שתף קטע נבחר

לקיץ: מהדורה חדשה של הבושם לה וי א-בל

בימי הקיץ המהבילים והמזיעים של ישראל, קשה מאוד להסתובב עם בושם חזק וכבד מדי. זו הסיבה שחברת לנקום השיקה מהדורה חדשה של הבושם המוביל שלה - לה וי א-בל - המכיל רכיבים שמזוהים עם העונה החמה אך הם קלילים ואווריריים יותר

אחד הדברים שהכי אהבתי לעשות בתור ילדה, היה לשחק עם הבשמים של סבתי זיכרונה לברכה, להזליף על עצמי ריחות שונים ומגוונים, ולהרגיש שאני, הקטנה, הפכתי סוף-סוף לאישה.  

 

 

בבואי הביתה לחיק משפחתי, הייתי נתקלת בפרצופים מבועתים מצד בני המשפחה שלי, שלא בדיוק התלהבו מהריחות החזקים שדמותי המבושמת פיזרה אל חלל האוויר. אבל לי זה כמובן לא הפריע. הריחות החדשים הסבו לי תחושות של אושר, עונג ואפילו עצמאות מדומה שכזאת, כמו טקס חניכה או התבגרות קטן שיצרתי לעצמי במו ידי ובעזרת אוסף הבשמים של סבתא.  

 

"יפה לי סבתא שיק?" (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
"יפה לי סבתא שיק?"(צילום: shutterstock)

 

לא סתם אני זוכרת היטב את היום הזה: מדענים כבר הוכיחו שבפעם הראשונה שאדם מריח משהו - כל מה שסובב את ההרחה הזאת צפוי להישאר חקוק במוחו ובתחושותיו, לעתים למשך שנים רבות נוספות.  

 

העוצמה הזאת של ריחות בכלל ובשמים בפרט כסממני זיכרון ראשיים, היא שמלווה את חברות הקוסמטיקה בבואן להשיק את הבושם החדש הבא. משלב הקונספט ועד ההשקה יכולות לעבור שנים, כאשר כל בושם מתחיל מרעיון, מתפיסה, מחזון הדוניסטי מסוים באשר לאיך עלינו לחיות את חיינו, וממשיך משם לשלב השיווק. שאלות כמו: למי אנחנו מבקשים לייעד את הבושם החדש, איזו תדמית ברצוננו לייצר לבושם שלנו כמו גם כמה עלינו לגבות עליו - הן שאלות שעולות כבר בתחילת התהליך. ואז מגיע השלב החשוב ביותר: רקיחת הריח המיועד.  

 

מסתבר שחברות הקוסמטיקה מחזיקות אצלן אנשים שלא עושים דבר מלבד להריח ולהסניף תרכובות שונות ומגוונות של ריחות חזקים, חלשים, נעימים ומבאישים, ולהגיד האם הריח החדש גורם להם לרצות לשחות בתוכו ולאבד עצמם לדעת או להפסיק לנשום, להתאבד ולא לדעת. אם תרצו, המשפחה שלי שימשה בתור מבקרת הבשמים של סבתא והראתה לי דרך הפרצופים החמוצים שעשתה עד כמה הריחות שהזלפתי על עצמי קצת המיתו אותה מבפנים.  

 

בושם חורפי לא תמיד יתאים בקיץ 

כי ריחות מסוגלים לעשות את זה. אם לא נתחשב בגורמים כמו ריח הגוף שלנו, הגיל שלנו ובמזג האוויר - נעשה לסובבים אותנו יותר רע מטוב. ואם הזכרתי את מזג האוויר, זה לא סוד שבימי הקיץ המהבילים והמזיעים של ישראל, קשה מאוד להסתובב עם בושם חזק וכבד מדי, והסיבה לכך היא שהטמפרטורות הגבוהות מעצימות את התווים שבבושם, כך שבהחלט ייתכן מצב לפיו בושם שהתאים לנו בחורף עשוי להפוך ליותר מדי דומיננטי בעונת הקיץ.  

 

חברת לנקום הצרפתית לקחה את העובדה הזאת ביתר רצינות, והחליטה להשיק מהדורה חדשה וקיצית של הבושם המוביל שלה, לה וי א-בל (La Vie Est Belle) או דה פרפיום לג'רה (50 מ"ל ב-517 שקל), בהשקה מיוחדת שנערכה לעיתונאיות לייף סטייל בפריז. כך, הבושם החדש מכיל רכיבים שמזוהים עם עונת הקיץ כמו יסמין ופריחת התפוז, תמצית טהורה של פצ'ולי וריכוז של איריס פלידה. באופן כללי, בשמים שמכילים תווים של פירות הדרים כמו תפוזים, לימונים ומנדרינות - מומלצים יותר לימי הקיץ מאחר שהם קלילים יותר ואווריריים.  

 

אתם יכולים גם לסמוך על לנקום שכל התהליך אותו הזכרתי שמתחיל בחזון ומסתיים בבחירת הריח עצמו, נעשה אצלה תוך הקדשת מחשבה מרובה: מבחירת פרח האיריס שהתאים לקונספט של החופש והשמחה המאפיינים את עונת הקיץ, וכלה בבחירת בקבוק הקריסטל המהודר.  

 

יש לי הרגשה שאם באותו לילה בו שיחקתי ב"נשים קטנות" וחזרתי הביתה ריחנית ומאושרת, הייתי בוחרת להזליף על עצמי בושם אחד בלבד שהיה מתאים הן לגילי והן לעונה, התוצאה היתה נראית שונה לגמרי, והפרצופים העקומים להם זכיתי היו מתחלפים בחיוכים מהנהנים ומעודדים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
לה וי א-בל של לנקום
צילום: Thomas Lorgange
מומלצים