שתף קטע נבחר

קאמבק לציפורת: התחפושת הפופולרית בארה"ב

"רחוב סומסום " אמנם משודרת בארה"ב מאז 1970, אבל טירוף כזה גם משה אופניק לא זוכר: התבטאות אחת של המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, בעימות הראשון מול ברק אובמה בתחילת החודש, החזירה את התוכנית המיתולוגית לשיחות הברזייה בארה"ב, וחשוב מכך – הקפיצה בצורה חסרת תקדים את רף המכירות של תחפושת צהובה אחת, לקראת ליל כל הקדושים, שיחול בארה"ב בסוף החודש.

 

בחירות בארה"ב 2012 - כל הכתבות של CNN ו-ynet

 

"ביג בירד לנשיאות" (צילום: AP) (צילום: AP)
"ביג בירד לנשיאות"(צילום: AP)

 

אז איך "ציפורת" ("ביג בירד" בארה"ב) נקלעה לסחרור הזה? העימות הטלוויזיוני שהתקיים ב-3 באוקטובר נגע גם בשאלת הטלוויזיה הציבורית בארה"ב, ובהצדקתו של הערוץ הציבורי, PBS. רומני, ככל הנראה לא חובב נוסטלגיה מושבע, אמר: "אני אוהב את PBS, אני אוהב את ביג בירד אבל לא אמשיך להוציא כסף על דברים שאנחנו צריכים ללוות כסף מסין בשביל לממן אותם". אזכור שמה של ציפורת נתן את האות לנסיקה במעמדה של הציפור לקראת הלילה שבו האמריקנים מתחפשים. טרנד "נוסטלגי" בבחירת התחפושות הורגש גם בשנה שעברה, אבל מערכת הבחירות המתקרבת צובעת את ליל כל הקדושים הנוכחי בצהוב.

 

אתר התחפושות Halloweencostumes.com כמעט וקורס מרוב הזמנות. דובר החברה, מרלון היימרל, שניחן בזיכרון ארוך, אמר: "זו לא הייתה תחפושת פופולארית בעבר, ובגלל זה כשהציפור סוף סוף עפה מהכלוב זאת בהחלט הפתעה משמחת". חברת Disguise, שמשווקת את תחפושות הדמויות מרחוב סומסום, מסרה כי לאור הביקוש הגדול אלפי קמעונאים מוכרים גרסאות מזויפת של ציפורת, עם העדפה לגרסה ה-"משוחררת" יותר. בנוסף, קרוב ל-300 חנויות יד שנייה ברחבי ארה"ב עומלות יום ולילה על הרכבת תחפושות "עשה זאת בעצמך" של החיה הצהובה.

 

רומני ואובמה בעימות השני השבוע (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
רומני ואובמה בעימות השני השבוע(צילום: רויטרס)

יהיה רלוונטי גם בפורים? התחפושת של ציפורת (צילום: AP) (צילום: AP)
יהיה רלוונטי גם בפורים? התחפושת של ציפורת(צילום: AP)

 

ההתבטאות של רומני אמנם סיפקה מטעמים לדמוקרטיים, אבל כנראה שהחיבה לסדרה הוותיקה בכלל ולציפורת בפרט לא פסחה גם על תומכיו של המועמד הרפובליקני: "היא לא תפוטר, היא גדולה וחזקה ותעמוד על הקרקע. רחוב סומסום יישאר, לא משנה אמרה", אמרה צעירה רפובליקנית נלהבת כשהיא יוצאת מחנות התחפושות כשהתחפושת ברשותה.

 

קימברלי וויק, המנהלת הוותיקה של חברת "עולם התחפושות" בפלורידה, ראתה לאורך השנים את קצב המכירות המנומנם של ביג בירד, ולא יכולה להישאר אדישה לקצב המכירות הרצחני לקראת ליל כל הקדושים הנוכחי: "עשינו 'מסיבת ציפורת' מחוץ לאחת החנויות. אנשים צפרו והיו בטירוף. עברו 20 שנה מאז שהיא הייתה פופולארית".

 

זהות המנצח בבחירות לנשיאות עדיין לא ידועה, אבל דבר אחד בטוח: ציפורת ורחוב סומסום חזרו לעניינים ובגדול ומסתמנים כגימיק בולט בתקופת הבחירות. ברחבי ארה"ב נתלו שלטים עליהם נכתב "ביג בירד לנשיאות", אך מנגד גם שלטים עם דמותה של ביג בירד כשהיא מבקשת: "אל תשתמשו בי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
קאמבק של 20 שנה. התחפושת של ציפורת
צילום: AP
צילום: AP
המקור. ביג בירד פופולרית מתמיד
צילום: AP
מומלצים