שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    האם זו המכונית המרגשת ביותר שיוצרה אי פעם?
    מקלארן, יצרנית מכוניות ספורט אקזוטיות שניפצה בשנות ה-90 שיאי מהירות עם ה-F1, מאיימת לעשות זאת שוב עם ה-P1. ההשקה הרשמית בחודש הבא, כל התמונות והפרטים - וגם סרטון קצר - כבר עכשיו

    האם מכונית הספורט המושלמת עומדת לעלות על הכביש? מקלארן, יצרנית מכוניות הספורט הבריטית הקטנה, נערכת להשקת היורשת האמיתית הראשונה של ה-F1, מכונית העל משנות ה-90 ששברה שיאי מהירות והציגה שלל חידושים. ואם לשפוט מהמידע הטכני שפורסם השבוע, נראה כי ה-P1 עשויה לחזור על כמה מהישגי הדגם ההוא.

     

     

     

    ה-P1 נחשפה לראשונה בתערוכת פריז בספטמבר 2012 כדגם תצוגה, וב-7 במרץ תוצג הגרסה הסדרתית, שתהיה באותה הזדמנות גם מכונית הכלאיים הראשונה של מקלארן. אבל אל חשש - זו לא מתחרה חדשה לטויוטה פריוס. המנוע החשמלי - בדומה ליצרניות אחרות שבחרו בשיטה כזו - נועד בעיקר כדי לשפר את הביצועים, ולספק טווח נסיעה גדול יותר על המסלול. מנגד, ואם ממש תתעקשו, המנוע החשמלי יאפשר לכם לנסוע יותר מ-10 ק"מ ללא בנזין כלל, מצוין למי שגר קרוב למסלול הנהיגה החביב עליו. 

     

    ה-P1 תחת הסוואה. השינויים מדגם התצוגה מינוריים ()
    ה-P1 תחת הסוואה. השינויים מדגם התצוגה מינוריים

     

    מערכת הכלאיים תציע הספק מרבי של 916 כ"ס ומומנט מרבי של 91.7 קג"מ, ממנוע V8 בנזין בנפח 3.8 ליטר כפול-מגדשים. יחידת הכוח הזו מספקת לבדה 737 כ"ס ו-73.4 קג"מ, המנוע החשמלי לבדו יפיק 179 כ"ס. שיפור משמעותי ממנוע הב.מ.וו שהוצע ב-F1 בשנות ה-90. זה הפיק 627 כ"ס ו-62.9 קג"מ מנפח של 6.1 ליטר (ללא מגדשים).

     

    גרסת התצוגה על המסלול בדובאי ()
    גרסת התצוגה על המסלול בדובאי

     

    לפי מקלארן, השילוב בין השניים יאפשר להציע מנוע טורבו עם סל"ד מרבי גבוה, כאשר בסל"ד נמוך המנוע החשמלי יסייע ליציאה מהירה מהמקום ללא השהיה. בהתאם, הביצועים הצפויים טובים מכפי שהפיקה ה-F1 בימיה: 3.6 שניות ו-387 קמ"ש מרביים. מקלארן עדיין לא משחררת את הנתונים הרשמיים של ה-P1, אך היא צפויה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-3 שניות, בין היתר תודות למרכב ושלדת סיבי פחם קלים במיוחד, ומערך מצברים קל מאוד - רק 96 ק"ג. משקלה העצמי אמור לעמוד על פחות מטון, כך על-פי שמועות בתעשייה.

     

     

    מערכת הכלאיים של ה-P1 עושה שימוש בתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד, ושולחת את הכוח לגלגלים האחוריים. מקלארן בחרה בכך בפתרון פשוט יותר מכפי שמתכננות חלק ממתחרותיה, שיציעו מכוניות על עם הנעה כפולה הנוצרת מהעברת כוח המנוע החשמלי לפנים.

     

    תא הנוסעים הסדרתי - הפעם עם שני מושבים במקום שלושה ()
    תא הנוסעים הסדרתי - הפעם עם שני מושבים במקום שלושה

     

    ה-P1 הסדרתית צפויה להיות כמעט זהה בעיצובה לדגם שתמונותיו מופיעות בכתבה, גרסת התצוגה מפריז. הדגם הסדרתי המוסווה שמופיע בחלק מהתמונות, מגלה כי בין השינויים המינוריים צפויות יחידות תאורה מסוג לד שימוקמו באופן שגרתי יותר מהדרך בה הוצבו בדגם התצוגה. הכנף האחורית הענקית, שאמורה להעניק לפי מקלארן כושר הצמדה של מכונית מירוץ, שרדה את המעבר לייצור ותציע מהלך של 30 ס"מ בין מצב סגור לפתוח, וזווית הטייה של עד 29 מעלות כדי להתאים את כושר ההצמדה למהירות ואופי המסלול.

     

    מערכת הכלאיים - עם 916 כ"ס ()
    מערכת הכלאיים - עם 916 כ"ס

     

    פרטים נוספים על ה-P1 צפויים להתפרסם בתערוכת ז'נבה הקרובה. אבל כבר כעת אפשר לומר במידה גדולה של ודאות שמחכה לחובבי הרכב - לפחות העשירים שבהם - משהו מאוד מרגש מעבר לפינה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים