שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הממשל האמריקאי בעד טנדרים - הזרים זועמים

    תקנות זיהום חדשות שמוצעות על-ידי הממשל האמריקאי, נתפסות על-ידי יצרניות רכב זרות כ"תוכנית חילוץ שנייה" לתעשייה האמריקאית

    הממשל האמריקאי מעוניין להקשיח עמדות בנוגע לזיהום אוויר - וזוכה להתנגדות מפתיעה. תקנות חדשות שמוצעות ל"קפה" (Cafe - Corporate Average Fuel Economy) האמריקאי, מעוררות את זעמן של המפלגה הרפובליקנית ויצרניות הרכב הזרות. הסיבה: הן מעניקות שוב הקלה לטנדרים גדולים, פלח השוק האחרון בו תעשיית הרכב האמריקאית עדיין מציגה דומיננטיות ברורה.

     

    עוד בערוץ הרכב של ynet:

     

    תקנות הזיהום שוב מקלות עם הטנדרים הגדולים ()
    תקנות הזיהום שוב מקלות עם הטנדרים הגדולים

     

    בדו"ח שפרסמה ועדה רפובליקנית לפיקוח ורפורמה בממשל, נטען כי התקנות - הקוראות להקשחת תקני זיהום האוויר באופן לא אחיד בין קטגוריות שונות - מעניקות יתרון לא הוגן לג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר, ששולטות בפלח הטנדרים. בנוסף, התקנות החדשות אופטימיות מדי בנוגע להערכות לגבי שיעור המעבר מטנדרים למכוניות ידידותיות לסביבה, אופטימיות שהובילה לכך שהוחלט לא לחייב את הטנדרים בעמידה באותם תקנים.

     

    יש להזכיר כי גם בימי הממשל הרפובליקני, נקבעו פעם אחר פעם תקנים המפלים לטובה טנדרים ביחס למכוניות פרטיות - הן מבחינת זיהום אוויר, והן מבחינת תקני בטיחות. זאת בין היתר מכיוון שחלק נכבד מקהל הבוחרים הרפובליקני, בעיקר במדינות הדרום, נמנה על קהל הרוכשים הפוטנציאלי של הטנדרים הגדולים.

     

    שוב מחלצים את התעשייה האמריקאית?

    התקנות החדשות, שצפויות להתפרסם בימים הקרובים, זוכות לביקורת חריפה גם מצד יצרניות הרכב. טום לנר, לוביסט מטעם טויוטה, כינה אותן "תוכנית חילוץ שנייה לתעשיית הרכב", בהתייחס לחבילת הסיוע הענקית שניתנה לקרייזלר וג'נרל מוטורס במהלך פשיטת הרגל שלהן בשנת 2009. את החבילה, שיזם דווקא הממשל הרפובליקני, הרחיב הנשיא הדמוקרטי אובמה עם כניסתו לתפקיד.

     

    דובר טויוטה, סטיבן קרטיס, אמר כי היצרנית תומכת בתוכנית חסכון בדלק אחידה. "המטרה המנחה שלנו הייתה לסייע בהשגתו של תקן אחיד וברור", כך נמסר לסוכנות הידיעות רויטרס. דייויד ג'יאנאקופולוס, יועץ לחטיבת הרכב האמריקאית של פולקסווגן, אמר כי ההצעה נעדרת שיוויון תחרותי. לדבריו, במסגרת התקנות החדשות המסחריות הגדולות ביותר יהיו פטורות כמעט לחלוטין מהדרישות לצמצום תצרוכת הדלק בשנים הראשונות.

     

    במסגרת ההצעה של הממשל האמריקאי, היצרניות יידרשו לשפר ב-5% את תצרוכת הדלק הממוצעת של צי הרכב שלהן בין השנים 2017 ל-2021, וב-5% נוספים לאחר מכן. טנדרים יידרשו בשיפור של 3.5% בלבד בראשית התקופה. עד תום התקופה, שנת 2025, התוכנית הציבה יעד שיפור של 50% בתצרוכת הדלק של המכוניות הנמכרות בארה"ב.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מכוניות חסכוניות יתאמצו יותר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים