שתף קטע נבחר

מסתמן: פפו ספנות זכתה במכרז נמל אילת

המחיר שהוסכם בין המדינה לחברה נע סביב 130 מיליון שקל לתקופה של 15 שנה, והוא נמוך במעט ממה שהמדינה קיוותה לקבל - 150 מיליון שקל. פפו היתה החברה היחידה שהתמודדה

מסתמן שחברת פפו ספנות , בבעלות האחים נקש, זכתה במכרז המדינה להפרטת פעילות נמל אילת ; כך נודע ל"כלכליסט". ההחלטה נפלה הבוקר (ג') והיא מועברת לאישור שרי האוצר והתחבורה שיצטרכו לתת אישור סופי בטרם הביצוע בפועל.

 

כתבות נוספות בנושא נמל  אילת :

 

המחיר שהוסכם בין הצדדים נע סביב 130 מיליון שקל לתקופה של 15 שנה, נמוך במעט ממה שהמדינה קיוותה לקבל (150 מיליון שקל).

  

המכרז קובע שפפו ספנות מקבלת את האפשרות לתפעל את הנמל ולהגדיל את תנועת המכולות והנוסעים בו, אולם היא אינה מקבל בעלות או אפשרות לבצע שינויים בנכסי הנדל"ן או בשטח הנמל עצמו, שניהם ישארו ברשות המדינה.

 

המכרז להפרטת פעילות נמל אילת יצא לדרכו בדצמבר 2010, ולא פחות מ־17 חברות נרשמו אליו.

 בחודשים האחרונים הצטמצמה הרשימה לארבע חברות - כיל, פפו ספנות, גדות וגולדבונד. גולדבונד וגדות התריעו שהמחיר המינימלי לנמל אינו ריאלי ולכן נמנעו מהשתתפות בהגשת מחיר הרכישה.

  

במפתיע, ב־30 ביולי הודיעה כיל על פרישה מהמכרז, מה שהוביל את המדינה לביצע מקצי שיפורים מול שלושת המתמודדים שפרשו. השדרוגים כללו אחריות לתיקון הרציף השבור בנמל והחזרת דיבידנד של כ־40 מיליון שקל שנלקח מקופת הנמל, כמו גם הגעה להסדר פרישה עם העובדים וחלוקת בונוסים שעשויים להגיע לכ־35 אלף שקל לכל אחד מ־130 עובדי הנמל.

 

חברת פפו ספנות הייתה היחידה שהגישה הצעה כספית של 100 מיליון שקל ולכן נשארה מתמודדת יחידה. בשבועיים האחרונים שיפרה פפו ספנות את הצעתה ב-30 מיליון שקל מה שהוביל כאמור להמלצה לקבוע שהיא הזוכה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נמל אילת
צילום: יוסי דוס-סנטוס
מומלצים