שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    החברות הכי ירוקות בעולם: יצרניות כלי הרכב
    ברשימת 50 המותגים הירוקים הטובים ביותר ל-2012 שולטות חברות הרכב, עם טויטה במקום הראשון והונדה במקום השלישי. עוד ברשימה: פולקסווגן, BMW, פורד וניסאן. H&M נכנסה לרשימה בעקבות השקת קו אופנה ידידותי לסביבה

    טויוטה עומדת בראש רשימת 50 המותגים הירוקים הטובים ביותר. כך עולה מדו"ח שפרסמה חברת הייעוץ הבריטית אינטרברנד (Interbrand) לשנת 2012. ג'ונסון אנד ג'ונסון נמצאת במקום השני והונדה במקום השלישי.

     

    עוד בכלכלה ירוקה :

     

    הדו"ח, שיוצא זו השנה השנייה, בוחן את הפער שבין הפעילות הסביבתית של חברות מובילות, לעומת באופן שבו הצרכנים תופסים אותן. השנה שולטות ברשימה 8 חברות רכב, בהן פולקסווגן במקום הרביעי, BMW במקום העשירי, פורד שטיפסה ממקום 20 ל-15, מרצדס במקום 16 וניסאן במקום 21. 

     

    את הנתונים הללו ניתן להסביר ביעדים השאפתניים שהציבו לעצמן חברות הרכב בכל האמור להתייעלות בצריכת הדלק, הפחתת צריכה האנרגיה במפעלים והפחתת פליטת גזים רעילים, לצד השקת מכוניות בעלות מערכות הנעה שאינן מבוססות דלק כמו כלי רכב חשמליים והיברידיים.

     

    פורד כלולה גם בחברות שרשמו את העליה הגדולה ביותר בדירוג לעומת השנה שעברה, זאת בעקבות שיפורים משמעותיים בביצועים ובשל אימוץ גישה של שקיפות. הדו"ח מציין לטובה את יכולתה לשמור על תדמית ירוקה במקביל לשיפור הביצועים הירוקים.

     

    דנונה מזנקת

    חברות נוספות שזינקו ברשימה הן דנונה, שטיפסה ממקום 14 למקום 9 בעקבות התחייבותה להפחית 30% מדריסת הרגל הפחמנית שלה עד סוף 2012. עד כה החברה השיגה הפחתה של 27.5%. בנוסף, סטארבקס עלתה ממקום 42 למקום 36, וחברת השליחויות UPS עלתה ממקום 49 למקום 43.

     

    מכונת היברידית של מרצדס ()
    מכונת היברידית של מרצדס

     

    בכניסות החדשות לרשימה אפשר למנות את ניסאן, בזכות תוכנית רב-שנתית בשם Nussan Green Program, להפחתת פליטת הפחמן הדו-חמצני. חברה חדשה נוספת בדו"ח היא H&M, קמעונאית האפנה היחידה ברשימה, שקיבלה את המקום ה-46 בעקבות השקת קו אופנה ידידותי לסביבה בשם "Conscious Collection". הדו"ח גם מציין לטובה שיפורים בביצועים של החברה, בהם ירידה בפליטת גזי החממה ודיווחים לבעלי מניות המרכזיים על השפעתה הסביבתית. 

     

    גם חברות הטכנולוגיה היו דומיננטיות השנה ברשימה, בראשן פנסוניק שהגיע למקום ה-6. מבחינת חלוקה למדינות - ארה"ב הבולטת ביותר, עם 22 מותגים שמקורם במדינה, ואחריה ברשימה נמצאות יפן וגרמניה, עם 7 חברות כל אחת. את הרשימה סוגרת UBS במקום ה-50, בתור אחת החברות הטובות ביותר בתחום הפיננסים.  

     

    למרות הצעדים שהחברות נוקטות בהם במטרה לשפר את ביצועיהן הירוקים - רובן ככולן מייצרות עדיין כמויות אדירות של פסולת וזיהום שמשפיע על הסביבה לרעה. עם זאת, אלה שכלולות ברשימה, נמצאות בכיוון הנכון להפחתת השפעתן השלילית. 

     

    ג'ז פרמפטו, מנכ"ל אינטרברנד, סבור כי התפיסה הירוקה הוכיחה את עצמה כאסטרטגית ורווחית עבור מותגים. "מאוד חיוני שהתפיסה של הצרכנים תהיה קרובה לפעילות הסביבתית של החברה", מסר. "אם החברה ירוקה יותר מהתדמית שלה, המאמצים שלה בתחום הם יתרון שלא מנוצל, או במקרה של פער שלילי, עשויות לעלות טענות על "טענות שווא ירוקות".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים