזי פקאן, ערמונים, אגוזי קשיו ואגוזי ברזיל, דגנים מלאים, סובין, נבט חיטה, דוחן, אורז חום, אבוקדו או מישמש מיובש.

     

    אפשר גם ליטול תוסף מגנזיום על פי המינונים הבאים: גברים-350 מ"ג, נשים-300 מ"ג, נשים בהריון או מיניקות-450 מ"ג. שימו לב שצריכת תוסף מגנזיום חייבת להיות תמיד ביחס של 50% מרמת הסידן הנצרכת. כלומר, צרכתם 350 מ"ג מגנזיום? ודאו שאתם צורכים כמות כפולה של סידן.




     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מגנזיום. הפיצוחים עשירים בו
    צילום: shutterstock
    שלום דוקטור
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים