שתף קטע נבחר

דיווח: רנו פרשה משיתוף הפעולה עם סמארט

שוב קשיים בפיתוח סמארט? מגזין קאר הבריטי מדווח כי הצרפתים החליטו לפרוש משיתוף הפעולה לפיתוח העירונית הזעירה של מרצדס

רנו וסמארט לא יפתחו יחד עירונית זעירה - כך מדווח מגזין הרכב הבריטי קאר. בדיווח, שלא מציין את מקורותיו, נטען כי רנו החליטה לפרוש מהפרויקט עליו הוכרז מוקדם יותר השנה. פירות שיתוף הפעולה היו אמורים להוליד את הסמארט פורטו (ForTwo) הבאה, דור שלישי למכונית המשווקת גם בישראל, ולצידה גרסת רנו - כפי הנראה מחליפה לטווינגו דור שני שלא נמכרת בישראל.

 

הסיבה לפרישת הצרפתים נעוצה, כפי הנראה, ברצונם לצמצם את הוצאותיהם נוכח המשבר החריף בשוק הרכב האירופי. רנו עסוקה בימים אלה בהשקת מספר דגמים חדשים, בהם הזואי החשמלית והדור השלישי של הקליאו.

 

סמארט פורטו. הדור הבא שוב לבד ()
סמארט פורטו. הדור הבא שוב לבד

 

פרישת רנו היא חדשה רעה במיוחד לדיימלר (מרצדס, סמארט), שמותג סמארט שלה חווה עוד טרם לידתו בשנות ה-90 שורה של קשיים. זאת, מכיוון שהגרמנים קיוו כי שיתוף הפעולה יאפשר להפוך את תכנון וייצור המכונית ליעיל וריווחי יותר. וזו לא מכשלה ראשונה: עוד טרם הוצגה המכונית המקורית, יוזמת הפרויקט - חברת השעונים סווץ' - פרשה מהשותפות עם דיימלר. השקת המכונית, שלוותה ביחסי ציבור נרחבים, נחלה הצלחה חלקית בלבד והמותג נחשב עד היום למקור להפסדים, עם מכירות מאכזבות.

 

הדור השלישי של הפורטו ימשיך להציע מרכב קטן (כ-270 ס"מ) ומקום לשניים בלבד. הוא יהיה רחב משמעותית מבעבר לשיפור היציבות, ויציע מנועי שלושה צילינדרים חדשים. השקת הפורטו החדשה צפויה להתקיים בראשית שנת 2014.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סמארט פורטו דור שני. הדור הבא, בלי סיוע רנו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים