שתף קטע נבחר

בקרוב: בורדרלנדס 2

מה קורה לעולם פוסט-אפוקליפטי צחיח אחרי שהוא נוחל הצלחה מפתיעה במכירות? המשחק המפתיע של 2009 חוזר עם שדרוגים הכרחיים בעוד חודש. צפויים נשקים חדשים, הרג חסר הבחנה והמון ללא לילות שינה

בתר, שסף, אסוף את השלל וחזור חלילה. נוסחא כל כך פשוטה לכאורה, שמשחקים רבים, ובראשם כמובן דיאבלו, השכילו לשכלל קרוב לשלמות. מיליוני גיימרים בכל העולם מתמסרים ללילות רבים ללא שינה של מסעות הרג בעולמות דמיוניים, איסוף חפצים כפייתי ודלקות בפרק היד. Borderlands, הלהיט המפתיע מ-2009 מבית המפתחת Gearbox, ייבא בהצלחה את הנוסחא הזו למשחקי הפעולה בגוף-ראשון ולמדבריות הצחיחים של סביבת התרחשות פוסט-אפוקליפטית.

 

עוד ב-games: ב-NBA החדש תעשו חילופים ע"י פקודות קוליות

 

Borderlands, שיוצריו הטביעו את המושג ''משחק יריות ותפקידים'' (Role Playing Shooter), הצליח לגרות בדרכים מפתיעות את בלוטת ההתמכרות של שחקני בתר ושסף ושחקניי פעולה מגוף ראשון כאחד. האמצעים: עיצוב אמנותי יוצא דופן, הומור פראי וארסנל מטריף של כלי נשק.

 

עתה מביאים לנו Gearbox את ההמשך המיוחל Borderlands 2, שמתיימר לשפר את כל מה שהיה טוב בכותר הראשון, ואף לשדרג משמעותית את הנקודות היותר חלשות שלו: הסיפור, גודל עולם המשחק וחוסר הגיוון במשחקיות.

 

 

עלייתו של ג'ק "הנאה" 

ברוכים השבים לכוכב פנדורה. מקום שבו מאופק לאופק תמצאו רק דיונות חול אינסופיות, אשר מנוקדות במשורה בערי פח נחשלות. מקום שבו הכלב, ידידו הטוב של האדם, הפך למוטציה דמויית הנוסע השמיני, ולכן נאלץ האדם לבחור ידיד חדש, בדמותו של רובוט פח חביב ולא מבריק במיוחד, אבל בעל כישורי ריקוד נפלאים, בשם קלאפטראפ (Claptrap).

 

פנדורה הינו מקום שהדרך היחידה לתארו הינו "פוסט-אפוקליפטי", למרות שהוא מעולם לא חווה שום אירוע קץ-ימים פיזיקלי, כגון מלחמה גרעינית או פגיעת מטאור. הוא פשוט ננטש במהירות, כמו עיירת כורים בסוף הבהלה לזהב, כאשר מוצו הרווחים המהירים שניתן לעשות עליו, והותיר עליו רק את התושבים העניים, הפחות יוצלחים או פחות ממוזלים שעברו אליו.

 

את חולשתה זו של האוכלוסיה מנצל "ג'ק הנאה", ראש תאגיד "היפריון", שבאמצעות כוחות צבאיים כבירים שממוקמים על ירחה של פנדורה משתלט על הפלנטה ומתחיל בהשלטת שלטון טרור שמטרתו פינוי התושבים והפיכת הכוכב למפעל אחד גדול. השליטה האבסולוטית של ג'ק בפנדורה מיוצגת היטב על ידי בסיס האם שלו, מבנה H ענק על הירח שניתן לראותו מכל נקודה על הכוכב בעין בלתי מזויינת - וחולש על השטח והתודעה.

 

בתחילת המשחק ימצא עצמו השחקן בזירת גלדיאטורים עתידנית, אחת משיטותיו של ג'ק להסיח את תשומת הלב של תושבי הכוכב מתהליכי השעבוד שעוברים עליהם. אולם הגיבור מצליח לשרוד את הזירה, וג'ק, שרואה בכך איום על שלטונו, משאיר אותו לגסוס במדבר. למרבה המזל, "המלאכית השומרת", המנטורית המסתורית מהכותר הראשון, יוצרת עימו קשר ומדריכה אותו למצוא את ארבעת "ציידי הכספת" המקוריים, על מנת להקים כוח שיוכל לעמוד מול עוצמתו של ג'ק הנאה. בו זמנית מנסה ג'ק לעורר רשע חייזרי קדום שקבור תחת חולות פנדורה, אשר ידוע בשם "הלוחם".

 

כפי שניתן לראות, לבורדרלנדס 2 יש התחלה של עלילה של ממש, יותר ממה שהיה למשחק המקורי, בו הסביבה שימשה בתור המסגרת העלילתית ולא הרבה יותר. יש לקוות שהדבר יהווה מניע חזק יותר להתקדמות בקמפיין העלילתי, מלבד הרצון להשיג עוד ועוד שלל.

 

עוד ב-games: הצצה להרחבה MW3; בינתיים רק ל-XBOX 

 

 

שירת הסירנה 

Borderlands 2 מציג ארבע דמויות חדשות לבחירה, שונות קמעה מארבע הדמויות המקוריות של הכותר הראשון: סלבדור הוא ה-Gunzerker, בריון משורג שרירים שכוחו מאפשר לו להשתמש בשני נשקים במקביל ולייצר כוח אש אדיר לזמן קצר. אקסטון הוא הקומנדו, איש צבא משופשף וטקטיקן מוכשר שמסוגל לפרוס תותחים בשדה הקרב. מיה היא הסירנה החדשה, לוחמת גמישה ויפייפיה אשר כוחותיה המנטליים מאפשרים לה להקפיא אויבים מרחוק ושאר מניפולציות על-טבעיות לכאורה. לבסוף, זירו הוא מתנקש קיברנטי, רוח רפאים קטלני אשר מסוגל ליצור בבואת ראי, להפוך לבלתי נראה ולדקור את אויביו בהפתעה באמצעות חרב סמוראים עם קצה מחודד למולקולה.

 

כפי שניתן לראות, לכל דמות יכולת ייחודית, שבדומה למשחק הראשון ניתנת לשדרוג באמצעות נקודות ניסיון וערכות שדרוג שפזורות ברחבי פנדורה. אלא שהפעם, עץ השדרוג יהיה מפורט ומגוון יותר. לדוגמא, הסירנה מסוגלת להפעיל יכולת בשם Phaselock, שמרימה את אויביה מהקרקע ולוכדת אותם בשדה אנרגיה רב עוצמה. רכישת שדרוגים תאפשר לשנות את מאפייני הכוח ולגרום לו לרפא את חברי הקבוצה, להחיות אותם או לחילופין להתפוצץ במטח אנרגיה קטלני. הקומנדו יהיה מסוגל לשדרג את התותח שלו כך שיהפוך לסוגי נשקים שונים, כמו משגר טילים מתבייתים.

 

 

צער בעלי חייזרים  

ב-Borderlands 2 מרחביה של פנדורה עומדים להתרחב ולגלות חלקים נוספים שהיו חבויים מעין במשחק הראשון. מלבד שממה צחיחה, השחקנים יוכלו לגלות פסגות מושלגות וקפואות, ג'ונגלים טרופיים ומפעלים עתירי טכנולוגיה באדיבותו של ג'ק. סביבות אלו יהיו מחוברות ללא קוי גבול וכמעט ללא זמני טעינה, להבדיל מהשלבים הקטנים והמבודדים של הכותר הראשון.

 

עוד ב-games: מה עם השלל? בליזארד מודיעה על פריצה לשרתים

 

המשחק גם יכיל מגוון רב הרבה יותר של אויבים מהמשחק הראשון, שכלל בעיקר כמות בלתי נדלית של בנדיטי מדבר ו-823 סוגים של Skags, כלבים מוטנטים. הרפתקנים שיסיירו ברחבי פנדורה יזכו לפגוש רובוטים דו רגליים ענקיים, חמושים במשגרי טילים, תתי מקלע או להבים מסתובבים, וכן שלל תפלצות שנדמה שיצאו מסיוטיו הגרועים ביותר של דארווין, כגון תמנונים מרובי מחושים שבוקעים מאגמי לבה, וגורילות-דרקון עטויות בשריון קריסטלי בוהק.

 

האויבים, מבטיחים ב-Gearbox, גם יהיו מתוחכמים יותר: חיילי הצבא הפרטי של תאגיד היפריון יעבדו כקבוצה, יתפסו מחסות, ירפאו את חבריהם וישתמשו בחיילים חלשים יותר כמגן אנושי. אל דאגה, התחכום הזה לא ימנע מה- Pshychos, שודדי המדבר הלא שפויים, לרוץ אל השחקן באמוק ולנקוט בטקטיקת "הי, זה קנה של רובה ציד! אשמח לדחוף את הפרצוף שלי לשם!" הרגילה שלהם.

 

 

גזיליון נשקים לא יצליחו לספק אותי 

מוקד המשיכה העיקרי של בורדלנדס הינו היצע מטורף של נשקים, והדבר לא עומד להשתנות בכותר השני. המשחק ממשיך לעשות שימוש בשלל שמיוצר אקראית בהתאם להתקדמות ודרגת השחקן, והפעם מבטיחים המפתחים ש-18 מיליון סוגי הנשקים מהכותר הקודם ישודרגו למספר המדויק "גזיליון". אלו יכללו תתי מקלע שיורים קליעים חומצתיים, אקדחי יד מחשמלים ורובי ציד מבעירים.

 

תשומת הלב לפרטים של כלי המשחית מרשימה, וניתן למצוא וריאנטים שונים ומגוונים לתתי המקלע השונים, אקדחי תופי דמויי התותח, נשקי הצלפים ועוד. אפיון הנשקים ישתנה, בניגוד למשחק המקורי, בהתאם למקום ממנו הם מגיעים: למשל, הנשקים שנושאים כנופיות שודדי המדבר הינם ערבוביה מסוכנת של כלי משחית שונים, כגון תת מקלע שמשגר טילים, או אקדח משודרג בכוונות של רובי צלפים. גם כלי הנשק החוצניים מהמשחק הראשון אמורים לבצע קאמבק, עם היצע רחב ומרשים יותר של יכולות לאידוי האויב.

 

 

העיצוב הויזואלי של בורדלנדס המקורי היה נושא שנוי במחלוקת בקרב שחקני הכותר הראשון. חלקם אהבו את הסגנון המצויר בטכנולוגית ה- Cel Shading, בעוד שאחרים טענו ששיטה הזו עברה מן העולם עם הגעת טכנולוגיות מתוחכמות מבוססות Direct x 11 והעדיפו את החזון האמנותי המקורי של המשחק, שהיה עגום ואפרורי. לשמחת חובבי ה- Cel Shading, המשחק ימשיך את המסורת, אולם עם עיצוב נועז, צבעוני ומופרע הרבה יותר. הרובים כרגיל ישחקו תפקיד מרכזי, והמשחק יכיל מכשירים יורקי מוות מטורפים למדי, מעין גרסת Call Of Duty לאליסה בארץ הפלאות.

ההצלחה של בורדרלנס הראשון היתה הפתעה, ולכן כל מגרעת במשחק קיבלה יחס סלחני מצד מבקרים ושחקנים כאחד. עתה הציפיות מ- Gearbox גבוהות הרבה יותר, ויש לקוות ש-Borderlands 2 ירשום שיפור גם בתחומי העלילה, פיתוח הדמויות והגיוון, כאשר יגיע לקונסולות ולמחשב באמצע החודש הבא.

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פוסט אפוקליפסה בגוף ראשון. בורדרלנדס 2
מומלצים