שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    Zה ניסן

    תערוכת דטרויט מציגה את ניסן המתחדשת, לראשונה מאז עברה לידי רנו. כדאי לשים לב

    המכוניות החדשות שחשפה ניסאן בתערוכת דטרויט היו בינתיים על תקן של לראותן בלבד, אך הן מספרות על רוח חדשה במותג היפני. מבחינה זו חשובה הניסאן Z, אשר החלה את דרכה כמכונית תצוגה בתערוכת דטרויט לפני שנתיים. כעת, עם הצגת הגרסה החדשה, מבטיחים אנשי היצרן היפני שהיא תגיע לפס הייצור באמצע השנה הבאה.
    ה-Z היא בעצם יורשת רוחנית לדטסון Z240, מכונית הספורט המצליחה של ניסאן שהפכה לקלאסיקה ונדרשת בקרב אספנים. הדטסון Z240 המקורית הוצגה לראשונה ב-1969 והייתה מכונית ספורט יפנית ראשונה שהצליחה בעולם - בעיקר בארצות-הברית. הצלחתה שינתה את הדימוי היפני ותרמה רבות להצלחת ניסאן בארצות-הברית. בניגוד למרבית המוצרים האחרים ששחררה יפן לשוק העולמי באותה תקופה, היא נראתה מצוין, תודות לעבודת העיצוב המצוינת של אלברכט גורטז, אותו אחד החתום גם על הב.מ.וו 507 הקלאסית ממנה שאבה ניסאן את הקווים.

    מבט לעתיד

    אולם בעוד מכונית התצוגה הראשונה הייתה מחווה ל-Z רבת ההילה ההיא, הרי שהחדשה, הקרובה במראה לדגם שייוצר, רומזת על העתיד. בניסאן טוענים שרצו לתת ביטוי ל"גנים" של המקור, אך יחד עם זאת לא ללכת על מראה רטרו. הם אוהבים לכנות זאת כ-DNA של Z, עם אזכורים למקור ול-Z300, האחרונה בסדרה הספורטיבית של ניסאן, שייצורה הופסק לפני חמש שנים.
    ה-Z החדשה עוצבה בשיתוף פעולה בין מרכזי העיצוב של ניסן ביפן ובארצות הברית. כצפוי, הפרופורציות כוחניות למדי - קצר, רחב, עם בסיס גלגלים ארוך. נראה שיש לנו כאן עסק עם מכונית לנהג...
    כמתבקש, תזכה הנוסאן הזו למבנה מנוע קלאסי של קדמי-אורכי-6 צילינדרים-תצורת V. המיקום יהיה מאחורי הציר הקדמי, ההנעה תהייה אחורית. שני מושבים בלבד ועיצוב פנים מינימליסטי וייחודי משלימים את תעודת הזהות המרשימה.

    האלפא של ניסאן

    כמו-כן הציגה ניסאן את האלפא T, טנדר גדל-מידות שמטרתו הראשונה, מעבר לאמירה עיצובית חדשנית, הוא להודיע בתרועות רמות על כניסה קרובה של ניסאן לפלח השוק של הטנדרים הגדולים בארצות-הברית - או כפי שמכנים אותם שם Full-Size. לאלפא T מראה שבניסאן מכנים תעשייתי. יש לו מנוע V8, ארבע דלתות עם פתיחה הפוכה קדמיות נפתחות לפנים, אחוריות לאחור) ללא קורה מרכזית.
    רמת ההידור נאה וכוללת גם גג נפתח לכל אורך תא הנוסעים. ניסאן תבחן את התגובות למראה הכלי בדרך לייצור הטנדר האמריקני בארצות הברית. בכל מקרה הוא נראה מקורי יותר מכל מה שפגשנו בתחום בניסאן.

    ויש גם קרוסאובר

    וכדי ליישר קו עם כל היצרנים האחרים, גם ניסאן הוכיחה שהיא אינה מסוגלת להסתדר בלי בן כלאיים המשלב בין כל התחומים האופנתיים. לכן למשל הוצגה ה-FX45 תחת מדי אינפינטי. מכונית תצוגה זו משלבת מראה וביצועים ספורטיביים, תודות למנוע V8, יחד עם הנעה כפולה עבור השטח ומבנה גבוה עבור המרחב הפנימי. מכונית קצת יותר קרובה למציאות ולכיס הייתה הסנטרה, המקבילה האמריקנית לאלמרה, שקבלה גרסת SE-R ספורטיבית עם מנוע 2.5 ליטר.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ניסאן עושה רושם...
    בעזרת צהוב מטאלי מבריק ונוצץ
    סביבת נהג ייחודית ומעניינת
    ...וזה הטנדר הגדול
    עם סביבת נהג לא פחות מקורית
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים