שתף קטע נבחר

המילטון מנצח באוסטין, אלונסו שומר על סיכוי

מירוץ הפורמולה 1 שנערך הערב לראשונה באוסטין, ארה"ב, סיפק בניגוד לציפיות מעט מדי מתח. למזלם של חובבי הסדרה, פרארי ביצעה עוד תרגיל חוקי-אך-שנוי-במחלוקת, והותירה כך את המתח עד מירוץ הנעילה של העונה בשבוע הבא

לוח מירוצי הפורמולה 1 זכה בתגבורת מרשימה על הנייר, בדמות מסלול אוסטין המרהיב. והמירוץ שנערך בו היום, כאשר כל הנהגים מתחרים בו לראשונה, אמור היה לספק דרמה בכמויות. בפועל, אילו פרארי לא היו מותחים עד הקצה את מה שנהוג לכנות "רוח ספורטיבית", ואילו רד-בול לא היו משוכנעים כל-כך ביכולתם להיות מהירים מפרארי במירוץ האחרון שיערך בברזיל, היינו מקבלים אירוע משעמם ברובו.

 

סבסטיאן וטל קבע עם הרד-בול את הזמן המהיר ביותר במקצה המוקדמות. פרננדו אלונסו בפרארי, שהגיע למירוץ בפיגור של 10 נקודות מהנהג הגרמני, לא הצליח לסדר לעצמו עמדת זינוק טובה מהשמינית. זאת ועוד, זינוק מהצד השמאלי של המסלול, בו מוקם אלונסו, נחשב לבעייתי במיוחד עקב רמת אחיזה נמוכה. למעשה, המיקום הזה כמעט וסגר סופית את סיכוייו של אלונסו לסיים את המירוץ בתוצאה טובה במיוחד. ועם העליונות שהציג וטל ברד-בול, ראו פרארי את חלום אליפות הנהגים נעלם, שוב.

 

אלא שכמו בכל-כך הרבה מקרים בעבר, גם הפעם שלפו האיטלקים תרגיל מהשרוול. פליפה מאסה שקבע את הזמן השישי בטיבו, "נאלץ" אחרי מקצה קביעת הזמנים להחליף לפתע תיבת הילוכים. לא שהייתה לו בעיה כלשהי, ולא שבאמת החליפו. פרארי רק הודיעו כי הם עומדים להחליף, ופגעו בסגירה התקנית של התיבה. בעקבות כך ירד מאסה למקום ה-11, עובדה שסידרה לאלונסו לא רק מיקום גבוה יותר בזינוק, אלא גם יציאה לדרך מהצד ה"נקי" של המסלול.

 

אין כמובן צורך להתעכב על ההגינות שבמעשה (המותר על-פי התקנות), שכן אין לאיש ספק באשר לערכו הספורטיבי. כן כדאי לציין שהמהלך השנוי במחלוקת אפשר לאלונסו לזנק מעולה, לסיים שלישי ולשמור על סיכוי תיאורטי לזכיה באליפות הנהגים במירוץ הנעילה, בעוד שבוע ימים בברזיל.

 

במירוץ ניצח לואיס המילטון, נהג קבוצת מקלארן אשר עוזב אותה בדיוק בעוד שבוע ימים לטובת חוזה עתק במרצדס המאכזבת. המילטון, גם הוא (כמו וטל ואלונסו) אלוף עולם לשעבר ומי שנחשב לאחד הנהגים המוכשרים והמהירים בהיסטוריה, סבל העונה מלא מעט חוסר מזל, כמו-גם מהחלטות נהיגה שגויות. במירוץ באוסטין הפעיל הנהג הבריטי לחץ חזק על וטל שהוליך במרבית שלבי המירוץ, עקף אותו בקלות יחסית ושמר על ההובלה עד קו הסיום, אותו חצה לפני אלוף העולם בשנתיים האחרונות, סבסטיאן וטל.

 

רביעי סיים פליפה מאסה האומלל, שלאור יכולתו במירוץ (ובסבבים האחרונים בכלל), יכול היה לתפוס מקום מכובד על דוכן המנצחים. כל זאת כמובן אילו לא נדרש להקריב לטובת בן קבוצתו הנלחם על התואר. חמישי סיים נהג המקלארן השניה, ג'נסן באטן (אף הוא אלוף עולם לשעבר), תוך תצוגת נהיגה מרשימה במיוחד בשלהי המירוץ. באטן סיים לפני קימי רייקונן (עוד אלוף), ההפתעה הטובה - ביכולת, אך גם בתוספת צבעוניות המבורכת לצנוניות המירוצים - של קבוצת לוטוס.

 

רייקונן זינק - שלא כהרגלו גרוע - מהצד ה"מלוכלך" של המסלול, לאחר שבן קבוצתו ספג עונש, בדיוק ההיפך מאלונסו. אלא שבשלבים המכריעים של המירוץ, לאחר שנראה היה כי הוא עומד להתמודד על מקום בדוכן המנצחים, האט הפיני ואפשר למאסה ולאחר מכן גם לבאטן לעקוף. אחריו סיים בן קבוצתו רומן גרושיין, לאחר עוד מירוץ בו הוכיח כי הוא מהיר כשד, אך נוטה לטעות ולפגוע בסיכוייו עקב החלטות תמוהות וחוסר בגרות.

 

אגב, לא שלמישהו היו ספקות של ממש באשר לזהות אלופת הקבוצות החל מאמצע העונה, אבל רד-בול בכל זאת זכתה בתואר - בפעם השלישית ברציפות - רק מירוץ אחד לסיום.

 

מירוץ אוסטין - תוצאות

 

1. לואיס המילטון, מקלארן

2. סבסטיאן ווטל, רד-בול

3. פרננדו אלונסו, פרארי

4. פליפה מאסה, פרארי

5. ג'נסן באטן, מקלארן

6. קימי רייקונן, לוטוס

7. רומן גרושיין, לוטוס

8. ניקו הולקנברג, פורס-אינדיה

9. פאסטור מלדונדו, וויליאמס

10. ברונו סנה, וויליאמס

 

אליפות הנהגים

 

1. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 273 נקודות

1. פרננדו אלונסו, פרארי, 260 נקודות

3. קימי רייקונן, לוטוס, 206 נקודות

4. לואיס המילטון, מקלארן, 190 נקודות

5. מארק וובר, רד-בול, 167 נקודות

6. ג'נסן באטן, מקלארן, 163 נקודות

7. פליפה מאסה, פרארי, 107 נקודות

8. רומיין גרושיאן, לוטוס, 96 נקודות

 

אליפות קבוצות

 

1. רד-בול, 440 נקודות

2. פרארי, 367 נקודות

3. מקלארן, 353 נקודות

4. לוטוס, 302 נקודות

5. מרצדס, 136 נקודות

6. סאובר, 124 נקודות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Gettimagebank
המילטון - תצוגת נהיגה מרשימה
צילום: Gettimagebank
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים