שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צילום: רועי צוקרמן

    אופל קורסה 1.2 ידנית במבחן: הזולה הכי יקרה

    שש שנים אחרי שהוצגה כאחות תאומה לפיאט גרנדה-פונטו כחלק משת"פ בין היצרניות, מנסה אופל קורסה לפנות לקהל רוכשי הקטנות-זולות. האם בגילה המתקדם ועם תג-מחיר בעייתי היא עדיין רלוונטית?

    • שנת השקה: 2006 (מתיחת פנים ב-2010)
    • קטגוריה: סופר-מיני זולות
    • מתחרות עיקריות: סוזוקי סוויפט, סיאט איביזה, סקודה פאביה, פורד פיאסטה
    • מחיר התחלתי: 78 אלף שקל
    • מחיר לרכב המבחן: 78 אלף שקל
    • לגלריית התמונות המלאה של אופל קורסה

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    גילה המתקדם של אופל קורסה ניכר בתא הנוסעים אשר נחשב ב-2006 מודרני, אך כיום אינו מיישר קו עם מתחרות צעירות-עדכניות. איכות החומרים וההרכבה יכולים להיות ברמה גבוהה יותר, ואזורים רבים מדי סובלים מתחושה מיושנת. בלטו לרעה מיקום חגורת הבטיחות של הנהג והנוסע, ומנגנון הסטת המושב לכניסה לספסל האחורי. המרווח מלפנים ומאחור ראוי, תא המטען מציע נפח ושימושיות טובים, רק חבל שרמקול גדול - חלק מחבילת האבזור - מקטין את המקום למטען.

     

    איכות החומרים וההרכבה לא ברמה גבוהה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    איכות החומרים וההרכבה לא ברמה גבוהה(צילום: רועי צוקרמן)

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    כיול מתלים רך יחסית, יחד עם חישוקים קטנים מהמקובל ("14) וצמיגי חתך-גבוה (185-70), מסייעים לנוחות נסיעה טובה בעיר ומחוץ לעיר. לכך מסייע גם מושב נהג נוח ובעל תמיכה תחתונה וצדית טובות. חבל רק שההגה, בורר ההילוכים והמצמד סובלים מתפעול קשה-כבד. לתחושתנו, בידוד הרעשים אינו מרשים - הן צמיגים והן רוח, כבר במהירות נמוכה יחסית.

     

    נוחות הנסיעה טובה, בידוד הרעשים פחות (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    נוחות הנסיעה טובה, בידוד הרעשים פחות(צילום: רועי צוקרמן)

     

    3. מנוע-תיבת הילוכים

    יחידת הכוח דומה על הנייר למקבילות הקבוצה - 1.2 ליטר עם ארבעה צילינדרים והספק מרבי של 85 כ"ס. המנוע אכן מספק ביצועים נאים - במחיר פעולה מעט מחוספסת ורועשת - ונהנה מגמישות טובה. היינו מעדיפים יחסי העברה קרובים יותר בתיבת ההילוכים, אם כי חלוקה זו אמורה לסייע לחסכון בדלק. עם זאת, תצרוכת הדלק במבחן המדמה תנאי אמת הייתה סבירה בלבד - כ-12.6 ק"מ לליטר.

     

    המנוע מחוספס אך מציעה כוח מספק ותצרוכת דלק סבירה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    המנוע מחוספס אך מציעה כוח מספק ותצרוכת דלק סבירה(צילום: רועי צוקרמן)

     

    4. התנהגות ואבזור בטיחות

    היכולת הדינמית של הקורסה טובה למדי וגבוהה מהממוצע בקטגוריה, עם רמת אחיזה מכובדת ותחושת ביטחון בהיגוי, הגם שיש לה לעיתים נטיה מעט מוגזמת לתת היגוי. ערך מוסף של הנאה מנהיגה - שאינו קשור לציון הסופי - כמו בסוזוקי סוויפט ופורד פיאסטה? את זה אל תחפשו כאן. ראוי לציין כי הקורסה במבחן מצוידת בארבע כריות אוויר בלבד - אבזור בטיחות נמוך ביחס לקטגוריה, ונמוך ביחס למכונית שנבחנה ב-Euro NCAP וזכתה בחמישה כוכבים.

     

    אבזור הבטיחות בדגם הנמכר בישראל - נמוך מזה שנבחן על-ידי Euro NCAP ()
    אבזור הבטיחות בדגם הנמכר בישראל - נמוך מזה שנבחן על-ידי Euro NCAP

     

    5. אבזור ומחיר

    עם תג-מחיר של 78* אלף שקל, האופל קורסה היא היקרה בין הקטנות, ומציעה מרכב עם שלוש דלתות בלבד (יחידה בקבוצה). למרות זאת, האבזור הסטנדרטי אינו מרשים, למרות חישוקים קלים (אך קטני-קוטר יחסית) ומערכת שמע מקורית מושקעת יחסית. בנוסף יש גם חלונות ומראות מופעלי חשמל, וזהו. בסך הכל, תמורה נמוכה יחסית למחיר.

     

    לקורסה הזולה שלוש דלתות ואבזור סביר בלבד (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    לקורסה הזולה שלוש דלתות ואבזור סביר בלבד(צילום: רועי צוקרמן)

     

    ציון כולל וסיכום

    + נוחות נסיעה, מרחב, מנוע והתנהגות

    - אבזור בטיחות, איכות תא נוסעים, תג-מחיר

     

    ולבסוף: שש שנים לאחר שהושקה, הקורסה כבר אינה צעירה. למעשה, בקטגוריה שצברה תאוצה ונדרשת לעדכנות היום יותר מאי פעם, היא סובלת מגיל מתקדם מדי, ועובדה זו ניכרת. לצד נוחות נסיעה טובה, מנוע ראוי ומרחב נאה, היא מאכזבת במספר תחומים חשובים. אולי החשוב שבהם - תג-מחיר שהופך אותה - למרות גילה - ליקרה ביותר בקטגוריה. המשמעות היא כי כדי להצליח ולהוות אלטרנטיבה ראויה, היא נדרשת ראשית לרדת במחיר, ולא במעט.

    אופל קורסה
    אופל קורסה
    מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
    נפח / סוג דלק 1.2 ליטר / בנזין
    הספק מרבי 85 כ"ס ב-5,600 סל"ד
    מומנט מרבי 11.5 קג"מ ב-4,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, חמישה הילוכים
    מרכב / מספר מושבים שלוש דלתות, האצ'בק / חמישה
    אורך 400 ס"מ
    רוחב 171 ס"מ
    גובה 149 ס"מ
    בסיס גלגלים

    251 ס"מ

    משקל 1,055 ק"ג
    נפח תא מטען 285 ליטר
    100-0 קמ"ש 13.6 שניות
    מהירות מרבית 172 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 18.2 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 12.6 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 129 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 3
    מחיר לגרסה שנבחנה 78,000 שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 4 (קדמיות, צדיות)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות לא נבחנה במפרט הישראלי

     

    *נכון לתאריך 06.12: הקורסה מוצעת במחיר מבצע של 70 אלף שקל

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אופל קורסה שלוש דלתות
    צילום: רועי צוקרמן
    גילה המתקדם מורגש היטב
    צילום: רועי צוקרמן
    המרווח בתא הנוסעים יותר מסביר
    צילום: רועי צוקרמן
    התאורה הצהובה ייחודית
    צילום: רועי צוקרמן
    תא מטען שימושי וגדול, הסאב-וופר פוגע בכך
    צילום: רועי צוקרמן
    אופל קורסה שלוש דלתות
    צילום: רועי צוקרמן
    מתמודדת ראויה לקטנות הזולות?
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים