שתף קטע נבחר

נעם שריף פורש מתפקידו בסימפונית של חיפה

לפני שמונה שנים קיבל לידיו נעם שריף את התזמורת הסימפונית חיפה על סף פירוק, והצליח לייצב ולבסס את מעמדה. כעת הוא אומר: "הגשמתי חלום, ועכשיו יהיה נכון לפנות את הדרך למישהו אחר"

אחרי שמונה שנים כמנהלה האמנותי של התזמורת הסימפונית חיפה, הודיע היום מאסטרו נעם שריף על פרישתו מהתפקיד בתום העונה הקרובה. שריף, חתן פרס ישראל, הקים את התזמורת מחדש לאחר סגירתה וביסס את מעמדה בתחום המוזיקה הקונצרטנטית בישראל.

 

"אני מרגיש בר מזל", אומר שריף בתגובה, "קיבלתי לידיי לפני כשמונה שנים תזמורת מפורקת עם מורל בגובה הרצפה. על אף שניתנה לי יד חופשית לעשות ככל העולה על רוחי, בחרתי להשאיר את כל הנגנים של התזמורת הקודמת וביחד איתם לבנות אותה מחדש. במהלך השנים ביססנו את מעמדה של התזמורת כמובילה תרבותית של צפון הארץ ואף הגשמנו את החלום להתחיל ולהעלות הפקות אופראיות בחיפה.

 

"אני מקווה שהחלומות הללו יכו שורש ואף יגדלו בעתיד. בשלב זה, נראה לי שנכון לפנות את הדרך למישהו אחר. אמשיך לנצח וללמד בארץ ובעולם, לבצע את יצירותיי ויצירות של אחרים, להשקיע בפקולטה למוזיקה שבראשה אני עומד וכמובן ליצור יצירות חדשות". שריף הוסיף ואמר: "אין לי ספק שנגני התזמורת הסימפונית חיפה, גאים במקום עבודתם בזכות הישגים מוזיקליים משמעותיים שרשמנו במהלך השנים האחרונות. לפניי ולפניהם עוד עונה עתירת אתגרים מוזיקליים".

 

במקביל להודעה על פרישתו וברוח הדברים שאמר שריף, מתכוננים בימים אלה המאסטרו והתזמורת הפילהרמונית הישראלית לקונצרט חד פעמי בקרנגי הול בניו יורק, שייערך ב-25 באוקטובר, ובו יבצעו את יצירתו האפית, "מחייה המתים", שנוגעת בתולדות התרבות היהודית באירופה ובשואה.

 

הפילהרמונית, שביצעה את היצירה בבכורה לפני 25 שנה בפתיחתו של מוזיאון השואה באמסטרדם, פתחה איתה את פסטיבל זלצבורג האחרון וזכתה לביקורת משתפכת בעמוד הראשון של הניו יורק טיימס. מבקר היומון האמריקני, ג'יימס אסטרייך, הגדיל ועשה כשהמליץ להביא את התוכנית בהקדם לניו יורק. בפילהרמונית נעתרו והחליטו לשנות את תוכנית הערב שנערך במסגרת אירוע הגאלה השנתי של אגודת הידידים האמריקנית של התזמורת.

 

"ביום ראשון נכחתי בחזרת הבוקר על היצירה שערכו נגני התזמורת הפילהרמונית ביחד עם מאסטרו זובין מהטה", אומר שריף לקראת הנסיעה,

 "נפעמתי מהמעורבות שלהם במוזיקה והיתה לי תחושה שהם מנגנים את היצירה שלהם, כאילו נולדו לנגן אותה. זו אינה הפעם הראשונה שיצירה שלי מבוצעת בקרנגי הול, אך זו בוודאי הפעם הראשונה שהתזמורת הפילהרמונית הישראלית מגישה תוכנית שהיצירה העיקרית בה, היא ישראלית ויהודית כל כך. יש בזאת אמירה ברורה של זובין מהטה ושל התזמורת שלא נאמרה עד כה. ברור שזה קרה בעקבות התגובות המדהימות בפסטיבל זלצבורג".

 

בתזמורת הפילהרמונית מחזקים את דבריו של שריף. אבי שושני, מזכ"ל התזמורת, אומר בתגובה: "זוהי תחושת שליחות לבצע בחו"ל יצירות של מלחינים יהודיים, במיוחד כאלו עם קשר כה עמוק ליהדות. התזמורת הפילהרמונית אינה רואה עצמה רק כמוסד ישראלי, אלא כשגרירה של מדינת ישראל בעולם. אנחנו נרגשים במיוחד לקראת הקונצרט בקרנגי הול".

 

את פרק הזמן שבין פסטיבל זלצבורג לקונצרט בקרנגי הולך מגדיר שריף כשיא בחייו המוזיקליים. "זה רגע מרגש בו המוזיקה הישראלית-יהודית הופכת מלאומית לאוניברסלית. בורכתי שזכיתי למגוון כה רחב ומרגש של עשייה", אמר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נעם שריף. פורש בשיא
צילום: עידו ארז
לאתר ההטבות
מומלצים