שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    סלקום: הרווח הנקי צלל ב-36% ל-531 מיליון

    החברה הציגה ב-2012 ירידה של 8.7% בהכנסות, ל-5.9 מיליארד דולר. ההכנסה החודשית ממנוי סלולר ירדה ב-17% ב-2012 ל-87.5 שקל. סלקום לא תחלק דיבידנד בגין הרבעון הרביעי של 2012. ניר שטרן: "צעדי ההתייעלות הובילו לחיסכון בקצב שנתי של 550 מיליון שקל"

    סלקום דיווחה היום (ב') על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2012 כולה, והציגה ירידה בהכנסות וברווח הנקי. הכנסות החברה ירדו ב-8.7% והסתכמו ב-5.9 מיליארד שקל. הרווח הנקי בשנת 2012 צלל ב-36% ל-531 מיליון שקל.

     

    • הסדרי החוב: הבאזז השלילי של סלקום וכור

     

    את הירידה בהכנסות מייחסת החברה לתחרות המוגברת בשוק, שהתעצמה אף יותר עם כניסת מפעילים חדשים.

     

    ברבעון הרביעי הסתכמו הכנסות החברה ב-1.4 מיליון שקל, ירידה של 15.5% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי ברבעון הרביעי עלה ב-48.7% ל-113 מיליון שקל אך ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת) ירד ב-12% ל-374 מיליון שקל, לעומת 425 מיליון שקל ברבעון המקביל.

     

    העלייה ברווח הנקי ברבעון הרביעי מיוחסת, לפי החברה, להשפעות חד פעמיות לרעה על תוצאות הרבעון הרביעי של 2011, ביניהן הוצאת המס הנדחה החד פעמית שנרשמה אז.

     

    בתחילת פברואר פרסמה סלקום תוצאות ראשוניות לרבעון, בהן צפתה כי תדווח על הכנסות של 1.37 עד 1.39 מיליארד שקל. זאת, לעומת הכנסות של 1.66 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח צפוי היה להסתכם ב-100 עד 115 מיליון שקל לעומת 76 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

     

    במהלך הרבעון הרביעי של 2012 ושנת 2012 כולה, קטנה מצבת המנויים של החברה באלף ובכ-12 אלף מנויי סלולר נטו, בהתאמה. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר ("ARPU") הסתכמה בשנת 2012 ב-87.5 שקל (23.4 דולר), בהשוואה ל-106 שקל בשנת 2011. מדובר בירידה של 17%.

     

    בסוף שנת 2012 היו לחברה 3.2 מיליון מנויי סלולר, ירידה של 4.5% לעומת 3.3 מיליון מנויים בסוף 2011. הרווח התפעולי של סלקום בשנת 2012 ירד ב-30.7% והסתכם ב-985 מיליון שקל לעומת 1.4 מיליארד שקל בשנת 2011.

     

    "צעדי התייעלות אגרסיביים"

    ניר שטרן, מנכ"ל החברה, אמר: "הקבוצה מבצעת צעדי התייעלות אגרסיביים בכלל תחומי פעילותה שהובילו, עד כה לחסכון בקצב שנתי של 550 מיליון שקל. במהלך השנה שינינו תהליכים ביצענו אופטימיזציה של פעילויות, צמצמנו משרות והורדנו בעלויות וכל זאת תוך שאנו מעניקים רמת שירות גבוהה במוקדים ובמרכזי השירות של החברה. בכוונתנו להמשיך בצעדי התייעלות גם במהלך שנת 2013".

     

    החברה החליטה לא לחלק דיבידנד לרבעון הרביעי של 2012, זאת עקב המשך התחרות הגבוהה והשינויים המשמעותיים בתעריפים, והמשך ההשפעה השלילית שלהם, הן הנוכחית והן הצפויה על תוצאות החברה. "יש להמתין להתבהרות המצב התחרותי, לחזק את מאזן החברה ולא לחלק דיבידנד במזומן בשלב זה", נכתב בדו"חות. עוד נכתב כי דירקטוריון החברה יחזור וישקול את החלטתו ברבעונים הבאים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים