שתף קטע נבחר

אסם שומרת על יציבות: מכירות של 1.07 מיליארד

מדובר בגידול של 2.6% ברבעון השלישי, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי ירד ב-1.1% ל-100.8 מיליון שקל בעיקר כתוצאה מהתייקרות חומרי הגלם ועלייה בהוצאות המימון

חברת אסם, בניהולו של איציק צאיג, דיווחה הבוקר (א') על תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה והציגה יציבות יחסית בשורה התחתונה והעליונה. זאת, על רקע גל התייקרות המחירים מצד ספקי המזון הגדולים.

 

 

מכירות אסם ברבעון השלישי הסתכמו ב-1.07 מיליארד שקל, בהשוואה למכירות של 1.04 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 2.6%.

 

המכירות לשוק המקומי גדלו ב-2.1% ו הסתכמו ב-900.8 מיליון שקל, בעוד שמכירות הקבוצה בחו"ל עלו ב-5.4%. הגידול במכירות בחו"ל נבע בעיקר מגידול במכירות חברת טרייב בארה"ב אשר גדלו ב-14.5% בתשעת החודשים הראשונים של השנה. 

 

הרווח הנקי של החברה ברבעון השלישי הסתכם ב-100.7 מיליון שקל - קיטון של 1.1% שנבע בעיקר כתוצאה מהתייקרות חומרי הגלם ועלייה בהוצאות המימון.

 

מניתוח התוצאות העסקיות של הקבוצה לפי תחומי פעילות עולה כי תחום מזון התינוקות רשם ירידה של 12% במכירות כתוצאה מהתייקרות מחירי חומרי הגלם ומההחלטה על הוזלת מחיר המוצרים לצרכן. מכירות תחום המזון המוכן עלו ב-2.7% על רקע השיפור בהתקדמות חיובית על עקומת הלימוד כתוצאה ממיזוג מפעל פודטק בארה"ב.

 

כאמור, לפני כחודש הודיעה אסם כי היא מעלה מחיריה ב-4.8% בממוצע, כאשר את מחירי מטרנה היא לא משנה (מוצר זה ממילא נמכר כבר היום בהפסד לקמעונאים, שמנסים באמצעות מוצרי התינוקות למשוך קונים לחנות).

 

מאסם נמסר כי מאז ינואר 2011, התייקרו בעשרות אחוזים חומרי הגלם שעליהם מבוססים מוצרי אסם וביניהם חיטה, תירס, סויה ושמן . בנוסף לכל אלה עלו מחירי הדלק, המים, החשמל והארנונה בעשרות אחוזים שהוסיפו עשרות מיליוני שקלים לעלויות הייצור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים