שתף קטע נבחר

הרכבת עבדה בשבת - ועדת חקירה כבר בדרך

תכנון לקוי של עבודות תשתית גרם לשורת איחורים קשים בפעילות הרכבת בשישי האחרון. כדי למזער את הנזק, הופעלו רכבות ואוטובוסים לאחר כניסת השבת. במשרד התחבורה לא ידעו ולא אישרו, ברכבת הקימו ועדת חקירה

חשיפה: רכבת ישראל המשיכה לפעול זמן רב אחרי כניסת השבת. השיבושים החמורים בתנועת הרכבות ביום שישי האחרון (26.10) הסבו סבל רב לנוסעים, אך גם גרמו להפרת הסטטוס-קוו בעניין הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, וכן לעבודה בשבת בניגוד לחוק. ל-ynet נודע כי כתוצאה מהשיבושים, רכבות ואוטובוסים הגיעו ליעדיהם זמן רב אחרי כניסת השבת, ובחלק מהמקרים אף יצאו אוטובוסים לדרכם במהלך השבת.

 

במשרד התחבורה, האחראי על פעילות הרכבת, אומרים היום (ד') ל-ynet כי לא ניתן לרכבת כל אישור לפעילות שכזו. ברכבת הסבירו כי "השיבושים גרמו לנוסעים רבים להיוותר ללא חלופה תחבורתית עם כניסת השבת, והנהלת הרכבת קיבלה החלטה לפעול ככל יכולתה בכדי לסייע לנוסעים להגיע ליעדם".

 

לדברי מקור ברכבת, חומרת האירועים ביום שישי הובילה להקמת ועדת חקירה פנימית, שתבדוק את הכשלים ואולי אף תמליץ להסיק מסקנות אישיות נגד חלק מבכירי החברה. ברכבת ישראל אישרו כי הוקמה ועדה שכזו.
רכבת ישראל: נוסעת בשבת

רכבת ישראל: נוסעת בשבת
מספר רכבת תחנת היעד זמן הגעה מתוכנן זמן הגעה בפועל
6116 חיפה (מרכז) 15:01 16:47
6165 נתב"ג 15:55 16:50
6256 חיפה (מזרח) 15:22 16:59
6158 חיפה (מזרח) 15:32 17:18
6277 לוד 15:33 17:19
6276 חיפה (מזרח) 15:51 17:27

*זמני כניסת השבת: תל-אביב - 16:34, חיפה - 16:24 

  

1,061 דקות של איחורים 

"מדובר בכשל ארגוני וניהולי בלתי נסבל", אומר ל-ynet מקור בכיר בחברה. "סגירת המסילה בקו החוף בגלל עבודות תשתית הייתה ידועה מראש, והתירוץ של פגיעת ברק במערכת האיתות הוא רק תירוץ, ותו לא". לדברי המקור, הנהלת הרכבת יכולה הייתה לצמצם את הפגיעה בנוסעים, ולמנוע מהרכבות מלהמשיך לפעול אחרי כניסת השבת, באמצעות תכנון מוקדם וטיפול יעיל בתקלות שהופיעו ביום שישי.

 

על-פי נתוני הרכבת עצמה, ברק שפגע במערכת האיתות - ולטענת החברה שיבש קשות את פעילותה - גרם לעיכובים זניחים בלבד. על-פי דו"ח סיכום יומי, הרוב המוחלט של האיחורים והשיבושים בתנועת הרכבות ביום שישי נבעו כתוצאה מעבודות תשתית, שהיו ידועות מראש. על-פי אותו דו"ח, עבודות התשתית גרמו במצטבר ל-1,061 דקות - או קצת פחות מ-18 שעות - של איחורים. סך האיחורים שרשמו רכבות הנוסעים ביום שישי, הגיע ל-1,737 דקות.

 

לדברי מקורות, עקב הרחבת היקף הפעילות של רכבת ישראל, והעומס הרב בקו החוף - הקו המרכזי של החברה - אין כיום מנוס מביצוע עבודות תשתית ופיתוח בסופי-שבוע. "קו החוף פעיל היום 24 שעות, ופשוט אי אפשר לבצע עבודות פיתוח או אחזקה בלי לגרום לשיבושים קשים בתנועת הרכבות", הוא אומר. "אי אפשר במצב שכזה, שלא לאפשר עבודות תשתית בסופי השבוע, וכך למנוע נסיעת רכבות ונוסעים בימי שבת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מקור ברכבת: אפשר היה לצמצם הפגיעה בנוסעים
צילום: גיא הררי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים