שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    אורי פסטר ינהל את פסטיבל מחזות הזמר

    אחרי שהיה מנטור בתוכנית הריאליטי "חי בלה-לה-לנד", עובר הבמאי אורי פסטר לנהל את פסטיבל מחזות הזמר בבת ים

    הבמאי-מפיק-יזם אורי פסטר, שעזב את ישראל לתקופה כדי לנשום מאוויר הפסגות של לוס אנג'לס והבליח על המסך הקטן בבית כמנטור בריאליטי "חי בלה-לה-לנד", החליט להמציא את עצמו שוב מחדש.

     

    במסגרת שיתוף פעולה שרקח בחודשים האחרונים עם עיריית בת ים, חוזר פסטר למחוזות מחזות הזמר שמוכרים לו היטב ומזוהים איתו. האיש שחתום בין היתר על שורה ארוכה של הפקות מוזיקאליות בהן "הקוסם", "פיטר פן" ו"גריז", משיק את חג המחזמר הישראלי המקורי, שמטרתו להמציא ולמצוא את הדבר הגדול הבא בתחום.

     

    קזבלן. לא למחזר, ליצור (צילום: ז'רר אלון) (צילום: ז'רר אלון)
    קזבלן. לא למחזר, ליצור(צילום: ז'רר אלון)
     

    "יש לא מעט רעות חולות בתרבות הישראלית ובשלב מסוים חשבתי שבמקום לקטר, הגיע הזמן לעשות. הרגשתי שאני לא יכול לשבת יותר מהצד ולהתלונן", אומר פסטר. התיאטרונים הרפרטוארים בישראל לטענתו לא נותנים צ'אנס להתפתחות אמיתית של מחזות זמר מקוריים, אלא ממחזרים הצלחות, מייבאים מחו"ל או מסתפקים ב'שטאנץ' של להיטי זמרים שנתפרו על עלילה מאולצת כמו 'מרי לו' לשירי צביקה פיק, 'לילה לא שקט' לשירי שלמה ארצי והאחרון בשורה, 'נתתי לה חיי' לשירי דני סנדרסון. "צריך פחות מחוות ויותר מחזאות מקורית ישראלית שתדבר את המקום הזה", מוסיף פסטר.

     

    לילה לא שקט. מסתפקים ב'שטאנץ' (צילום: אליצור ראובני) (צילום: אליצור ראובני)
    לילה לא שקט. מסתפקים ב'שטאנץ'(צילום: אליצור ראובני)
     

    "עד שיש כבר איזה שהוא מחזמר ישראלי מקורי מעורר תקווה כמו למשל 'שרול', שאמורה היה להיות הפקה משותפת עם תיאטרון הקאמרי הם מתנערים ממנו וקוברים אותו בבית ספר למשחק של יורם לוינשטיין. "מחזות זמר שנוצרו בישראל תקועים בשנות ה-60 של המאה הקודמת, ואני לא בא בטענות לתיאטרונים הרפרטוארים, יש להם מספיק על הראש עם המצב הכלכלי, אבל זו המציאות".

     

    היוזמה החדשה מבקשת להיות בית יוצר למחזות זמר מקוריים. מתוך המחזות שיוגשו לפסטר, המנהל האמנותי של הפרויקט, ייבחרו ארבע מחזות שיזכו לליווי ותמיכה. בסופו של תהליך מקווים בבת ים שאת ההפקות המוגמרות, שיציגו בבת ים בליווי תזמורת סימפונית, יאמצו התיאטרונים הרפרטוארים. במסגרת האירוע תעניק עיריית בת ים פרס מרכזי שמטרתו לתמרץ את התיאטרונים הרפרטוארים לאמץ את המחזמר הזוכה. "אני מאד מקווה שהתיאטרונים ילכו איתי ולעת עתה יש בזה עניין. אני באמת מאמין שהתיאטרון הישראלי רק יכול להרוויח מפרויקט כזה שיכול להיות החממה ל'קזבלן' הבא, במקום להמשיך ולמחזר", אומר פסטר.

     

    בעיריית בת ים מתכוונים להקדיש לפרויקט כ-800 אלף שקלים. מחצית מהסכום ינותב לארבע ההפקות הנבחרות. "העירייה מאמינה שתרבות היא מצרך הכרחי בחברה ושמנו לעצמנו כיעד להפוך את התרבות הישראלית לנגישה לכולם.

    במקביל אנחנו פועלים לעידוד יצירה מקורית מתוך אמונה שתרבות איכותית מתחילה מהאוונגרד, האחר והחדש", אומר מנכ"ל עיריית בת ים, ארז פודמסקי.

     

    בין אירועי הדגל שמקיימת עיריית בת ים בשנים האחרונות ישנם גם פסטיבל תיאטרון הרחוב והביאנלה, שני פרויקטים שזוכים להצלחה רבה. "לתחום מחזות הזמר יש ביקוש גדול בישראל, ומהבנתנו התחום נמצא בקיפאון וכמעט שאין הפקות מקור חדשות. חשבנו שבכל הנוגע לחישובי עלות-תועלת נוכל לקחת תפקיד משמעותי בפיתוח התחום. עיריית בת ים היא לא טייקון, אבל מבחינת משאבים שאנחנו משקיעים בתרבות הרעיון הוא בתקציב יחסית קטן לתרום לעשייה גדולה ומשמעותית", הוא אומר. בעירייה מאמינים שיצליחו לגייס עוד 75 אחוז מהסכום כדי לקיים את הפסטיבל.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: קרייג דה אריסטו
    אורי פסטר. מחפש את קזבלן הבא
    צילום: קרייג דה אריסטו
    לאתר ההטבות
    מומלצים