שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    חדשות רעות לחובבי ה-WRC: פורד ומיני עוזבות

    שתיים מהמתמודדות החזקות ביותר בסבב אליפות הראלי העולמית, הודיעו על כוונתן לפרוש מהתחרות בסוף העונה הקרובה. אז מול מי סיטרואן תתחרה?

    חדשות קשות לחובבי אליפות הראלי העולמית, ה-WRC. התחרות, שנחשבה בעבר לאחד מענפי הספורט המוטורי הפופולאריים בעולם, תאבד בעונה הבאה שתיים מהמתמודדות המרכזיות - מיני ופורד. השתיים הודיעו על כוונתן להסיר את חסותן מהקבוצות הרשמיות, ובכך לסיים למעשה את הניסיון לגמור את השלטון הצרפתי בתחרות (סיטרואן, עם הנהג הבלתי-מנוצח סבסטיאן לואב).

     

    ההודעה מגיעה רק ימים ספורים לאחר שלואב הבטיח את תואר האליפות התשיעי ב-WRC, הישג חסר תקדים בספורט המוטורי. למרות השקעות כבירות, שתי היצרניות לא הצליחו להדיח את סיטרואן מהצמרת, ונוכח המשבר הכלכלי באירופה נראה כי שתיהן החליטו להשקיע את המשאבים במקומות אחרים.

     

    מיני. עוזבת כבר בתום עונת הבכורה ()
    מיני. עוזבת כבר בתום עונת הבכורה

      

    לפורד מורשת ארוכת שנים במירוצי ראלי, כולל אליפויות וזכיות במירוצים עוד משנות ה-70. במתכונת הנוכחית היא הצטרפה ל-WRC ב-1997, אז מכונית המירוץ שלה התבססה על האסקורט. מאוחר יותר הוכנסה לסבב הפוקוס וזכתה להישגים נאים - כולל שתי זכיות בתואר היצרנית ב-2006 ו-2007 עם מרקוס גרוהלם ומיקו הירבונן. בדגמי פורד נהגו עם השנים גם קרלוס סיינז וקולין מקריי.

     

    בעונה הנוכחית ובהתאם לתקינת הפדרציה הבינלאומית למכוניות, מכונית המירוץ של פורד הייתה הפיאסטה WRC. מיני הצטרפה לתחרות רק השנה (עם הקאנטרימן WRC), ולמרות הישגים נאים בתחילת העונה, לא הצליחה להפוך למתחרה שווה לסיטרואן.

     

    פורד. מסורת ארוכת שנים של השתתפות בראלי ()
    פורד. מסורת ארוכת שנים של השתתפות בראלי

     

    שתי היצרניות צפויות להמשיך ולתמוך בקבוצות פרטיות, אך ללא השקעה כספית. במילים אחרות, הן ימשיכו לייצר ולשווק מכוניות מירוץ בתקינה המתאימה ל-WRC, כמו גם חלקי חילוף. עם זאת לא תמומן קבוצה רשמית של מיני או פורד. פירוש הדבר כי לפחות לפי שעה, המתחרה המשמעותית היחידה של סיטרואן בעונה הבאה - שנפתחת כבר בתוך שלושה חודשים - היא פולקסווגן.

     

    זו האחרונה הודיעה על כוונתה להצטרף לתחרות החל בעונה הבאה, עם גרסת מירוץ של הפולו הוותיקה. זאת כחלק מאסטרטגיית שיווק שתכלול גם את השקתה של פולו R, גרסה ספורטיבית חזקה יותר מה-GTI המשווקת בישראל. ה-R אמורה לתרגם הצלחה על מסלול המירוצים, למכירות באולמות התצוגה. אלא שתוכניות פולקסווגן עשויות להיפגע מהחלטת פורד ומיני, שכן עזיבת מותגים את התחרות תפגע באופן משמעותי בהיקף הצופים באירועים השונים.

     

    לואב וסיטרואן חוגגים (עוד) תואר אליפות. נשארים לבד? (צילום: EPA) (צילום: EPA)
    לואב וסיטרואן חוגגים (עוד) תואר אליפות. נשארים לבד?(צילום: EPA)

     

    יצרנית נוספת ששוקלת בימים אלה כניסה לאליפות, היא יונדאי הקוריאנית. היצרנית הציגה בתערוכת פריז תוכנית להשתתפות ב-WRC עם ה-i20, וגם אב-טיפוס של מכונית המירוץ. אלא שבשלב זה עדיין לא ברור אם יונדאי תספיק להיכנס כבר לעונה הקרובה, ואם כן האם תצליח להיות תחרותית באופן שיסכן את ההגמוניה הצרפתית.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מישהו עוד יכול לעצור את סיטרואן?
    יונדאי. עדיין לא ברור מה יעלה בגורל תוכנית הראלי שלה
    פורד. פורשת אחרי 15 שנה כשחקנית מרכזית
    פולקסווגן. נכנסת בשנה הבאה
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים