שתף קטע נבחר

קורוס (החברה לישראל) מחליפה שם מ-GQ3 ל-3

רגע לפני ההשקה בז'נבה בתחילת מרץ, קורוס - יצרנית חדשה בבעלות משותפת של החברה לישראל וצ'רי הסינית - הודיעה על שינוי שם הדגם הראשון. במקום GQ3, רק 3, ויש שתי גרסאות מרכב חדשות

קורוס (Qoros), יצרנית הרכב הסינית החדשה שנולדה ממיזם משותף בין החברה לישראל וצ'רי הסינית, נערכת להופעת בכורה בז'נבה. היצרנית החדשה תשיק בתערוכת הרכב החשובה (שתיערך השנה ב-17-7 במרץ) שלוש מכוניות חדשות. אחת מהן מוכנה לייצור, שתיים אחרות קרובות מאוד ומוגדרות בינתיים כדגמי תצוגה.

 

 

קורוס 3 קרוס-אובר, עם הנעת כלאיים ()
קורוס 3 קרוס-אובר, עם הנעת כלאיים

 

אף אחת מהן אינה מתוכננת להגיע לישראל, זאת לדברי סגן נשיא קורוס, וולקר שטיינוושר, מכיוון שהמצב בשוק הישראלי אינו מאפשר שיווק ריווחי של הרכב. שטיינוושר התייחס בכך למיסוי הגבוה המוטל על רכב חדש אצלנו, ושדורש מיצרניות הרכב למכור את המכוניות ליבואניות במחירים נמוכים יחסית לאירופה, כדי לקזז חלק מהשפעת המיסוי.

 

באופן חריג, קורוס מודיעה ברגע האחרון על שינוי שמה של המכונית - ה-GQ3 - שתכונה מעתה פשוט 3. היא תשווק תחילה בגרסת סדאן שתמונותיה פורסמו כבר בעבר, ושכעת ניתן לספר פרטים ראשונים גם על מפרטה הטכני.

 

קורוס 3 קרוס-אובר ()
קורוס 3 קרוס-אובר

 

קורוס 3 תוצע בתחילה עם צמד מנועי 1.6 ליטר (בנזין). גרסת הבסיס תציע 126 כ"ס ותאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11 שניות, לגרסה הבכירה יהיה מגדש טורבו ו-156 כ"ס, והיא תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.0 שניות. את שני המנועים, המצוידים בתזמון שסתומים משתנה, ניתן יהיה להזמין עם תיבת שישה הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמד. קורוס לא מפרסמת בשלב זה נתוני תצרוכת דלק.

 

בהמשך בקורוס יציעו שני מנועי טורבו-בנזין נוספים: יחידת שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (130 כ"ס) ויחידת ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (160 כ"ס). מנועים אלו ישודכו לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. נתוני הביצועים שלהם לא פורסמו.

 

קורוס 3 סטיישן ()
קורוס 3 סטיישן

 

לקורוס 3 מידות מרכב נדיבות למדי, עם אורך כולל של 461.5 ס"מ, רוחב של 184 ס"מ, גובה של 144.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 269 ס"מ. מתחרותיה העיקריות יהיו פולקסווגן ג'טה, פורד פוקוס סדאן וטויוטה קורולה.

 

גם סטיישן וקרוס-אובר

לצד הסדאן הסדרתית, קורוס תציג בז'נבה שתי גרסאות מרכב נוספות - שמוגדרות כדגמי תצוגה אך ישווקו ללא שינויים בקרוב. המעניינת מבין השתיים היא גרסת הקרוס-אובר, עם מערכת הנעת כלאיים שמשלבת בין מנוע 1.2 ליטר (טורבו, 130 כ"ס) המניע את הגלגלים הקדמיים, למנוע חשמלי עם 68 כ"ס שמניע את האחוריים. מערכת הכלאיים כוללת גם מנוע עזר חשמלי בין הבנזין לתיבת ההילוכים, שלא יניע ישירות את הגלגלים. ביחד השלושה יאפשרו מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.0 שניות, מהירות מרבית ללא בנזין של 120 קמ"ש וטווח נסיעה חשמלי של ארבעה ק"מ. דגם זה לא כולל טעינה משקע חיצוני.

 

קורוס 3 סדאן (GQ3 לשעבר) - הראשונה שתשווק ()
קורוס 3 סדאן (GQ3 לשעבר) - הראשונה שתשווק

 

מערכת הכלאיים של הקרוס-אובר תציע הנעה כפולה עם שלושה מצבים - הנעה קדמית (בנזין), אחורית (חשמל) וכפולה (בנזין וחשמל). קורוס לא מפרסמת נתון תצרוכת דלק לגרסה זו, שתוצע בהמשך כפי הנראה בכל גרסאות המרכב של ה-3.

 

לצד הקרוס-אובר, היצרנית פרסמה תמונות ראשונות גם של גרסת הסטיישן. היא צפויה להציע את אותו בסיס גלגלים כמו שתי המכוניות האחרות (269 ס"מ) ואותם מנועים, אם כי בשלב זה קורוס לא מפרסמת מפרט טכני של גרסה זו. שיווק ה-3 סדאן יחל בסין ואירופה השנה, הגרסאות הנוספות יגיעו כפי הנראה לקראת סוף 2013 או תחילת 2014.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קורוס 3, לשעבר GQ3
תא הנוסעים
3 סטיישן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים