שתף קטע נבחר

בטר פלייס, הדו"ח האחרון - הפסד של 177 מיליון

בדו"חות הכספיים של החברה לישראל נכלל בפעם האחרונה ההפסד של בטר פלייס, שהפסיקה בתחילת השבוע את פעילותה. מאז הקמתה, הפסידה בטר פלייס קרוב ל-3.5 מיליארד שקלים

ההפסד האחרון. בדו"חות הכספיים שמפרסמת היום (ה') החברה לישראל, מצורפים בפעם האחרונה דו"חותיה של בטר פלייס, שהגישה בתחילת השבוע בקשת פירוק לבית המשפט המחוזי-מרכז. על-פי הדו"חות, בשלושת החודשים הראשונים של השנה הצטבר ההפסד הנקי של בטר פלייס לסך של 177 מיליון שקלים (48 מיליון דולר). זאת, לעומת הפסד של כ-250 מיליון שקלים (67 מיליון דולר) ברבעון המקביל אשתקד.

 

משרדי בטר פלייס: יותר מ-200 עובדים יפוטרו מיד (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
משרדי בטר פלייס: יותר מ-200 עובדים יפוטרו מיד(צילום: עידו ארז)

 

בחברה לישראל מבהירים בדו"ח כי בהתאם להחלטת הדירקטוריון, הוחלט שלא להשקיע הון נוסף בבטר פלייס. כתוצאה מכך, הוחלט על הפסקת פעילותה ופירוקה. בדיונים שנערכו השבוע בבית המשפט המחוזי-מרכז, החלו כל הצדדים המעורבים בפירוק החברה להשמיע את עמדותיהם - החל בעובדי החברה, דרך ספקים שונים ועד יצרנית הרכב רנו, שבגין חובות של בטר פלייס מחזיקה בשעבוד על נכסים בערך של עד 65 מיליון יורו.

 

מאז הקמתה ב-2007, צברה בטר פלייס הפסדים של קרוב ל-3.5 מיליארד שקלים. למרות שבחברה הסבירו במהלך השנים כי יש להתייחס להפסדים המדווחים כאל השקעות, ההחלטה השבוע להפסיק את פעילותה ולהגיש בקשת פירוק מבהירה כי בעלי המניות - ובראשם, החברה לישראל - איבדו את האמון ביכולתה של החברה להחזיר את השקעות העתק.

 

ראוי להזכיר כי רק בסוף 2012 החליטה החברה לישראל להשקיע עד 250 מיליון שקלים (67 מיליון דולר) בבטר פלייס. השקעתה הייתה גבוהה משמעותית משיעור אחזקתה באותה עת בחברה - בעוד שהחברה לישראל החזיקה בכשליש ממניות בטר פלייס, השקעתה היוותה כשני שלישים מסך ההשקעה עליו הוחלט בסוף 2012.

 

בדברים שאמר השבוע ל-ynet בכיר ברנו, הובהר כי בכוונת היצרנית לנסות לדאוג ללקוחות בטר פלייס. "יש לנו כמובן אחריות לבעלי המכוניות, וחברת קרסו (היבואנית, ש.ה) התחייבה בכל מקרה להעניק כל שירות נדרש, למעט טעינה", הסביר הבכיר. "אנחנו לא מתכוונים להתכחש לכך". יש לציין כי הסוללות של המכונוית החשמליות הוחכרו ללקוחות על-ידי בטר פלייס, ונמצאות בבעלותה של היצרנית הצרפתית.

 

על-פי הסכם שנחתם בעבר בין היבואנית ובטר פלייס, נקבע כי היבואנית היא זו שתספק שירותי אחזקה ותמיכה למכוניות החשמליות מסוג רנו פלואנס ZE. ההסכם קבע כי "קרסו תספק לבטר פלייס שירותים לוגיסטיים הכוללים, בין היתר, סיוע בייבוא רכבים חשמליים, הפצתם, מכירתם וכן מתן שירותי אחזקה ותמיכה לרכבים החשמליים שימכרו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הפסד של 177 מיליון ברבעון
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים