שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פורמולה 1: סבסטיאן וטל ניצח במלזיה
    נהג קבוצת רד בול ואלוף העולם בשלוש השנים האחרונות ניצח במירוץ השני של העונה, לפני בן קבוצתו האוסטרלי מארק וובר. לואיס המילטון סיים שלישי במרצדס

    הוראות קבוצתיות מעוררות מחלוקת, קרבות עזים על כל פיסת אספלט, עימותים בין נהגי אותה קבוצה ומנצח חדש ישן. סבסטיאן וטל ניצח במירוץ הפורמולה 1 שנערך היום (א') במלזיה, כשהוא מקדים את בן קבוצתו, מארק וובר. מאחורי שני נהגי רד בול סיימו צמד נהגי מרצדס - לואיס המילטון וניקו רוזברג במקומות השלישי והרביעי בהתאמה.

     

    סבסטיאן וטל - הוראות קבוצתיות העניקו ניצחון (צילום: EPA) (צילום: EPA)
    סבסטיאן וטל - הוראות קבוצתיות העניקו ניצחון(צילום: EPA)
     

     

    חמישי סיים פליפה מאסה בהופעה מצוינת, אשר יכולה הייתה להסתיים טוב יותר עבור פרארי, אילו הנהג הבכיר של הקבוצה, פרננדו אלונסו, לא היה פורש

    לאחר הקפה אחת בלבד עם נזק במכונית. שני נהגי קבוצת לוטוס, רומן גרושיין וקימי רייקונן, סיימו שישי ושביעי בהתאמה. רייקונן, מנצח מירוץ הפתיחה של העונה שנערך באוסטרליה, התעכב במשך הקפות ארוכות מאחורי נהגים איטיים יותר, ואיבד כך סיכוי לעמוד על דוכן המנצחים עם אחד משלושת המקומות הראשונים.

     

    וכמו במירוץ הראשון של העונה, גם במלזיה הובהר כי צמיגים ישחקו תפקיד חשוב מאי פעם בקביעת המנצחים, יחד עם החלטות קבוצתיות. כל אלה, יחד עם מזג אוויר הפכפך, סייעו למירוץ מעניין ועמוס אקשן.

     

    אלא שנראה כי המירוץ במלזיה ייזכר בעיקר ככזה בו בשתי הקבוצות המהירות ביותר, רד בול ומרצדס, סיימו נהגים פחות מהירים אך בכירים יותר, לפני "מספרי 2". מארק וובר למשל, אשר נעקף על-ידי סבסטיאן וטל, הביע את חוסר שביעות רצונו מהמהלך, באופן פומבי ונדיר. לטענתו, וטל לא אמור היה לעקוף אותו בהתאם להחלטות הקבוצה לפני הזינוק - מן הסתם, קביעה מקובלת לפיה הנהג המוביל בין השניים על המסלול בנקודת זמן מסוימת (מספר הקפות מסוים לפני הסיום), יהיה גם הנהג שיחצה את קו הסיום ראשון - אלא אם יסבול מתקלה טכנית.

     

    את חוסר שביעות רצונו של וובר ניתן היה לראות היטב, ואף לשמוע. ניקו רוזברג מקבוצת מרצדס שמר את דעותיו לעצמו לאחר שחצה את ק הסיום. אך לקראת דגל השחמט נשמע באופן ברור בקשר הקבוצתי, כשהוא מתרעם על שלא מאשרים לו לעקוף את לואיס המילטון. בקבוצת מרצדס, כמו ברד בול, העדיפו אם כך לסיים את המירוץ עם שתי המכוניות ומספר הנקודות הגבוה ביותר האפשרי, על-חשבון חוסר שביעות רצון של הנהגים הפחות בכירים.

     

    וכמו שנאמר בלא מעט הקשרים אחרים - זה היה כשר, אבל מאד מסריח. 

     


    פורמולה 1, מלזיה 2013

    פורמולה 1, מלזיה 2013
    נהג קבוצה נקודות
    1. סבסטיאן וטל רד בול 25
    2. מארק וובר רד בול 18
    3.לואיס המילטון מרצדס 15
    4. ניקו רוזברג מרצדס 12
    5. פליפה מאסה פרארי 10
    6. רומן גרושיין לוטוס 8
    7. קימי רייקונן לוטוס 6
    8.ניקו הולקנברג סאובר 4
    9. סרחיו פרז מקלארן 2
    10. ז'אן אריק ורנה טורו רוסו 1

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: AP
    סבסטיאן וטל - ניצחון מרשים לאלוף העולם
    צילום: AP
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים