שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מכירות רכב חדש - האמריקאים לא עוצרים

    חודש יולי החולף היה הטוב ביותר בשבע השנים האחרונות עבור שוק הרכב האמריקאי, עם זינוק יוצא דופן עבור היצרניות האמריקאיות, כמו-גם היפניות

    שוק הרכב האמריקאי מציג: עידן חדש ומאד חיובי לתעשייה. בחודש החולף נרשמה עליה של לא פחות מ-14% במכירות רכב חדש לעומת החודש המקביל אשתקד. טויוטה הציגה זינוק של 17% (כ-193 אלף מכוניות חדשות),  GM סיימה את החודש עם צמיחה של 16% (כ-234 אלף).

     

    קרייזלר שנרכשה על-ידי פיאט הציגה את החודש ה-40 ברציפות עם עליה במכירות וזינקה ב-11% (כ-140אלף), תוך שהיא מסייעת לקונצרן האיטלקי שמתמודד עם מכירות חלשות בשוק האירופי והביתי. גם פורד הציגה עליה של 11% במכירות שהתבטאו בכ-194 אלף מכוניות חדשות. בסך הכל מכרו שלוש היצרניות האמריקאיות כ-570 אלף מכוניות חדשות.

     

    "היצרניות האמריקאיות נהנות מחודש יולי הטוב ביותר מאז שנת 2006, עדות לכך שהשוק האמריקאי מתאושש, אך גם לעובדה שהצרכן המקומי מעריך יותר ויותר את הדגמים החדשים שדטרויט מציעה לו", כך אמר קרל בראוור, אנליסט בכיר של שוק הרכב. "בעיקר GM עשתה מאמץ מיוחד כדי להציג דגמים חדשים ואטרקטיביים במהלך 12 החודשים האחרונים, וזה בהחלט משתלם לה", אמר עוד.

     

    בשלהי העשור הקודם נדמה היה כי שוק הרכב האמריקאי קורס סופית, ומחקה בכך את תעשיות רכב מפוארות אחרות, דוגמת זו הבריטית בשנות ה-70. ג'נרל מוטורס עמדה בפני סגירה, קרייזלר נשמה נשימות אחרונות ורק פורד הסתדרה בקושי. אלא שאז הגיעה התפנית, כול סיוע מצד הממשל ל-GM, רכישת קרייזלר על-ידי פיאט והתאוששות מרשימה - בכוחות עצמה - של פורד.

     

    תעשיית הרכב האמריקאית עברה טלטלות קשות, כולל פיטורים המוניים, לחמות עם ועדים וצמצום רחב היקף בהוצאות הנהלה, ובמקביל השקעות גדולות בפיתוח דגמים חדשים האמורים לא רק ליישר קו עם התעשייה העולמית מבחינה טכנולוגית, אלא גם לענות טוב יותר לטעם נהגים שאינם חובשים כובע בוקרים. התוצאות, כך מזהה דטרויט כבר מספר שנים, חיוביות בהתאם.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    פיק-אפ - האמריקאים עדיין אוהבים. מאד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים