שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שר התחבורה: הנסיעה ברכבת ישראל יקרה מדי
    כרטיס הנסיעה ברכבת ישראל יוזל, מיד לאחר שיוגשו המלצות ועדת מחירים משותפת לאוצר ולמשרד התחבורה - כך מבטיח שר התחבורה. ויש לו גם מה לומר על התחבורה הציבורית בגוש דן, ועל האחראים למצב

    "אם אנחנו רוצים שישתמשו ברכבת גם בפריפריה ובערי הלוויין, צריך להוזיל את הנסיעה". כך אומר היום (ג') שר התחבורה, ישראל כץ, בדיון שנערך בכנסת. "זה נושא קשה, כי צריך סבסוד. אבל הרכבת היא כלי תחבורה נחוץ ביותר". בלשכת השר הבהירו כי בימים אלה פועלת ועדת מחירים משותפת למשרדי האוצר והתחבורה. לאחר שתגיש את מסקנותיה, כך אומרים שם, ירדו מחירי הנסיעה בחלק מקווי הרכבת.

     

    רכבת ישראל:

     

    מחיר הנסיעה ברכבת יוזל - מיד לאחר סיום עבודת הוועדה (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
    מחיר הנסיעה ברכבת יוזל - מיד לאחר סיום עבודת הוועדה(צילום: מוטי קמחי)

     

    במהלך הדיון, שנערך ביוזמת שדולה חדשה לקידום תחבורה ציבורית - בראשות הח"כים תמר זנדברג ויריב לוין - התייחס השר לעיכובים בפרויקטי תחבורה בגוש דן. לדבריו, לחלק גדול מהעיכובים אחראיות רשויות מקומיות - "התחבורה הציבורית בגוש דן היא אחת המפגרות בעולם המודרני, ולא רק בעולם המודרני", אמר. "כשתומכים בתחבורה ציבורית, לא מספיק רק מלל. ראש עיר צריך לקבל החלטות, ולפעמים יש ניגוד בין רכב פרטי ותחבורה ציבורית, ואלה המקומות שבהם דברים נתקעים".

     

    את דברי השר בעניין הפרויקטים בגוש דן חיזק ח"כ דב חנין, יו"ר השדולה הסביבתית בכנסת. "גוש דן היא בעיה חמורה במיוחד", אמר ח"כ חנין, שהתמודד בעבר בבחירות לראשות עיריית תל אביב. "אנחנו אחרי כולם (בקידום תחבורה ציבורית, ש.ה), והפיגור הולך ומעמיק. זה פרויקט שחייב הרבה רצון פוליטי, ואנחנו צריכים שיתופי פעולה עם ראשי רשויות מקומיות. לא כל ראשי הרשויות בגוש דן משתפים פעולה, וזה צריך להשתנות - לטובת תושבי כל הערים".

     

    "בחוק ההסדרים יש דברים טובים"

    למרות שהשר כץ נוהג להציג את פרויקטי הרכבת והכבישים החדשים שמשרדו מקדם, חלק גדול מדבריו הוקדש היום לניסיונות לשפר את השירות באוטובוסים על-בסיס תשתיות קיימות ובמהירות רבה כלל האפשר. השר כץ הבהיר כי משרדו מנסה לקדם הקמת נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) חדשים בערי גוש דן, ולשם כך פנה לאחרונה לראשי העיריות באיזור. "אם לא יהיו נת"צים", אמר השר, "זה לא יעזור אם האוטובוסים יהיו חדישים, ואם נטמיע כרטיסים חכמים ונאפשר עלייה מכל הדלתות".

     

    בתגובה לקריאות ביניים בעניין היעדר אכיפה בנת"צים קיימים, ציין השר כץ כי בהצעת התקציב לשנים 2013 ו-2014 נכללת תוכנית להעברת האחריות לאכיפה לרשויות המקומיות. "בחוק ההסדרים יש גם דברים טובים", אמר השר, "קיבלנו את הסמכת המשטרה לכך שהאכיפה בנת"צים תהיה באמצעות מצלמות, אבל באחריות העיריות - שיקבלו את ההכנסות. עיריות אוהבות דברים כאלה, כך שאין סיכוי שלא תהיה אכיפה".

     

    במהלך דבריו, עורר שר התחבורה ויכוח כאשר אמר כי קידום תחבורה ציבורית אינו צריך להביא להפסקת סלילת כבישים חדשים או הרחבה של כבישים קיימים.
    "מעולם לא קיבלתי את הטענה שהרכב הפרטי הוא האויב של התחבורה הציבורית", אמר כץ, לקול קריאות ביניים של רבים מהנוכחים בדיון השדולה. "רמת המינוע בישראל נמוכה מאוד, קצת יותר מ-300 מכוניות לכל 1,000 תושבים, ובפריפריה הממוצע נמוך עוד יותר".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים