שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מיצובישי בטורים גבוהים

    היפנים משתוללים אבל הם לא שוכחים גם את שוק המכוניות האמיתי והריאלי

    מה קורה כאשר מחלקת העיצוב של מיצובישי משתוללת? יוצאת לאור מכונית תצוגה מרהיבה הרחוקה שנות אור מכל מה שאנו מורגלים לו מהיצרן היפני השמרן והמשעמם בדרך כלל. ל-RPM7000 (או בעברית סל"ד), יש מעבר לשם יפה, גם הרבה מאוד כוח ואין זה פלא. היא משתמשת באותה יחידת כוח בנפח 2.0 ליטר, עם הנעה כפולה, המוכרת מהלאנסר איוו VI, אחת המכוניות המצליחות יותר בזירת הראלי. רק מה, מהנדסי מיצובישי לא הצליחו להתאפק והתעסקו אתה מעט. התוצאה, 315 כ"ס במקום 280, הושגה בין היתר הודות להחלפת מגדש (כעת עם גיאומטריה משתנה) והרכבת שני מצנני ביניים חדשים. מצמד תחרותי יאפשר זינוקים שוברי צוואר (אך לא משמידי תמסורת) בסגנון הראלי.
    כדי להדגיש את העובדה שמכונית זו, כיאה לדטרויט 2001, היא שילוב בין ספורט טהור ליכולת שטח הרי שבחזית תפיחת כוח, שמזכירה את חרטום מכוניות הפורמולה 1, ואילו מרווח הגחון מרשים. חישוקים במידה "19 נועלים צמיגי גודייר עם מבנה חריצים דומה לזה של צמיגי גשם בפורמולה 1.
    חוץ מזה, כדי להראות עד כמה היא שימושית, משלב החלק האחורי יכולת להסיע שני נוסעים או להפוך לטנדר עם קיפול הגג נפתח. תא הנוסעים מציע תכליתיות של מכונית מירוץ, מושבי ספורט, בורר הילוכים קרוב ליד ו"כלוב" חיזוק. במיצובישי מציינים שהמתגים השונים עוצבו כך שנהגינו המקצועיים יוכלו להפעילם גם עם כפפות. יאה נאה. ייצור? אל דאגה, מיצובישי לא יבנו לנו כלי כזה אבל אפשר לשאוב מעט עידוד מכך שהם רואים בו הצהרת כוונות לגבי מכוניות ספורט בעתיד.

    וזה שייוצר

    פחות דמיוני אבל הרבה יותר קרוב לאולם התצוגה הנו ה-ASX . זה נחשף בדטרויט כמכונית תצוגה, אבל יגיע עד אמצע השנה לרשתות השיווק בארץ השמש העולה עם שינויים לא גדולים. הרכב ישווק תחילה ביפן ורק ב-2002 יגיע לשווקי המערב ועשוי לנחות גם בארץ.
    לפי מיצובישי משלב הכלי בין תכונות של מיניוואן, מכונית סאלון ורכב שטח, והעיצוב החיצוני, דמוי הסטיישן, רומז שזהו למעשה מחליפו של הפאג'רו ספורט. זה שווק בארץ בעבר, ונמכר בארצות הברית תחת השם צ'לנג'ר. הכלי החדש יותר מסוגנן מבחינת מראה במיוחד כאשר מדובר בחרטום עם יחידות התאורה הייחודיות. הוא גם הרבה יותר קרוב למכונית מאשר לכלי שטח טהור. הרכב ישתמש במרכיבים מהפאג'רו המוכר וכמוהו יצויד במתלים עצמאיים ומבנה של מרכב אחוד ולא שלדה נפרדת. הצד המיניוואני זוכה לביטוי בתא הנוסעים בצורת בורר הילוכים, שממוקם גבוה על הקונסולה המרכזית ומאפשר מעבר בין המושבים הקדמיים.
    ה-ASX הוצג עם מנוע ה-GDI המוכר של מיצובישי בנפח 2.4 ליטר, עם 16 שסתומים ו-165 כ"ס. אלה עוברים לכל ארבעת הגלגלים דרך הנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל מרכזי צמיגי. מיצובישי לא ציינו בינתיים אפשרות לתיבת העברה עם הילוך כוח, מה שמעיד כנראה על ייעודו האמיתי של הכלי החדש.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מיצובישי RPM-7000...
    רק בתמונות
    מיצובישי ASX. בקרוב על הכביש
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים