שתף קטע נבחר

הנדל"ן יממן רכבת תחתית באבן גבירול

רכבת קלה בתל אביב עדיין לא נראית באופק, אבל לפחות יש מתווה למימון חלק מהפרויקט. הרכבת ברחוב אבן גבירול תנוע מתחת לפני הקרקע ואת העלות היקרה יממנו זכויות בניה שיוענקו לאלפי יחידות דיור ושטחי מסחר בעיר, וביניהם: מגדלי מגורים נוספים ומגדל משרדים בן 80 קומות מול צומת רסיטל

הרכבת נכנסת מתחת לאדמה, ומנביטה עשרות מגדלים לגובה: תכנית מקיפה תעבה את תל אביב באלפי יחידות דיור על מנת לממן רכבת קלה תת קרקעית ברחוב אבן גבירול, כך לפי הסכם שנחתם הבוקר (ה') בין מנהל מקרקעי ישראל, עירית תל אביב, משרד התחבורה ומשרד האוצר.

 

כתבות נוספות בערוץ הנדל"ן :

היישר מהוליווד: שוק הנדל"ן מגלה את ה-3D

אפשר לבנות בית על קרקע חקלאית? מומחים ענו

נתניה: 50 חזיתות בניינים ישופצו ב-30 מיליון ש' 

 

המדובר על הסכם משולב לפיו הקו הירוק של הרכבת הקלה בקטע שיעבור לאורך רחוב אבן גבירול, מהמפגש עם רחוב קרליבך ועד לנחל הירקון, יהיה תת קרקעי. פרויקט השיקוע, באורך של 2.6 ק"מ ימומן על ידי המדינה ועיריית תל אביב במשותף.

 

הפיכת הרכבת לתחתית ברחוב אבן גבירול, מעבר להיותה ממושכת יותר, היא גם יקרה הרבה יותר. האומדן לשיקוע זה עומד על כ-2 מיליארד דולר. לצורך כך התחייבה העירייה לקדם תכניות בינוי על מספר מתחמים בבעלות מנהל מקרקעי ישראל. אלו יעזרו לאוצר המדינה לתת את חלקו בפרויקט הרכבת מתחת לאדמה. הפרויקטים החדשים יביאו עוד כ-2500 יחידות דיור, שטחי מסחר ומשרדים ועבודות השיקוע לתוואי הרכבת יתחילו רק בעוד מספר שנים.

 

מקיפים את הקריה במגדלי ענק

בסך הכל יקודמו ארבעה פרויקטים שיוסיפו מעל 2500 יחידות. הפרויקט הרחב ביותר יוסיף 1300 יחידות דיור חדשות בסמיכות לשכונת צמרת היוקרתית, שם שוכנים להם מגדלי יו המפוארים. תכנית זאת קרויה "מתחם 2000" ובמסגרתה, אף נתיבי איילון יקורו ומעליהם יבנו שטחי ציבור.

 

איזור אחר שיזכה לזכויות בניה נוספות נמצא על מתחם "קרן הקריה", מול צומת רסיטל, המצוי בפינת הרחובות שדרות שאול המלך ודרך מנחם בגין ומהווה את הפינה הצפון-מזרחית של מתחם מחנה הקריה. שם, יבנה מגדל עסקים, הצפוי להיות הגבוה בישראל ויתנשא ל-80 קומות.

 

כמו כן, יבנה מגדל עסקים נוסף בגובה 45 קומות במתחם, וכן שני מגדלי מגורים בני 45 קומות כל אחד. סה"כ במתחם זה יהיו 540 יחידות דיור עם אפשרות להוספת דירות קטנות.

 

11 דונמים נוספים שיתעבו להם בעוד זכויות בניה שיביאו כסף לחפירות, נמצאים בצומת הרחובות ליאונרדו דה וינצ'י ורחוב קפלן, בחלקו המערבי של בסיס הקריה. שם יבנו 278 יחידות דיור חדשות ושטחי תעסוקה לאורך הרחובות.

 

מתחם נוסף שיזכה לעוד בטון הוא מתחם דובנוב, הלא רחוק. זכויות הבנייה שם כוללות 23,500 מ"ר של שטחים שמחציתם למגורים ומחציתם לתעסוקה.

 

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, הדגיש את חשיבות השיקוע של הרכבת, אליה משוועים רבים. "עיריית תל אביב-יפו לאורך הדרך הייתה ותמשיך להיות פעילה בכל הנוגע לקידום מערכת הסעת המונים במטרופולין גוש דן, מאחר ולנושא יש חשיבות מכרעת על עתיד והתפתחות העיר והמטרופולין", אמר חולדאי. "למעבר הקווים בחלק האורבני הצפוף מתחת לפני הקרקע ישנה חשיבות עירונית ותחבורתית ואנו מברכים על ההחלטה וההסכמות אליהן הגענו עם משרדי האוצר והתחבורה ומינהל מקרקעי ישראל".

 

במנהל מקרקעי ישראל, ראו בהסכם מוצלח בשל הלחץ הממשלתי עליהם להוציא תכניות בניה במרכזי ערים. "שיתוף הפעולה המוצלח עם עיריית תל אביב-יפו ומשרד האוצר הניב קידומן של 2500 יחידות דיור חדשות בתל אביב, אותן מוביל מינהל מקרקעי ישראל בשיתוף עם העירייה. מהלך זה היוצר שינוי בהיצע השוק בעיר יכול להקרין גם על כלל השוק הארצי", אמר מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, אחרי שחתם על ההסכם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רח' אבן גבירול בת"א
צילום: בן קלמר
מומלצים