שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כך בונים מגדל: השלד מתקרב לפנטהאוז
    הקמת השלד מסתיימת, והגיע הזמן לבנות את קומות הפנטהאוז. הדובדבן שבקצפת: מנחת מסוקים שישמש לחילוץ הדיירים בשעת חירום. ynet נדל"ן ממשיך לעקוב אחר הליך הקמת מגדל מגורים בר"ג, כך שתוכלו לראות איך הליך הבנייה מתבצע

    מדי יום אנו עוברים ליד אתרי בנייה, חולפים תחת מנופי ענק - ולא מבינים מה מתרחש מאחורי השלטים המתריעים "סכנה! כאן בונים". על מנת להנגיש עבורכם את תהליך הבנייה, כך שתוכלו לראות בעצמכם כיצד הוא מתבצע, פתחנו במעקב אחר הקמת מגדל מגורים ברמת גן וקראנו למיזם הזה "פרויקט מתגלגל".

     

    לצפייה בכתבות הקודמות של הפרויקט המתגלגל "בנה ביתך"

     

    את שלושת החלקים הראשונים של הפרויקט, שהם בניית המבנה התחתון של מגדל המגורים, הקמת החניון התת-קרקעי ובניית קומה הקרקע בבניין כבר הצגנו. כעת הגיע הזמן להציג כיצד מסיימים את עבודות הבטון בבניין כשבונים את שלד המגדל.

     

    נזכיר כי הפרויקט מלווה באופן שוטף את תהליך הקמת המגדל ומציג את מהלך הבנייה בפרויקט שעתיד לאכלס 96 משפחות ב-25 קומות. אז למה אתם מחכים? בואו נמשיך!

     

    קדימה ממשיכים

    הגבהת המנוף: כפי שהסברנו במדריכים הקודמים, חלקו התחתון של המנוף יוצא מהרפסודה (המנוף מקובע באמצעות "רגלי שתילה" שנוצקו בבטון) וגובהו ההתחלתי הוא 48 מטרים - כלומר למעלה מ-34 מטרים מעל מפלס הכביש הסמוך.

     

    בגובה זה מתאפשרת עבודת השלד עד הקומה התשיעית בלבד (המנוף נפגש עם המגדל), ולכן בהגיענו לשלב זה יש לבצע "קשירה" של המנוף למבנה, על מנת להגביה אותו - ובכך לאפשר את המשך העבודה השוטפת.

     

    מרווח העבודה המצומצם בין המנוף לבניין (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng) (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)
    מרווח העבודה המצומצם בין המנוף לבניין(צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)

     

    מרווח עבודה רצוי בין המנוף לבניין (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng) (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)
    מרווח עבודה רצוי בין המנוף לבניין(צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)

     

    בהתאם להוראת מתכנן השלד, הועברה "תוכנית קשירה" ובה הוראות מיוחדות לחיבור המנוף. עיקר התוכנית מתמקדת בחיזוק שתי התקרות הסמוכות לקשירה, כמו גם בהכפלת ברזלי הזיון בקיר ובעמוד אליו הוא עתיד להקשר.

     

    הקשירה נעשית באמצעות מסגרת פלדה החובקת את המנוף מצדה האחד - ומעוגנת למבנה מצידה השני. החיבור הפיזי ייעשה לאלמנטי הבטון היצוקים (עמודים / קירות) באמצעות אוזני פלדה ש"נשתלים" בבטון לפני היציקה. לאחר היציקה וקבלת חוזק בטון דרוש - יחובר העגורן למבנה.

     

    קשירת המנוף למבנה (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng) (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)
    קשירת המנוף למבנה(צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)

     

    ההגבהה מתבצעת באמצעות הוספת חוליות לתורן המנוף. גובהה של כל חולייה 3 מ"א (מטרך אורך כלומר יחידת מדידה), ובסך הכול הורכבו 12 חוליות חדשות (ומכאן שהתווספו 36 מטרים). החוליות הובאו לאתר במהלך שלושת הימים שקדמו להגבהה.

     

    הכנסת החוליות נעשית באמצעות המנוף עצמו (המנוף בונה את עצמו), כאשר בכל פעם מוכנסת חולייה אחת בלבד. החוליות מסודרות וממתינות למטה, באזור אליו יש גישה וראות טובה למפעיל המנוף, שכן מדובר בפעולה רגישה ומדוייקת.

     

    חוליות הממתינות להגבהה (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng) (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)
    חוליות הממתינות להגבהה(צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)

     

    הכנסת החוליות נעשית לתוך חולייה מיוחדת "CAGE" (כלוב), שהיא למעשה חוליה נוספת, גדולה יותר מהחוליות הרגילות, הפתוחה בחזית הקדמית שלה. אל אזור זה יובאו החוליות וממנו יכנסו החוליות להגבהה. לאחר הגבהת המנוף, העבודה על השלד מתבצעת ללא הפרעות - עד להגבהה הבאה.

     

    מיקום חוליה לפני ההכנסה ל-Cage (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng) (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)
    מיקום חוליה לפני ההכנסה ל-Cage(צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)

     

    הנפת חוליה באמצעות המנוף (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng) (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)
    הנפת חוליה באמצעות המנוף(צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)

     

    צפו בסרטון כדי לראות כיצד מגביה המנוף את עצמו

     

    קומות הפנטהאוז: קומות 1-23 הן קומות טיפוסיות, ובהן ארבע דירות בכל קומה (גיאומטריית הקומות חוזרת על עצמה, למעט המרפסות ה"מדלגות" בין הקומות). בקומה ה-24 ובקומה ה-25 ממוקמות ארבע דירות הפנטהאוז, ובהן 4-5 חדרים.

     

    כיאה לדירות הפנטהאוז, נסוגים קירות החוץ של הבניין ו"צומחות" מרפסות שמש גדולות ומזמינות. שינוי גיאומטרי זה מצריך היערכות מחודשת של תבניות ליציקת הקירות והעמודים הפנימיים, כמו גם שינוי בתבניות המשמשות את חזיתות הבניין. כתוצאה משינוי זה, קצב העבודה יורד ומשך העבודה בקומות אלה צפוי להתארך.

     

    נסיגת החזית ויצירת מרפסת שמש גדולה בפנטהאוזים (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng) (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)
    נסיגת החזית ויצירת מרפסת שמש גדולה בפנטהאוזים(צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)

     

    קושי נוסף בקומות אלה מתבטא דווקא בחזיתות שאינן נסוגות אחורה, אלא דווקא יוצאות החוצה. חזית חדשה זו יוצרת מעין "מרפסת" חדשה (זיז), ומצריכה עבודת הכנה מיוחדת הכוללת תמיכות זמניות מחוץ לבניין.

     

    בניית תמיכות חיצוניות לקומות הפנטהאוז (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng) (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)
    בניית תמיכות חיצוניות לקומות הפנטהאוז(צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)

     

    הקומה הטכנית: הקומה הטכנית ממוקמת מעל הקומה ה-25 (פנטהאוז עליון), ומשמשת להעמדת הציוד הטכני המשמש את מערכות הבניין.

     

    בין מערכות אלה נוכל למצוא את מערכת המפוחים והאוורור, המשמשים בשעת חירום לדיחוס אוויר בחדרי המדרגות, כמו גם מפוחים המשמשים ליניקת עשן מהלוביים הקומתיים. בנוסף, נוכל למצוא בקומה זו את חדר המשאבות של מאגר המים העליון ואת חדר המכונות של המעליות.

     

    קומה טכנית - תעלות פח המשמשות את מערכת האוורר (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng) (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)
    קומה טכנית - תעלות פח המשמשות את מערכת האוורר(צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)

     

    משטח חילוץ: כחלק מהוראות כיבוי אש, נבנה בקצה המגדל משטח חילוץ (בשעת חירום בלבד), המשמש לפינוי הדיירים באמצעות מסוק.

     

    המשטח משמש כגג עבור חדר המשאבות, חדר המכונות ומאגר המים - וכאזור התאספות בשעת חירום. המשטח מסומן ומתוחזק בהתאם להוראות כיבוי אש ויועץ מיוחד מטעם העירייה (יועץ חילוץ).

     

    יציקה אחרונה בפרויקט - משטח החילוץ (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng) (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)
    יציקה אחרונה בפרויקט - משטח החילוץ(צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)

     

    משטח החילוץ - מבט מצפון (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng) (צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)
    משטח החילוץ - מבט מצפון(צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng)
     

     

    הכותב לירן לוין (.B.Sc הנדסה אזרחית) מנהל את הפרויקט מטעם הקבלן המבצע, ומלווה אותו מיומו הראשון ועד מסירת הדירות לדיירים, וכן מנהל אתר CivilEng - הפורטל הישראלי להנדסה אזרחית, בנייה וסביבה

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng
    כבר מגיעים לפנטהאוז. המגדל ברמת גן
    צילום: לירן לוין, מנהל אתר CivilEng
    מומלצים