שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מכה לאגסי: יוטל פיקוח על מחיר חשמל לטעינה

    המדינה לא מוכנה שספקיות עמדות טעינה יקבעו מחירים גבוהים מדי, ותטיל פיקוח ישיר על העלות. המשמעות - אחד ממקורות הרווח העיקריים של בטר פלייס עלול להיפגע ישירות

    המדינה תפקח על מחיר הטעינה של מכוניות חשמליות. כך עולה מטיוטת חוק ההסדרים לשנים 2013 ו-2014, שנחשפה היום (ד') ב-ynet. על-פי הצעה שמגבש משרד האוצר, רשות החשמל תגביל את המחיר שיוכלו לגבות ספקיות טעינה, כמו מיזם בטר-פלייס של שי אגסי ומשפחת עופר. באוצר מסבירים כי מטרת המהלך היא "הטלת פיקוח על המחיר המרבי שיהא רשאי לגבות בעל עמדת טעינה מהלקוחות".

     

    עוד בערוץ הרכב של ynet:

     

    עמדת טעינה של בטר-פלייס (צילום: שי אפשטיין) (צילום: שי אפשטיין)
    עמדת טעינה של בטר-פלייס(צילום: שי אפשטיין)

     

    על-פי הערכות, החלטת האוצר לקבוע מחיר מרבי לחשמל, ובכך למעשה להטיל פיקוח על המחירים, מהווה איתות ברור לספקי טעינה לכך שהמדינה מתכוונת למנוע גביית מחירים מופרזים ופגיעה בצרכנים. קביעת מחיר מרבי גם עלולה לפגוע באותן ספקיות, שכן מכירת החשמל ללקוחות צפויה להיות אחד ממוקדי הרווח העיקריים שלהן - בדומה לזמן האוויר שמוכרות חברות הסלולר.

     

    בתגובה לפניית ynet, אמרו בחברת בטר-פלייס כי הם אינם מכירים "שינוי רגולטורי שכזה, ובכל מקרה - כל החלטה שתעזור ותפתח את שוק המכוניות החשמליות בישראל, תתקבל בשמחה".

     

    "למנוע אפליית לקוחות"

    טיוטת חוק ההסדרים גם קובעת כי שר האנרגיה יחייב ספקי טעינה לאפשר גישה חופשית ללקוחות מזדמנים, או לכאלה שיהיו מנויים של ספק טעינה אחר. באוצר אומרים כי המהלך נועד להבטיח "מצב לפיו עמדות הטעינה המסחריות יהיו פתוחות לשימוש כלל הרכבים, על-מנת למנוע אפשרות של אפליית לקוחות". יש לציין כי לפני כשנה פרסם משרד האנרגיה מדיניות בעניין טעינת כלי רכב חשמליים, ובה הבהיר כי בכוונתו לחייב את ספקי הטעינה לאפשר גישה חופשית לכל הלקוחות.

     

    באותו נייר עמדה, גם הביעו במשרד האנרגיה תמיכה בהטלת פיקוח על מחירי החשמל המשמש לטעינת כלי רכב חשמליים. במשרד הסבירו כי "כדי להגן על טובת הצרכן, יוכל השר לקבוע פיקוח על מחירי החשמל שמוכר ספק טעינה לבעלי כלי הרכב החשמלי, ככל שהדבר יידרש". עם זאת, במשרד גם קבעו כי טעינה תוכל להתבצע רק בעמדות "חכמות" וייעודיות, ולא באמצעות חיבור לרשת החשמל הביתית - וזאת בניגוד לנהוג במרבית המדינות כיום.

     

    ראוי גם להזכיר כי בעבר אמרו ברשות המסים כי יש הצדקה כלכלית וסביבתית להטיל מס על החשמל המשמש לטעינת כלי רכב חשמליים. למעשה, ועדה בין-משרדית שקבעה הטבות-מס לכלי רכב שפולטים כמות מופחתת של זיהום, המליצה ב-2007 להטיל על החשמל לטעינה מס דומה לזה המוטל על הדלק ("בלו"). הוועדה המליצה כי המס "לא יעלה על סכום הבלו המשולם על סוגי דלק לתחבורה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים