ב.מ.וו i8 לקראת חשיפה - ספורט-היברידי-יוקרתי
לאחר שחשפה את ה-i3 הקומפקטית כמכונית סדרתית, משחררת ב.מ.וו תמונות ופרטים טכניים רשמיים ראשונים של ה-i8 - ספורטיבית-היברידית, וכמובן נטענת
מכונית הקופה הספורטיבית-היברידית של ב.מ.וו נחשפת, במראה כמעט-סדרתי. כשבוע ימים לאחר שהציגה מכונית כל-חשמלית חדשה וכשלוש שנים לאחר שהציגה את הרעיון הבסיסי, משחררת יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית פרטים חדשים ותמונות עם הסוואה של ה-i8, מכונית קופה ספורטיבית-היברידית עם מראה מיוחד, מנוע חשמלי ומנוע בנזין חזק.
- ב.מ.וו i3 - חשמלית סדרתית ראשונה למותג
- ב.מ.וו i8 היברידית - עכשיו גם עם גג פתוח
מתחת למרכב המעניין מציבה ב.מ.וו צמד מנועים. האחד חשמלי עם 131 כ"ס ו-25 קג"מ, יניע את הגלגלים הקדמיים. על האחוריים יופקד מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר עם שני מגדשי טורבו, הספק מרבי של לא פחות מ-231 כ"ס ו-32 קג"מ. ביחד יספקו המנועים לדברי ב.מ.וו 362 כ"ס ו-57 קג"מ, יאיצו את הרכב הלא-ממש-קל-משקל (כ-1.5 טון) מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-4.5 שניות, ויאפשרו מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. תיבת שישה הילוכים אוטומטית תשלוט על מנוע הבנזין.
ב.מ.וו מבטיחים טווח נסיעה מרבי של יותר מ-500 ק"מ, כאשר הטווח הכל-חשמלי עומד על 35 ק"מ בלבד. המנוע החשמלי יאפשר ל-i8 להגיע למהירות של 120 קמ"ש. תצרוכת הדלק המשולבת תעמוד על כ-40 ק"מ לליטר, והזיהום יעמוד על 59 גרם לק"מ.
מידותיה של ה-i8 הסדרתית (כמעט) נדיבות באופן מעט מפתיע. בסיס הגלגלים עומד על 280 ס"מ, אורכה 469 ס"מ, רוחבה 194 ס"מ וגובהה 129 ס"מ בלבד. ב.מ.וו מבטיחים מקום לארבעה נוסעים, שניים מהם יאלצו להדחק לאחור דרך דלתות כנפי שחף נאות.
ב.מ.וו מציידת את ה-i8 בחישוקים גדולי-קוטר ("20) אך הצמיגים נותרים במידות צרות יחסית למראה המכונית, זאת כדי לאפשר התנגדות גלגול נמוכה ככל האפשר - 195-50 מלפנים ו-215-45 מאחור. אגב, מקדם הגרר של ה-i8 נמוך במיוחד וקרוב לשיא למכוניות סדרתיות - 0.26