שתף קטע נבחר

המורה שהופשט מגיב: לבי יוצא אל הנער

לאחר ההחלטה להשעות את התלמיד שהפשיט אותו ממכנסיו, מגיב לראשונה המורה ואומר כי "לא הייתה דרך אחרת". המורה אומר כי הלקח שלו הוא ש"אסור לטאטא עוד"

המורה שהופשט ממכנסיו בבית ספר בצפון הארץ מגיב הערב (יום ב') לראשונה ואומר בעקבות ההחלטה להשעות את התלמיד לצמיתות ולהעבירו לבית ספר אחר: "לבי יוצא אל הנער שמעשה הבל שעשה, הפיל את השמיים על ראשו". המורה אמר ל-ynet כי חשוב להבהיר ש"לא הייתה שום דרך אחרת להגיב למעשהו זולת זו שהתקבלה".

 

דיווחי חדשות נוספים ב-ynet:

וינשטיין בוחן פנייה נגד השר גדעון סער

בנט סייר בישיבות חרדיות: ניתן לשלב תורה וצבא

 

התלמיד מצפון הארץ הפשיט בשבוע שעבר את המורה שלו, ובהמשך הושעה לצמיתות מהתיכון שבו למד. את ההחלטה קיבלה המועצה הפדגוגית בבית הספר, וממשרד החינוך נמסר כי הרשות המקומית שבה הוא מתגורר תפעל לשבץ את התלמיד במוסד חינוכי חלופי. עוד קודם לכן אמר המורה למקורביו: "ככל הנראה לא אחזור ללמד בבית הספר. זה לא עניין של עלבון או בושה, אני פשוט לא רואה דרך שתביא אותי חזרה למקום הזה".

  

חקירת המקרה העלתה כי התלמיד תכנן להפשיל את מכנסיו של אחד מחבריו, אלא שבמהלך ההפסקה הוא בחר להפשיט את המורה שחלף במקום. בחקירתו במשטרה טען התלמיד כי הוא ביצע מעשה קונדס ובתום חקירתו הוא שוחרר לביתו. עוד לפני ההשעיה לצמיתות הועבר חומר החקירה לפרקליטות כדי לבחון אם יש מקום להעמיד את התלמיד לדין.

 

"האם יש מסקנה או לקח מהאירוע?" תהה המורה בתגובתו לשאלת ynet על המקרה, והשיב: "יש ויש. החשוב מכולם הוא - לא לטאטא עוד. נאמר בקול רם: יש בעיה! או אז נוכל להתחיל ולחולל שינוי".  

 

המורה לא הסכים להתבטא פומבית עד שתתקבל החלטה בעניין התלמיד. כעת אמר ש"באה השעה שניאבק אזרחית, תרבותית ופדגוגית באלימות לסוגיה. הבה נאמר אמת: האלימות אינה נחלתה של מערכת החינוך לבדה. נגועה בה כל החברה בישראל. ואם החברה היא חלק מהבעיה, הכרחי שתהיה חלק מהפתרון". הוא פנה להורים ואמר כי "חשוב שציבור המורים והמחנכים יחובק יותר על-ידי האנשים במדינה. מורים עובדים מאוד מאוד מאוד קשה לטפח את התכשיטים הכי יקרים שלכם. חשוב שמורים ומחנכים מקבלים תמיכה ושיתוף פעולה מהורים", אך לעיתים - טוען המורה - פועלים המורים ללא עזרת הורים ואף בניגוד לדעתם.

 

לאחר הדיווחים על כך שהמורה לא קיבל גיבוי מהנהלת בית ספרו עד להתערבות משרד החינוך, אמר המורה כי הוא "חלק בל יינתק של משרד החינוך במחוז צפון. כאן ביתי, והבית הזה הגיש לי את כפית הדבש הראשונה לאחר הזעזוע שחוויתי. נעים היה להיווכח איך הנהלת המחוז כמו גם הנהלת הסתדרות המורים הכילה ועיבדה את האירוע באופן הכי מאוזן, הכי תומך והכי רגיש".

  

מקורבי המורה סיפרו כי התלמיד התנצל על המקרה בפורומים מסוימים, אולם לא באוזניו של המורה. המקורבים אמרו עוד כי הורי התלמיד ביקשו לשוחח עם המורה, אך הוא סירב לעשות זאת. 

 

"לא נסכים להיות שק אגרוף ציבורי"

לאחר המקרה התקיים בבית הספר דיון חירום שבמהלכו הקריא המנהל מכתב שכתב המורה לצוות הבית ספרי. במכתב שכתב אז המשיל המורה את החוויה הקשה שעבר לסרט אימה. "השבוע קרה לכולנו משהו רע במיוחד, לא לי, לכולנו", ציין המורה. "לגמרי במקרה שימשתי מדיום בסרט האימה הזה. אין לי כישורי משחק. אבל הבמאי בחר דווקא בי להיות ה-"Prima balerina", התעקש וליהק אותי לתפקיד הראשי בהצגה. צייתתי. לא ממש שאלו אותי. למרבה ההפתעה הייתה הופעה נהדרת. כפיים".  

 

בהמשך מכתבו הודה המורה לחבריו שתמכו בו. "גילויי ההזדהות לא היו מלאכותיים ומרוחים. הם היו מנומקים וחכמים, רגישים ולא מתלהמים. אני לא בטוח כמה עוד תאריך הזכות שלי להיות חלק מכם - כרגע הזכות היא שלי ואני מחבק אותה חזק. הפעולות הברוכות שננקטו הם התחלה טובה של משהו נכון ומתבקש. ודאי הבנתם שהדגש לא צריך להיות מושם רק על יחסי תלמיד-מורה, אלא גם על יחסי מורה-מורה, ולא פחות חשוב - על יחסי מנהל-מורה".

  

עוד ציין המורה במכתבו כי "אין לי חשק לגלם את תפקיד הקורבן בסיפור הקשה הזה כי אני לא. לא בא לי להיות לבד בצנטרום של הפיילה. בואו נהיה שם ביחד. הדבר נוגע ל-כ-ו-ל-נ-ו. יום אחד, אולי, המצב ישתנה לטובה. בחזוני יצטרפו אלינו למעגל גם ההורים אזרחי המדינה. או אז נשיב את כתר מעמדנו הייחודי כאנשי חינוך שמוכנים לוותר על קבלת מחמאות, אבל לא נסכים עוד להיות עוד שק אגרוף ציבורי". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה
צילום: מאור בוכניק
מומלצים