שתף קטע נבחר

שביתה ארצית של טכנאי הוט

טכנאי החברה שובתים בכל רחבי הארץ עד לשעה 17:00, עקב סירוב ההנהלה להכיר בוועד העובדים. גם מוקד המכירות בירושלים מושבת. הוט: השירות ללקוחות נמשך כרגיל

טכנאי חברת הוט משביתים היום (ה') את פעילותם בכל רחבי הארץ ואת מוקד המכירות בירושלים עד לשעה 17:00. מחברת הוט נמסר כי הם נערכו בהתאם וכי השירות ללקוחות נמשך כרגיל.

 

עוד כתבות בערוץ קריירה

 

בארגון כוח לעובדים, הטוען ליציגות בחברה, מסבירים כי ההשבתה מתקיימת על רקע סירוב ההנהלה להכיר בוועד העובדים שהתאגד בחברה, וכן בשל האצת הליך העברת העובדים לחברות קבלן ופגיעה בתנאי העסקתם. בהנהלת החברה טוענים כי אין ועד יציג בחברה וכי השביתה מתקיימת בניגוד לחוק.

 

זו הפעם השלישית בה משביתים העובדים את פעילות החברה, לראשונה בהיקף ארצי. בארגון כוח לעובדים מציינים כי מתחילת השנה צומצמו צוות הטכנאים בכ-50% בממוצע, לאחר שהם הועברו להעסקה במיקור חוץ.

 

על פי הארגון, כיום עובדים בחברה כ-300 טכנאים בלבד, ואילו השאר מועסקים על ידי חברות קבלן ובעיקר בחברת טאט - חברת בת של בעלי החברה פטריק דרהי. אייל ראובני טכנאי בחברה, טוען כי הכוונה היא להעביר את כל שירותי הטכנאות לטאט. "מקוממת אותנו העובדה כי הדבר נעשה במחטף ובניגוד למה שהובטח לנו - בפברואר הובטח לנו שלא צפויים כל פיטורים בחברה ובמרץ 200 עובדים אולצו להתפטר".

 

העובדים: פגיעה בתנאים

בנוסף נדרשו עובדי המוקדים בנשר, חיפה ובאר שבע לעבור השנה לחברות קבלן ללא התרעה מראש - אולם בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב פסק כי באפשרותם להתחרט. העובדים טוענים כי המעבר לחברות הקבלן פגע בתנאיהם וכלל הפחתת שכר היסוד מ-6,200 לכ-5,000.

 

יניב בר אילן, דובר כוח לעובדים, מוסיף כי מאז שהודיעו לחברה לפני מספר שבועות שהם הארגון היציג בחברה, הואץ הליך העברת העובדים לחברות קבלן. "העברנו מעל 1,200 טפסים חתומים אך קיבלנו תשובה כי אנחנו לא מהווים שליש. החברה לא מוכנה להצהיר כמה עובדים יש לה ומאחר שכבר עברו 14 יום מאז ההודעה, באפשרותנו לממש את זה".

 

לטענת הטכנאים, המעבר לחברות הקבלן פוגע גם בלקוחות. "לטענת החברה צמצום העובדים נובע מעלייה באיכות השירות כתוצאה מכניסת השימוש בסיבים אופטיים, שדרוג ה-Homepass וכניסת ממירים חדשים. אומר נ' טכנאי נוסף בחברה. " בפועל דווקא מאז השינויים הטכנולוגיים, קיימת עלייה ברמת התקלות. בנוסף, חברות הקבלן עדיין לא ערוכות להתמודד עם היקף הלקוחות, והתוצאה היא שבמקום 50 קריאות בשעה מבוצעות בפועל 15 בלבד".

 

מחברת הוט נמסר בתגובה: "כוח לעובדים אינו הארגון היציג של עובדי הוט, לכן כל שביתה או שיבוש של העבודה אינם מוגנים על פי הדין. אנו נערכים בהתאם על מנת שהשירות ללקוחות יימשך כרגיל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים