שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    הכביש האדום בצפון: "פשוט מפחיד לנסוע שם"
    בכביש 71, שגבה חיים מארבעה בני אדם בארבעת הימים האחרונים, יש שני נתיבים בלבד, ללא הפרדה. בעוד במשטרה גורסים כי מצבו אינו הגורם המרכזי לתאונות, לנהגים ברור כי "ללא טיפול מתאים, האסונות הללו יימשכו"

    קציר הדמים בכביש 71, שבו נהרגו בארבעת הימים האחרונים ארבעה בני אדם, גבר השבוע לבדו על הסטטיסטיקה הנוראה, לפיה נהרגים לאורך הכביש מדי שנה שלושה בני אדם - ועשרה נוספים נפצעים באורח קשה. עם זאת, מזכירים במחוז הצפוני של המשטרה, בכל שנת 2012 לא היו הרוגים בכביש זה.

     

    עוד בערוץ החדשות של ynet:

    הפילה ולא קיבלה די גימלים: "טרטרו אותי"

    המשטרה היכתה מפגינים, ר"מ בולגריה התפטר

     

    ביום שני נהרגו בתאונה סמוך לקיבוץ שדה נחום אלן פרידזון (24) וסבתו ליליה ברגמן (74). שלשום נהרג סמוך לקיבוץ תל יוסף תושב מרכז הארץ כבן 40. התאונה האחרונה אירעה כחצי קילומטר מזרחית לכלא שאטה. נהג מכונית פרטית מסוג טויוטה שהגיע מכיוון עפולה סטה מנתיבו מסיבה שאינה ברורה, והתנגש חזיתית במשאית שהגיעה מכיוון בית שאן. במשטרה ציינו כי נהג המשאית ניסה להתחמק מפגיעה וירד לשוליים, אך לשווא. נהג הרכב הפרטי, תושב בית שאן בן 63, נהרג במקום. נהג המשאית נפצע באורח קל-בינוני ופונה לבית החולים. במשטרה אמרו כי הגורם האנושי הוא המאפיין את שלוש התאונות, ומהיום (ה') תהיה בכביש נוכחות משטרתית מוגברת.

     

    תאונה קטלנית בכביש 71    ( )

    תאונה קטלנית בכביש 71    ( )

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    לאחר מותו של פרידזון, ביקש אחד ממכריו, נסים זמיר, שוטר בדימוס ופעיל חברתי בבית שאן, לפעול. הוא הקים קבוצת פייסבוק שתיאבק על שדרוג הכביש, ובעודו פועל בנושא אירעו התאונות האחרות. "ההרגשה היא נוראה. אי אפשר לעכל. הייתי שוטר ואני יודע מה זה הכביש הזה. זה אבסורד. המדינה יודעת את זה, המשטרה יודעת את זה ואף אחד לא עשה עם זה כלום. הכתובת בפירוש הייתה על הקיר", אמר. "הקמנו את הקבוצה כי אנחנו רוצים להעיר את מקבלי ההחלטות שיילחמו לשדרוג הכביש. זה הציר היחיד מאזור בית שאן ובקעת הירדן למרכז הארץ".

     

    הבוקר ב-11:00 ימחו אנשי הקבוצה מול הכניסה למחנה גדעון, ביציאה לכביש מכיוון בית שאן. "כל יום כשאני מגיע לעבודה וכשאני חוזר הביתה אני אומר בלב הגומל", אמר תושב בית שאן שעובד במחלבת תנובה תל יוסף, ונוסע לאורך הכביש פעמיים ביום. "כמות התאונות והכמעט-תאונות שאנחנו רואים שם כל יום היא פשוט בלתי נתפסת. זה בעיקר מכוניות שסוטות מהנתיב, או יוצאות לעקיפה, או שפתאום אתה רואה מישהו שנוסע לפניך מזגזג. פשוט מפחיד לנסוע שם".

     

    שני הרוגים בתאונה סמוך לבית שאן    (צילום: חגי אהרון)

    שני הרוגים בתאונה סמוך לבית שאן    (צילום: חגי אהרון)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    התושבים באזור סיפרו כי עיקר הבעיה נעוצה בקטע שבין צומת בית השיטה לבית שאן, שם הכביש פתוח יותר ומרומזר פחות. אחד מעדי הראייה לתאונה אמש, נתי לוי מבית השיטה, הגדיר את הכביש "טרוריסט" ו"כביש דמים". לדבריו, "עד שהכביש הזה לא יורחב ולא תהיה פה גדר הפרדה, האסונות האלה יימשכו".

     

    ללא תאורה או הפרדה

    אורכו של כביש 71, שמתחיל בבית שאן ומסתיים בעפולה, 25 ק"מ בסך הכול, אך הוא נחשב לכביש בינלאומי, בהיותו תחילת הציר המוביל מירדן לנמל חיפה. למרות זאת, מדובר בכביש צר בעל שני נתיבים בלבד, ללא הפרדה במרכזו. גם השוליים לאורכו צרים, אין בו תאורה, ולעומת זאת יש בו צמתים רבים וכניסות מדרכי עפר חקלאיות ואחרות. הוא אחד מעשרת הכבישים האדומים במחוז הצפון.

     

    "למרות נקודות התורפה הרבות שיש בו, הוא איננו כלול בתוכנית העבודה של חברת נתיבי ישראל בשנה הקרובה", אמר מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבוהב. "אין הרבה כבישים כאלה במדינה, שביחס להיקף התנועה בו עדיין אין הפרדה בין הנתיבים. כל נהג שעושה טעות, סוטה לנתיב שממול, גוזר גזר דין מוות על עצמו ועל הנהג שבא ממול".

     

    התאונה השנייה מבין השלוש (צילום: חגי אהרון) (צילום: חגי אהרון)
    התאונה השנייה מבין השלוש(צילום: חגי אהרון)

     

    ראש העיר בית שאן, ג'קי לוי, ששלושה מבין ארבעת ההרוגים האחרונים היו תושבי עירו, הוסיף כי התוכניות להרחבת הכביש כבר קיימות ואף הופקדו, והבעיה המרכזית כעת היא מימון. הוא שוחח עם שר התחבורה ישראל כץ והפציר בו לזרז את הרחבת הכביש.

     

    במשטרה, מנגד, אומרים כי מצב הכביש אינו הגורם המרכזי לתאונות. ראש אגף תאונות הדרכים במחוז צפון, סגן ניצב יוסי חתוקאי, אמר כי החוט המקשר בין שלוש התאונות הוא "שכולן נבעו מאי זהירות של נהגים, שסטו מהנתיב והתנגשו חזיתית. כל התאונות היו בקטע ישר בכביש, בתנאי מזג אוויר טובים, ואם הנהגים היו קצת יותר זהירים, התאונות היו נמנעות". לדבריו, "נכון שאם היו מרחיבים את הכביש ושמים מעקה בטיחות באמצע התוצאה הייתה חמורה פחות, אבל הכביש לא

    גרם לתאונה".

     

    סנ"צ חתוקאי ציין כי בכל שנת 2012 לא היה הרוג אחד בכביש. "נפחי התנועה לא השתנו. אלה אותם הנהגים, אותן משאיות ואותו כביש. הלוואי וירחיבו אותו לארבעה מסלולים עם גדר הפרדה, אבל לא צריך לתלות בכביש את העילה לתאונות. זה בידיים שלנו, הנהגים, גם בלי גדר הפרדה".

     

    למרות דברים אלה, הנחה סגן מפקד המחוז הצפוני, תת-ניצב רמי זוננפלד, כי מהיום תהיה נוכחות מוגברת של ניידות לאורך הכביש. בנוסף, תתקיים במקום ישיבה להערכת מצב, ובה ישתתפו קצינים מאגף התנועה ואנשי חברת נתיבי ישראל.


    פורסם לראשונה 20/02/2013 23:58

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אזור התאונה, אמש
    צילום: חגי אהרון
    אלן פרידזון. נהרג ביום שני
    צילום: חגי אהרון
    מומלצים