שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    ב.מ.וו X5 מתעדכן - הפעם גם עם הנעה אחורית

    אחד הדגמים המוצלחים בהיסטוריה של ב.מ.וו מקבל רענון נוסף. מנועים נקיים ואף חזקים יותר, תוספת מקום בתא הנוסעים והמטען, מראה מעודכן ולראשונה - גרסה עם הנעה אחורית בלבד

    בשלהי 1999 הציגה ב.מ.וו את אחת המכוניות המצליחות בהיסטוריה של הקונצרן הבווארי. כל-כך מצליחה, שהפכה לאמת מידה עבור שאר התעשייה - כמו שקורה בדרך כלל. הרעיון לא היה חדש - קח פלטפורמה קיימת, הצב מעליה מרכב גדול וצייד אותה בהנעה כפולה גם אם השימוש העתידי יהיה על אספלט בלבד. הביצוע לעומת זאת היה מבריק, שכן ה-X5 דור-ראשון הדהים כל אחד שנהג בו. למרות מרכז כובד גבוה, משקל רב ומידות נדיבות במיוחד, הרב-שימושי של ב.מ.וו התנהג כאילו היה קטן וקל ב-50%.

     

     

    אחרי 7 שנים נדרשה מתיחת פנים, אבל רק כי תעשיית הרכב דורשת זאת. שכן גם ב-2007 הציב ה-X5 רף גבוה מדי עבור מתחרים שנקטו בגישה זהה, ואשר הלכו והתרבו. ועתה, אחרי כמעט 7 שנים נוספות, הוא נדרש שוב להיכנס למתיחת פנים - הגם שהיא אינה קיצונית במיוחד. וכן, אם תעשו חישוב, תגלו שהדגם הזה נמצא איתנו כ-14 שנים. סוג של היסטוריה מוטורית.

     

    ב.מ.וו בחרו גם הפעם לשמור על הצללית המקורית, ושוב עם נגיעות נדרשות. למשל התאמת החזית והאחוריים לשפת העיצוב הנוכחית של המותג, כולל גוון מעט דינמי-ספורטיבי למוצר המלא, בין היתר בזכות הנמכת הגג בסנטימטר (והארכת המרכב ב-3). יחידות התאורה חדשות, הפגושים והמראות. אבל המראה הכללי נותר כמעט זהה.

     

     

    בסביבת הנהג והנוסעים התבצעו שינויים בולטים יותר, ולא רק בגלל מסך הכמו-ipad ענק המידות שמזדקר מהקונסולה הקדמית. עיצוב הקונסולה שונה כעת, עם קווים מעט מעוגלים יותר ומה שנראה כניסיון לייצר סביבת נהג מעט אינטימית מבעבר. נפח תא המטען גדל - הן כשהמושבים מורמים והן כאשר הם מקופלים.

     

    אבל אין ספק כי החדשה הגדולה ביותר היא שילובה של גרסה בעלת הנעה אחורית בלבד, ולא כפולה-קבועה כמו בכל דגמי ה-X5 מאז לידתו. מעניין יהיה לנהוג בה, שכן זה יהיה X5 ראשון בו ההגה לא יושפע ישירות מהעברת כוח. גרסת ההנעה האחורית-בלבד תהיה ראשית ה-Sdrive35i, כאשר ה-S מסמנת כי לא מדובר בהנעה כפולה. לזו נשמרה כרגיל בב.מ.וו האות X.

     

     

    בהקשר ליחידות המנוע אין הרבה חדש, אבל יש שינויים. בתחום הבנזין תצייד ב.מ.וו את ה-X5 ביחידת 3.0 ליטר שישה צילינדרים עם 300 כ"ס ו-30 קג"מ, אליה תשודך (כמו לשאר הדגמים) תיבת שמונה הילוכים המוכרת לנו זה מכבר. גרסת הבנזין הבכירה (עד ה-M) תהיה ה-50i עם מנוע 4.4 ליטר המוכר שמצויד ב-V8 כפול מגדשים, עם 450 כ"ס והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש במעט יותר מחמש שניות. יהיה גם 3.0 ליטר דיזל עם 258 כ"ס, חלש ב-10 מהגרסה הקודמת.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ירטום מעודכן, צללית מעט דינמית יותר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים