שתף קטע נבחר

פיתוח ערך עצמי בגיל ההתבגרות

עמותת מרום הפועלת בתחום לקויות למידה פיתחה הרצאות והשתלמויות להורים מתבגרים לקויי למידה ולאנשי חינוך. ההכנסות מההרצאות יועברו לסבסוד טיפולים לילדים בעמותה. טעימה מהרצאה של יקיר קריצ'מן שתתקיים ביום ה' הקרוב

גיל ההתבגרות מייצג גשר בין הילדות לבגרות ואתגר אדיר לקשר בין ההורים לילדיהם. בגיל זה הילד נע בין מצבים בהם הוא מתנהג כמבוגר שאינו זקוק לכלום, למצבים בהם הוא מתנהג כילד חסר ישע. תנועה טבעית זו עלולה להשאיר את ההורה מבולבל בקשר לתפקידו ולעיתים אף פגוע.

 

במקרים מסוימים ההורה עלול לקבל תחושה שתפקידו מסתכם במילוי תכולת המקרר או בקיומה של מיטה בבית. בפעמים אחרות הוא עשוי לחוש הכי נדרש וחשוב בעולם אולם שניה אחר כך הוא ננטש ככלי ריק. כך, ההורה עלול להיטלטל בין תחושה שאין בו צורך לתחושה שבלעדיו הנער או הנערה יהיו אבודים.

 

הערך העצמי של המתבגרים נשען בעיקר על תחושות ייחוד ושייכות למול חבריהם. תלות זו בחברים מפעילה את המתבגרים בדרכים שעלולות לגרום להורים לחוש חסרי שליטה וחרדים. סביר שהחרדה לגורל המתבגר/ת אף תתעצם ככל שבילדות נכחו קשיים במישורים שונים (לימודיים, חברתיים, בריאותיים, וכו').

 

במצב שכזה ההורה ניצב בפני אתגר מכריע: למרות חששותיו וטלטלותיו הרגשיות הוא צריך לשדר אמון בסיסי ביכולתו של המתבגר למצוא את מקומו בעולם. זהו גיל בו למתבגר יש עיסוק פנימי באדם המבוגר אליו יהפוך להיות ועל ההורה להקרין אופטימיות כלפי עתידו.

 


"אני כאן בשבילך כשאתה זקוק לי". צילום: shuterstock

 

בהרצאה נדון בדרכים שמאפשרות להורים להחזיק בעמדה פנימית נכונה למול מתבגרים. עמדה שמקרינה "אני כאן בשבילך כשאתה זקוק לי" ומשדרת ביציבות אמון בסיסי ביכולת המתבגר למצוא את מקומו בעולם.

 

בהרצאה נעסוק בעיבוד של תחושות שליליות, בדרכים שמאפשרות להכיל טלטלות רגשיות, בהשלמה עם העבר, ב"הזרה" של הילד שלנו, ובהחזרת המיקוד אל חיינו שלנו. בסופה נבין שאחת הדרכים היעילות לטפח את תחושת הערך של המתבגר היא יצירת חיים מלאים עבור עצמנו, שמרגישים לנו-ההורים בעלי ערך ומשמעות.

 

 יקיר קריצ'מן הוא פסיכולוג קליני מומחה, מרצה בכיר לטיפול בילדים ונוער.

 

מענה להורים לבעיות היומיום

עמותת מרום פועלת מזה כארבע-עשרה שנה בתחום לקויות למידה בכפר הירוק. צוות העמותה צבר ניסיון רב בעבודה עם תלמידים לקויי למידה מתבגרים, בעבודה עם הוריהם ועם מסגרות הלימוד השונות. בהתבסס על הידע הנצבר ועל איכות הצוות פיתחה העמותה הרצאות והשתלמויות הן לאנשי חינוך והן להורים למתבגרים לקויי למידה.

 

השנה בחרו בעמותת מרום להתמקד במגוון הרצאות שיתנו מענה להורים לבעיות היומיום, יתוו את איכות הקשר בין ההורים לילדים וישפרו משמעותית את איכות החיים המשפחתיים של הילדים וההורים במשפחות בהן יש לקויי למידה. 

 

הרצאות עתידיות:

  • פיתוח ערך עצמי בגיל ההתבגרות: למצוא מקום בעולם/ יקיר קריצ'מן - פסיכולוג קליני יום חמישי, ה-25/10, בשעה 20:30.
  • הדרך אל הקשב/ דר' עומר הירש  -דוקטור לכירופרקטיקה המתמחה בנוירולוגיה תפקודית. יום חמישי ה-22/11, בשעה 20:30 .

  • הסכנות בעולם הטכנולוגי בקרב ילדים ובני נוער/ גלעד האן - חוקר עבירות ופשעי מחשב. יום חמישי ה-20/12 , בשעה 20:30 .
  • מי שולט בשלט? יחסים בין הורים וילדים בבית/ שלי גפן - מרצה בתחום התקשורת והמשפחה. יום חמישי ה-24/01, בשעה 20:30.
  • תקשורת זורמת עם מתבגרים/ ענת זפרני - מנחת קבוצות ויועצת מתמחה בבני נוער. יום חמישי ה-14/02 , בשעה 20:30.

  • איך להאיר את ילדך? / בת שבע טל - יועצת ארגונית, מחברת הספר "זינוק לחיים". יום חמישי ה-21/03 בשעה 20:30.

 

ההרצאות פתוחות לקהל הרחב ותתקיימנה במתחם עמותת מרום בכפר הירוק.

נא להירשם מראש במייל revital@marom-amuta.com . דמי כניסה: 50 ש"ח עבור הרצאה בודדת לאדם. עבור כל ההרצאות מראש : 200 ש"ח.

כל ההכנסות יוקדשו לסבסוד אבחונים וטיפולים אחרים לילדים שידם אינה משגת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
הערך העצמי של המתבגרים נשען בעיקר על תחושות ייחוד ושייכות למול חבריהם
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
ההורה ניצב בפני אתגר מכריע
צילום: shutterstock
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים