שתף קטע נבחר

מחקר: הטלוויזיות יותר חכמות מהצופים

אפשר להזרים אליהן תכנים, לשלוט בהן בעזרת מחוות ולהשתמש בפייסבוק או טוויטר והציבור קונה אותן בהמוניו. סקר חדש קובע שרוב רובו של אותם צרכנים כלל לא יודעים לנצל את אותה חוכמה ויכולות אשר מגיעות במסכים החדשים. מדוע זה קורה?

NPD היא חברת מחקרים אשר מנתחת באופן קבוע את שוק הטלוויזיות העולמי. על פי הבדיקות האחרונות שנערכו, טלוויזיות חכמות הופכות בהדרגה לנחלת הכלל, כאשר הנתונים של שנת 2012 מצביעים על עליה של 15% במכירות הדגמים החכמים עם צפי מכירות שנתי של 43 מיליון לאורך השנה החולפת. למעשה, במקומות כמו אירופה ואף סין, טלויזיות חכמות תופסות נכון להיום כ- 40% מהמשלוחים ובארץ "המאמצים המוקדמים" – יפן, המספר עולה אף ל- 55% מכלל המשלוחים של מסכי LCD LED וגם פלזמות.

 

עוד ב-dtown:

 

בארצות הברית, לעומת זאת, כמות הדגמים החכמים הינה מצומצמת הרבה יותר – רק כ- 20% מהמשלוחים. האמריקאים אמנם כן עושים שימוש רב בשירותי צפיה דרך אינטרנט (כדוגמת Netflix) אולם חלק גדול מהם עושה לצורך זאת שימוש בממירים חיצוניים ולאו דווקא ביכולות של הטלוויזיות עצמן.

 

אז מה עושים איתן?

אז מספרי המשלוחים יפים, אבל בפועל, לפי אנשי חברת NPD, אותן טלוויזיות מחוברות אינטרנט עדיין לא הצליחו לפרוץ את מסגרת השימוש המסורתית בהן. נראה כי הצרכנים זקוקים לזמן הסתגלות נוסף בכדי לשנות את ההרגלים שלהם ודרך השימוש בטלוויזיה.

 

סוני מונוליטית  (צילום: ליאור קורן, dtown) (צילום: ליאור קורן, dtown)
סוני מונוליטית (צילום: ליאור קורן, dtown)

 

כיום, יש מבחר גדול של מכשירים כמו קונסולות משחקים, נגני בלוריי וטלוויזיות אשר מציעים גישה לאפליקציות אינטרנט כמו פייסבוק, טוויטר ואחרות. אבל, מסתבר כי הציבור עדיין מעדיף לגשת לאותן אפליקציות בדרכים "המקובלות" יותר – דרך סאמרטפון, טאבלט או מחשב. מתוך אותם בעלי טלויזיה חכמה, פחות מ-5% אחוז משתמשים בטוויטר, כ-5% מבצעים שיחות וידאו (דרך סקייפ), ו-7% ניגשים לפייסבוק דרך המסך. בנוסף, כ-7% מהמשתמשים נוהגים לצפות בקבצי וידאו, אודיו ותמונות אשר מואחסנים על מחשב אחר דרך הרשת הביתית (DLNA). האפליקציות שזוכות ליותר פופולריות בטלוויזיה הן אלו של הזרמת שירותי מוזיקה (כ-15% מהמשתמשים) ואילו צפיה בשירותי וידאו כמו Netflix או Hulu זוכה במקום הראשון כאשר כ-60% מהמשתמשים צופים בהם.

 

את חכמה מדי בשבילי 

עורכי המחקר, מצביעים על הצד הטוב והרע בממצאים הנ"ל: בצד החיובי, מסך הטלוויזיה שומר על חשיבותו בבית וגם ההתרחבות המתמדת של שירותי צפיה בוידאו על פי דרישה (VOD) מהווה גורם משיכה עבור הצופים. מצד שני, החזון של מסך אשר משמש גם לצרכים אחרים מלבד צפיה בתוכניות טלוויזיה עדיין לא מתממש בקצב המבוקש.

 

אחד האתגרים שעומדים בדרכן של יצרניות טלוויזיה אל לב הצרכנים הוא פיתוח של ממשק ידידותי. כמות היישומים ושירותי התוכן השונים גדלה בקצב הולך וגובר עד שנוצר קושי בהצגת העומס הזה בצורה פשוטה למשתמש. בנוסף, אל הטלוויזיה בסלון, ניגשים לא רק משתמשים מנוסים במחשבים אלא גם ילדים ומבוגרים ולכן יש לפתח ממשק מעוצב בצורה שלא תדרוש קריאת ספר הוראות עבה לפני ההפעלה.

 

סמסונג 8000: חכמה יותר ממך  (צילום: ליאור קורן, dtown) (צילום: ליאור קורן, dtown)
סמסונג 8000: חכמה יותר ממך (צילום: ליאור קורן, dtown)

 

בשנה האחרונה, ראינו התרחבות בנושא הקישוריות למכשירים נוספים כמו טלפונים חכמים, טאבלטים ואף מצלמות אשר מאפשרות להעביר את התכנים שלהן ישירות דרך האויר אל מסך הטלוויזיה. המירוץ הטכנולוגי מחייב את אותן יצרניות מסכים לשפר את יכולות החיבור והתקשורת עם מגוון רחב של מכשירים חיצוניים אשר מבוסס על מערכות הפעלה שונות (כמו אנדרואיד, אפל iOS, חלונות ועוד) ולתמוך בניגון והצגת שלל פורמטים שונים של קבצי אודיו ו-וידאו.

 

על פי מסקנות סקר NPD, הצרכנים – נכון להיום, נעצרים בשלב הראשוני יחסית של צפיה בשירותי וידאו שהם מכירים ומעדיפים שלא להתמודד עם העומס ההולך וגובר בבחירת ותפעול ישומים אחרים. אם היצרניות לא ישכילו להפוך את השליטה והבחירה בתכנים לפשוטה יותר, חוכמת הטלוויזיה תוצג בעיקר במפרט הטכני על הנייר או בפרסומות ולא תבוא לידי ביטוי בסלון הביתי של הצופים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חוברות מסובכות: סמסונג 7500
מומלצים